2 دیدگاه

این میوه ها را با پوست بخورید !

این میوه ها را با پوست بخورید !

این میوه ها را با پوست بخورید !

میوه های زیر را با پوست بخورید

فیبر یکی از مواد مغذی مفید برای سم زدایی از بدن است. پوست برخی میوه ھا، علاوه بر فیبر، حاوی گروھی از آنتی اکسیدانھای ضد پیری و ویتامینھا است.

میوه ی سیب را با پوست بخورید

آنتی اکسیدانھای فراوانی که در پوست سیب وجود دارند، مثل کوئرستین و پکتین، در مقایسه با سیب پوست کنده، اثر بسیار بیشتری در از بین بردن سلولھای سرطانی و حفظ حافظه دارند. به علاوه، با دور انداختن پوست سیب، نیمی از فیبر آن نیز از دست می رود.

میوه ی موز را با پوست بخورید

این میوه سرشار از پتاسیم، مقدار زیادی سروتونین نیز دارد که یک انتقال دھنده عصبی بوده و با اشتھا و خلق و خو در ارتباط است. ھمچنین موز سرشار از فیبر، ھم از نوع محلول و ھم از نوع نامحلول است. پوست موز، باعث می شود که احساس سیری کنید و مشکلات گوارشی خفیف را ھم بھبود می بخشد. می توانید پوست موز را بکوبید و به شکل پوره در بیاورید و به کیک یا انواع مواد غذایی اضافه کنید.

میوه ی پرتغال را با پوست بخورید

ویتامین ث موجود در پوست مرکبات خیلی بیشتر از مقدار ویتامین موجود در آب این میوه ھاست. ھمچنین پوست آنها مملو از فیبر و ویتامین های آ و ب، مواد معدنی مثل کلسیم و سلنیوم است. در کنار ھمه اینھا، فلاونوئیدھای تانجرتین و نوبیلتین موجود در پوست مرکبات، اثر ضدالتھاب و ضدسرطانی دارند.

میوه ی پاپایا را با پوست بخورید

گوشت و پوست این میوه گرمسیری، حاوی مقادیر زیاد ویتامینھای آ، ب و ث است. ھمچنین، نوعی آنزیم به نام پروتئولیتیک، مثل پاپائین و کیموپاپائین، با اثر ضدویروسی و ضد قارچی و ضد باکتری است. به ھمین دلیل، از پوست پاپایا در تھیه محصولات زیبایی، ماسکھای زیبایی و آبرسان به پوست، استفاده می شود.

مطب پیشنهادی :
دانستنیهای جالب

میوه ی انبه را با پوست بخورید

تحقیقات نشان می‌دهد پوست انبه محتوی ترکیباتی مشابه «رزوراترول» است که به سوزاندن و جلوگیری از تشکیل چربی‌های اشباع‌شده کمک می‌کنند. در این مطالعه گوشت میوه‌ انبه نیز مورد آزمایش قرار‌گرفت اما نتایج حاصل از آن به اندازه پوست این میوه نبود. محققان می‌گویند افرادی که می‌خواهند از خواص انبه بهره‌مند شوند باید این میوه را با پوست بخورند.

میوه ی کیوی را با پوست بخورید

حتما شما هم سال‌ها پوست کیوی را بریده و کنار گذاشته‌اید و فقط گوشت آن را میل کرده‌اید اما باید بدانید پوشش کرکی کیوی نیز خوردنی است. در واقع پوست کیوی بیش از گوشت آن فلاونوئید، آنتی‌اکسیدان، ویتامین ث دارد. همچنین فیبر موجود در پوست کیوی دو برابر گوشت آن است. پس از این به بعد کیوی را مانند هلو گاز بزنید.
 

محتوای پیشنهادی
Tags: , ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست