بدون دیدگاه

مطالعه نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از فلاونول با کاهش مرگ و میر و خطر بیماری مرتبط است

در یک مطالعه کوهورت آینده نگر اخیر که در مجله منتشر شده است گزارش های علمی، محققان ارتباط بین مصرف فلاونول و خطر مرگ و میر ناشی از همه علل را در بزرگسالان در ایالات متحده بررسی کردند. آنها دریافتند که مصرف زیاد فلاونول در رژیم غذایی با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل و همچنین بیماری آلزایمر (AD)، سرطان و بیماری قلبی عروقی (CVD) مرتبط است.

مطالعه: مطالعه نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از فلاونول با کاهش مرگ و میر و خطر بیماری مرتبط است.  اعتبار تصویر: sematadesign / Shutterstockمطالعه: مطالعه نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از فلاونول با کاهش مرگ و میر و خطر بیماری مرتبط است. اعتبار تصویر: sematadesign / Shutterstock

زمینه

فلاونوئیدها ترکیبات پلی فنلی فعال بیولوژیکی هستند که در غذاهای مختلف گیاهی یافت می شوند. در میان شش زیر گروه فلاونوئیدها، فلاونول ها رایج ترین و فعال ترین هستند. فلاونول های اولیه مانند کورستین، کامفرول، میریستین و ایزورامنتین در چای، پیاز و انواع توت ها به وفور یافت می شوند. مصرف فلاونوئیدها به طور بالقوه باعث افزایش عملکرد اندوتلیال، حفظ وضعیت اکسید نیتریک و تأثیر بر فرآیندهای بیولوژیکی مرتبط با متابولیسم لیپید، عملکرد پلاکت، التهاب، استرس اکسیداتیو و فشار خون می شود. علاوه بر این، فلاونوئیدها همچنین با هدف قرار دادن مولکول‌ها و مسیرهای کلیدی، اثرات ضد توموری از خود نشان می‌دهند که منجر به آپوپتوز و مهار رشد و متاستاز سلولی می‌شود.

با این حال، رابطه بین مصرف فلاونول و خطر مرگ و میر تا کنون به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین، با استفاده از داده های پایگاه داده بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES)، محققان در مطالعه حاضر رابطه بین دریافت فلاونول (کل فلاونول، کامفرول، میریستین، ایزوراهمنتین و کورستین)، خطر مرگ و میر ناشی از همه علل و علت را بررسی کردند. -خطر مرگ و میر خاص (AD، CVD، سرطان و دیابت شیرین (DM)).

مطب پیشنهادی :
مصرف این خوراکی ها باعث غلیظ شدن خون می شود

در مورد مطالعه

این مطالعه شامل 11679 فرد بالای 20 سال بود که پرسشنامه‌ها، ارزیابی‌های حضوری و تست‌های آزمایشگاهی را تکمیل کردند. معیارهای خروج، عدم دریافت فلاونول و از دست دادن اطلاعات اولیه و جمعیت شناختی بود. داده های دریافت فلاونول برای مطالعه حاضر از پایگاه داده ارزش های فلاونوئیدی مواد غذایی و آشامیدنی بررسی وزارت کشاورزی ایالات متحده (2003-2004) به دست آمد. مصاحبه‌های رژیمی مفصل برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد غذاها و نوشیدنی‌های مصرف‌شده در 24 ساعت قبل انجام شد. مقادیر دقیق فلاونول کل در غذاهای مختلف تخمین زده شد و میزان دریافت فلاونول روزانه شرکت کنندگان محاسبه شد.

برای تجزیه و تحلیل مرگ و میر، از داده های فایل شاخص ملی مرگ و مجموعه داده های مرگ و میر پیوند دسترسی عمومی 2019 استفاده شد. مرگ و میر بر اساس عللی مانند سرطان، CVD، DM، AD، و علل دیگر، طبق کدهای طبقه بندی آماری بین المللی بیماری ها و مشکلات بهداشتی مرتبط 10 (ICD-10) طبقه بندی شد. پیگیری از تاریخ مصاحبه تا تاریخ مرگ یا نتیجه‌گیری مطالعه در 31 دسامبر 2019 انجام شد. شرکت‌کنندگان بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی، از جمله سن، جنس، نژاد/قومیت، وضعیت تأهل، سطح تحصیلات، نسبت فقر طبقه‌بندی شدند. مصرف الکل، شاخص توده بدنی (BMI)، سابقه بیماری و وجود شرایط مختلف سلامتی. تجزیه و تحلیل آماری شامل استفاده از رگرسیون کاکس، مدل‌های رگرسیون ریسک رقابتی Fine و Gray، نسبت‌های خطر (HR)، آزمون‌های مجذور کای و تحلیل‌های حساسیت بود.

نتایج و بحث

شرکت‌کنندگانی که بالاترین کل مصرف فلاونول را داشتند، مرد، جوان‌تر، سفیدپوست غیر اسپانیایی، متاهل، تحصیل‌کرده، بالای خط فقر، مصرف‌کنندگان الکل، با BMI 18.5-30.0 کیلوگرم در متر بودند.2 و سابقه دیابت، فشار خون بالا، چربی خون، نارسایی احتقانی قلب، بیماری عروق کرونر قلب، آنژین صدری، حمله قلبی و سکته داشت. افزایش مصرف کل فلاونول روند کاهشی را در مرگ و میر ناشی از همه علل و همچنین مرگ و میر اختصاصی AD، سرطان و CVD نشان داد (05/0p< برای همه). روندهای کاهشی مشابهی برای مصرف ایزورامنتین، کامفرول، و کورستین در دسته های مختلف مرگ و میر مشاهده شد، در حالی که مصرف میریستین روند کاهشی را در مرگ و میر ناشی از AD نشان داد.

مطب پیشنهادی :
اطلاعاتی در مورد داروی پر مصرف ژلوفن

در حالی که سن بالاتر با افزایش قابل توجهی در مرگ و میر به هر علت مرتبط بود، جنسیت زن به طور قابل توجهی با خطر کمتر مرگ و میر به هر علت مرتبط بود. در مقابل، سابقه بیماری به طور قابل توجهی با خطر بالاتر مرگ و میر به هر علت مرتبط بود.

علاوه بر این، دریافت کل فلاونول بالاتر، به ویژه ایزورامنتین، کامفرول، میریستین و کورستین، با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از AD، CVD، سرطان و سایر علل مرتبط است. با این حال، هیچ ارتباطی بین مصرف فلاونول و مرگ و میر اختصاصی DM یافت نشد (05/0p>). یافته‌های زیرگروه و تحلیل‌های حساسیت با یافته‌های اصلی مطالعه همسو بودند.

اگرچه این مطالعه با استفاده از یک مدل مخاطرات رقابتی تعدیل‌شده چندگانه برای پرداختن به خطرات رقابتی مرگ تقویت می‌شود، این مطالعه به دلیل از دست دادن داده‌های دریافت فلاونول، فقدان بالقوه تعمیم‌پذیری، کمبود داده‌ها در مورد منابع غذایی اولیه و الگوهای غذایی محدود شده است. و عدم حذف مصرف مکمل های ریز مغذی.

نتیجه

در نتیجه، مطالعه حاضر ارتباطی بین دریافت فلاونول غذایی و مرگ و میر کلی و همچنین خطر مرگ و میر خاص سرطان، AD و CVD در بزرگسالان ایالات متحده ایجاد می کند. یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف فلاونول می‌تواند به‌عنوان یک پیش‌بینی‌کننده مستقل و قابل اعتماد برای بقای بیماری مورد استفاده قرار گیرد و به بیماران پتانسیل مدیریت سلامت و خطر را از طریق اصلاحات رژیم غذایی ارائه دهد.


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست