بدون دیدگاه

مطالعه تفاوت های سلامت عروقی را بین مردان سیاه پوست و سفیدپوست مبتلا به سرطان پروستات نشان می دهد


به گفته محققان کالج پزشکی جورجیا، عملکرد میکروواسکولار در مردان سیاه پوست پس از تشخیص اخیر سرطان پروستات در مقایسه با مردان سفیدپوست کمتر است. محققان این هفته کار خود را در اجلاس فیزیولوژی آمریکا، نشست سالانه شاخص انجمن فیزیولوژی آمریکا (APS)، در لانگ بیچ، کالیفرنیا ارائه خواهند کرد.

به طور گسترده مستند شده است که تفاوت های نژادی در نتایج سرطان پروستات وجود دارد. هدف از این مطالعه ارزیابی جامع سلامت عروق در مردان سیاه‌پوست و سفید پوستی بود که در عرض سه ماه از تشخیص سرطان پروستات بودند. در این مورد، محققان 28 مرد را که به تازگی سرطان پروستات تشخیص داده شده بودند (10 سفید و 18 سیاه پوست) مورد بررسی قرار دادند. آنها سلامت عروق را با اندازه گیری عملکرد عروق خونی بزرگ (اتساع شریان بازویی)، عملکرد عروق کوچک (جریان خون میکروواسکولار) و سفتی شریان ارزیابی کردند. محققان دریافتند که مردان سیاه‌پوست در مقایسه با همتایان سفیدپوست خود عملکرد میکروواسکولار بسیار پایین‌تری داشتند. اختلال در عملکرد میکروواسکولار اغلب نشانه اولیه خطر بیماری قلبی است.

مردان سیاه پوست در این مطالعه چهار سال جوانتر از شرکت کنندگان سفیدپوست بودند. تفاوت سنی نشان می دهد که اختلال عملکرد میکروواسکولار همچنین ممکن است پیری عروق را تسریع کند و به نابرابری نژادی در بیماری های قلبی عروقی پس از تشخیص سرطان پروستات کمک کند.

محققان امیدوارند که این یافته ها منجر به درمان های جدیدی برای کمک به از بین بردن نابرابری نژادی و بهبود نتایج سرطان پروستات بین مردان سیاه پوست و سفید شود.

درک اینکه چگونه نژاد بر دوره زمانی سلامت عروق پس از تشخیص سرطان پروستات تأثیر می گذارد، به استراتژی های درمانی مؤثرتری برای کاهش بار قلبی عروقی مرتبط با سرطان منجر می شود.


Abigayle Simon، دانشجوی پزشکی در کالج پزشکی جورجیا و نویسنده اصلی این مطالعه

منبع:

مطب پیشنهادی :
این میوه ها را با پوست بخورید !

انجمن فیزیولوژیک آمریکا (APS)


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست