بدون دیدگاه

ماه تاریخ سیاه: 5 پیشگام سیاه پوست که صنعت لوازم آرایشی را متحول کردند

در این ماه تاریخ سیاه‌پوستان، عمیقاً در حال بررسی داستان‌های الهام‌بخش نوآوران سیاه‌پوست هستیم که صنعت زیبایی امروز را از طریق اختراعات انقلابی و کسب‌وکارهای پیشرو مجسمه‌سازی کردند.

چه ترجیح می دهید در راهروهای فروشگاه قدم بزنید یا در وب سایت های زیبایی مورد علاقه خود پیمایش کنید، احتمالاً مجموعه قابل توجهی از مارک های لوازم آرایشی با پیشنهادات فراگیر را خواهید یافت. امروزه به دلیل کار تاریخی رهبران سیاه پوست که موانع صنعت را شکستند و دسترسی را برای همه گسترش دادند، پیدا کردن آرایش جذاب به طور قابل توجهی آسان تر است.

بدون کار مهم سازندگان و کارآفرینان سیاه، ما بسیاری از محصولات جام مقدس را که در حال حاضر کیسه های زیبایی ما را پر می کنند، نخواهیم داشت. زنان و مردان تاریخ ساز را کشف کنید که رهبری تغییرات تاریخی را بر عهده داشتند و پایه و اساس برندها و هنرمندان آرایش امروزی را پی ریزی کردند.


آنتونی اورتون

آنتونی اورتون، پیشگام تجارت، با اولین ها بیگانه نیست. اورتون که در سال آخر جنگ داخلی در بردگی متولد شد، به عنوان اولین سیاهپوست آمریکایی که صاحب یک شرکت بزرگ بود به شهرت رسید. او به عنوان یکی از اولین کارآفرینانی که به نیازهای آرایشی زنان سیاه پوست پرداخته است، پیشگام سرمایه گذاری های زیبایی متعلق به سیاه پوستان در نظر گرفته می شود.

با تأسیس شرکت تولیدی اورتون بهداشتی در سال 1898، اورتون وارد دنیای مراقبت از مو و لوازم آرایشی زنان شد. در حالی که پیشرفت صنعت را از نزدیک دنبال می‌کرد، متوجه یک کمبود عمده شد: زنان سیاه‌پوست فاقد گزینه‌های محصولی متناسب با رنگ پوستشان بودند.

در اوایل دهه 1900، فروشگاه‌های بزرگ قفسه‌هایی با اقلامی که برای مشتریان سیاه‌پوست تهیه می‌شد، ذخیره نمی‌کردند، و جامعه را در فضاهای خرده‌فروشی تحت پوشش قرار نمی‌داد. اورتون بلافاصله دست به کار شد تا اولین پودرهای صورت را که با مواد با کیفیت بالا به طور خاص برای زنان سیاه پوست فرموله شده بود، بسازد.

اورتون همچنین یکی از اولین کارآفرینانی بود که بر روی سفارش پستی تمرکز کرد و همچنین به شبکه ای از فروشندگان برای بازاریابی محصولات خارج از فروشگاه های بزرگ متکی بود.

در حالی که بسیاری از پودرهای صورت حاوی گچ آسیاب شده و سایر مواد مشکوک بودند، اورتون همه مواد را برای اطمینان از ایمنی استفاده آزمایش کرد. موفقیت انفجاری او برند لوازم آرایشی را به آرایش چشم، محصولات مو، عطر و موارد دیگر گسترش داد.

علاوه بر بهبود فرمول‌ها، اورتون مأموریت خود را برای ارتقای تلاش‌های بسته‌بندی لوازم آرایشی برای زنان سیاه‌پوست با ارائه ظروف هنرمندانه برای ارتقای تجربه محصول تعیین کرد. در خط مقدم تغییر در صنعت زیبایی، کار اورتون به سمت فراگیر بودن راه را برای بسیاری از برندهای آرایشی امروزی هموار کرد.

مطب پیشنهادی :
خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

کلود آلبرت بارنت

کلود آلبرت بارنت که در سال 1889 به دنیا آمد، روزنامه‌نگار، کارآفرین، فعال و بنیانگذار Associated Negro Press (ANP) شد. پس از فارغ التحصیلی از موسسه تاسکگی در سال 1906، به عنوان کارگر پست در شیکاگو استخدام شد. بارنت از طریق این کار اولیه، روزنامه ها و مجلات بی شماری را خواند که شور و شوق او را برای تبلیغات شعله ور ساخت.

در حدود سال 1918، او با چندین سرمایه گذار برای راه اندازی شرکت شیمیایی کشمیر، یک تجارت برجسته که خط محبوب مراقبت از مو و پوست به نام Nile Queen را تولید می کرد، همکاری کرد. نام انتخاب شده و تصاویر، ملکه نیل را به عنوان نمادی برای تجلیل از زیبایی زنان سیاه پوست نشان می داد.

بارنت که به عنوان مدیر تبلیغات خدمت می کرد، محبوبیت برند را از طریق ارتباطات خلاقانه از طریق رسانه های سیاه پوست و تأیید افراد مشهور از جمله فلورانس میلز و آدا اسمیت افزایش داد.

نیل کویین به یکی از معروف‌ترین برندهای زیبایی در آن زمان تبدیل شد که محصولات مو و پوست «بهتر از بهترین» از جمله کرم سرد، کرم پاک‌کننده، پودر صورت و موارد دیگر را برای مشتریان ارائه می‌کرد. طبق آگهی‌ای که پیدا کردم، این شرکت همچنین از طریق «دفترچه لوکس زیبایی، سلامت و موفقیت» به مشتریان درباره روش‌های علمی مدرن در زیبایی آموزش می‌داد.

آنیتا پتی براون

مدت‌ها قبل از Fenty Beauty ریحانا، آنیتا پتی براون “Patti's Beauty Emporium” وجود داشت. براون یک رسیتالیست برجسته سوپرانو در طول دهه 1900-1920 بود. او به سرعت پس از اجرای صدای فرشته‌ای خود در سالن اپرای شیکاگو در سال 1903 به شهرت رسید. براون به سراسر جهان سفر کرد و در ایالات متحده، آمریکای جنوبی و کارائیب اجرا کرد.

براون همچنین به زیبایی علاقه داشت و برند خود را راه اندازی کرد. کسب و کار پستی او به زنان سیاه پوست محصولات متعددی را ارائه می داد که به عنوان «تجملات توالت برزیلی پتی» شناخته می شد.

براون همراه با کرم های مختلف و پودر صورت (هر کدام 68 سنت!)، انواع عطرهای معطر گل را به قیمت 1.25 دلار در هر بطری فروخت. او با ارائه کتابچه ای مملو از اسرار خود برای مراقبت از پوست مناسب، به دنبال ارائه محصولاتی با دقت انتخاب شده برای زنان بود که پوست شفاف تر و صاف تر را ترویج می کرد.

مطب پیشنهادی :
4 نسخه طبیعی که با آن دستان و بدنتان مثل برف سفید میشه

یونیس جانسون

یونیس جانسون، تاجر، ناشر و نیکوکار، خط آرایش پیشرو Fashion Fair Cosmetics را توسعه داد که زمانی به عنوان بزرگترین شرکت زیبایی متعلق به سیاه پوستان در جهان شناخته می شد.

یونیس و همسرش جان اچ. جانسون (موسس شرکت انتشارات جانسون) نشریات مختلفی از جمله آبنوس، مجله ماهانه پیشگامانه که اخبار، سرگرمی ها و فرهنگ را در جامعه سیاه پوست برجسته می کرد، تأسیس کردند.

در سال 1958، یونیس جانسون یک تور جمع آوری کمک مالی به نام نمایشگاه مد آبنوس ایجاد کرد. به مدت 50 سال، این نمایش مد مدل های سیاه پوست را برجسته می کرد و در سراسر ایالات متحده، کانادا و کارائیب سفر کرد تا بیش از 50 میلیون دلار برای خیریه های سیاه پوست جمع آوری کند.

جانسون همانطور که به تعریف، جشن گرفتن و ارتقاء بخشیدن به سیاه‌پوستان آمریکایی در مد کمک می‌کرد، متوجه شد که مدل‌ها باید فونداسیون‌های مختلفی را با هم ترکیب کنند تا به سایه‌ای برسند که به بهترین وجه با رنگ پوست آنها مطابقت داشته باشد. در پاسخ، او با شرکت‌های زیبایی تماس گرفت و خواستار پالت رنگی متنوع برای متناسب با طیف وسیع‌تری از پوست شد. متأسفانه، این مشاغل موجود نتوانستند اقدامی انجام دهند، بنابراین جانسون همه چیز را در دست گرفت.

کارآفرینان سیاه‌پوست به شدت بر سفارش‌های پستی متمرکز بودند، زیرا فضاهای خرده‌فروشی معمولاً محصولاتی برای زنان سیاه‌پوست عرضه نمی‌کردند. جانسون برای اولین بار کامپکت های پستی را در رنگ های متنوع و جذاب ایجاد کرد. با موفقیت، جانسون خط تولید لوازم آرایشی خود را در سال 1973 به نام Fashion Fair Cosmetics تأسیس کرد. این برند متحول کننده بازی به طور خاص به نیازهای زیبایی زنان سیاه پوست می پرداخت و یکی از اولین برندهایی بود که در فروشگاه های بزرگ به نمایش درآمد.


در طول سال‌ها، Fashion Fair Cosmetics موجودی خود را گسترش داد و شامل فونداسیون مایع، استیک پوشش، پودر، سایه، رژ لب، مراقبت از پوست و موارد دیگر شد. هر محصول در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود بود که با رنگ پوست مطابقت داشت و زیبایی طبیعی را افزایش می داد. در سال 2003، فروش این شرکت بالغ بر 56 میلیون دلار بود.

Fashion Fair Cosmetics برندهای آرایشی بی‌شماری را برای تنوع بخشیدن به محصولات و تبلیغات برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان سیاه الهام بخشید. این برند راه را برای طیف گسترده ای از سایه های آرایش باز کرد و تاریخچه آن همچنان به تشویق رشد بیشتر در صنعت لوازم آرایشی ادامه می دهد.

برنادین اندرسون

آیا می دانستید که برنادین اندرسون اولین آرایشگر زن سیاه پوست هالیوود است؟ هنر اندرسون با مجموعه ای پر ستاره از مشتریان مشهور از جمله ادی مورفی، لارنس فیشبرن، جین فوندا و غیره، در فیلم های بی شماری در طول فعالیت 20 ساله اش ظاهر شده است.

مطب پیشنهادی :
خرید مداد چشم M.N ضد آب کیفیت بالا با ماندگاری 24 ساعته

اشتیاق اندرسون به آرایش باعث شد تا به عنوان یک آرایشگر مشهور به دنبال حرفه ای در صنعت سرگرمی باشد. او اولین زن سیاهپوستی بود که عضویت در انجمن آرایشگران و آرایشگران محلی IATSE 706، اتحادیه رسمی کارگری آرایشگران و هنرمندان آرایش در تلویزیون و سینما را به دست آورد.

با این حال، در اواخر دهه 1960، او بارها از کار در مجموعه فیلم‌ها محروم شد. اندرسون مصمم به سازماندهی یک دادخواست دسته جمعی علیه اتحادیه کمک کرد تا تبعیض در حوزه کاری خود را روشن کند. از طریق پیروزی در دادگاه، او زمینه را برای هنرمندان آرایشگر زن سیاهپوست فراهم کرد که رویاهای خود را برای کار در هالیوود دنبال کنند.

به اندرسون یک کارآموزی 3 ساله در استودیوی برادران وارنر پیشنهاد شد که کار طولانی او را با بازیگران و بازیگران A-list و همچنین انجمن بدلکاران آغاز کرد.

در مصاحبه ای که در یوتیوب منتشر شد، اندرسون در مورد شکست بزرگ خود صحبت کرد. اندرسون می‌گوید: «من بسیار خوشحال بودم که کسی از من درخواست کرد، جین فوندا، در دوره‌ای که سیاه‌پوستان روی فیلم‌های سفید کار نمی‌کردند. او به مدت 8 سال آرایشگر فوندا شد و همچنین 8 سال دیگر با ادی مورفی کار کرد.

کارهای پیشرو او در فیلم‌های کلاسیک ادامه دارد و برای همیشه الهام‌بخش هنرمندان آرایشگر زن در سراسر صنعت سرگرمی و فراتر از آن خواهد بود.


درباره تاریخ سیاه در صنعت زیبایی بیشتر بخوانید: 9 مبتکر صنعت مو که امواج بزرگی را ایجاد کردند

این مقاله در ابتدا در 22 فوریه 2021 منتشر شده است.


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست