بدون دیدگاه

مطالعه نشان می‌دهد که مزایای SNAP ممکن است تبعیت از دارو را در بین افراد ناامن غذایی بهبود بخشد

مطالعه اخیر منتشر شده در شبکه JAMA ارزیابی کرد که آیا دریافت مزایای برنامه کمک تغذیه تکمیلی (SNAP) می تواند عواقب ناامنی غذایی در عدم پایبندی به داروهای ضد فشار خون را تغییر دهد یا خیر.

مطالعه: برنامه کمک تغذیه تکمیلی و پایبندی به داروهای ضد فشار خون.  اعتبار تصویر: جاناتان وایس/Shutterstock.comمطالعه: برنامه کمک تغذیه تکمیلی و پایبندی به داروهای ضد فشار خون. اعتبار تصویر: جاناتان وایس/Shutterstock.com

زمینه

تقریباً نیمی از آمریکایی‌های امروزی فشار خون بالا دارند و روزانه حدود 1000 مرگ و میر در نتیجه این بیماری اتفاق می‌افتد.

در واقع، انجمن قلب آمریکا تخمین می زند که فشار خون بالا در آمریکا تا حدود 200 میلیارد دلار برای اقتصاد هزینه دارد.

افراد مبتلا به فشار خون بالا (BP) در معرض خطر ابتلا به چندین بیماری، چه مزمن و چه حاد هستند. اینها شامل فشار خون کنترل نشده، حوادث قلبی عروقی مانند سکته مغزی و حمله قلبی و افزایش خطر مرگ است.

در حالی که فشار خون را می توان با داروی مناسب کنترل کرد، بیمار باید به پروتکل پایبند باشد و تا زمانی که لازم است به مصرف دارو ادامه دهد.

فشار خون بالا با اصلاح رژیم غذایی، افزایش فعالیت بدنی و کاهش مصرف الکل درمان می شود. با این حال، اگر این اقدامات برای کنترل BP شکست بخورد، داروها شروع می شوند. عدم پایبندی به داروهای ضد فشار خون با پیامدهای نامطلوب سلامتی و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی مرتبط است.

عوامل متعددی مانند درک بیمار از وضعیت خود و اثربخشی درمان دارویی، عدم ارتباط، دسترسی ضعیف به مراقبت‌های بهداشتی، استرس مالی، و افسردگی یا فراموشی هم‌زمان در عدم رعایت نقش دارند.

یکی از عوامل قابل تغییر برای پیروی از دارو، ناامنی غذایی است، زیرا اگر بودجه محدود باشد، مردم غذا را بالاتر از دارو ترجیح می دهند.

برنامه کمک تغذیه تکمیلی (SNAP) بزرگترین برنامه مداخله اجتماعی آمریکا است. کوپن هایی را به خانواده های کم درآمد ارائه می کند که می توان آنها را برای خرید غذا مبادله کرد.

مطب پیشنهادی :
سلول‌های T نوزاد در دفاع ایمنی عالی هستند

تأثیر بالقوه آن تا 16 درصد کاهش فقر یا 8 میلیون نفر برآورد شده است. همچنین شیوع ناامنی غذایی را تا 30 درصد کاهش می دهد.

بنابراین SNAP در دو عامل خطر اصلی برای عدم انطباق با داروهای ضد فشار خون مداخله می کند. تحقیقات اخیر روی بیماران دیابتی کاهش عدم پایبندی به دارو را به دلیل ناامنی مالی هنگام دریافت مزایای SNAP نشان داد.

بنابراین، مطالعه حاضر به دنبال درک نقش آن در بهبود پایبندی به داروهای BP بود. هدف این تحقیق ارزیابی این بود که آیا کاهش ناامنی غذایی با SNAP در پایبندی بهتر به داروهای ضد فشار خون منعکس شده است یا خیر.

مطالعه چه چیزی را نشان داد؟

این مطالعه از یک طرح کوهورت گذشته نگر با نزدیک به 6700 شرکت‌کننده پیروی کرد. داده‌ها از مجموعه داده‌های بررسی پانل هزینه‌های پزشکی (MEPS) – نظرسنجی ملی بهداشت (NHIS) برای سال‌های 2016 تا 2017 به دست آمده است.

شرکت کنندگان از نظر دریافت مزایای اسنپ در سال گذشته و وضعیت ناامنی غذایی آنها در ماه گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند. استفاده خود گزارشی از داروهای تجویزی برای یافتن احتمال استفاده از داروهای ضد فشار خون مورد استفاده قرار گرفت.

از میان شرکت کنندگان، 13 درصد از مزایای اسنپ در طول سال گذشته دریافت کرده بودند و 15 درصد از آنها ناامن غذایی بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان 63 سال بود. نزدیک به 72 درصد سفید پوست بودند.

حدود 15 درصد (از هر هفت نفر یک نفر) از شرکت کنندگان گفتند که در طول ماه گذشته از امنیت غذایی برخوردار بودند، در مقایسه با بیش از 40 درصد از کسانی که مزایای اسنپ را دریافت کردند. در مقابل، تنها 11 درصد از افراد غیر دریافت کننده ناامن غذایی بودند.

حدود 56 درصد از شرکت‌کنندگانی که از داروهای BP استفاده می‌کردند، پایبند نبودند. به طور کلی، دریافت مزایای SNAP با تفاوت قابل توجهی در استفاده از داروهای ضد فشار خون همراه نبود.

مطب پیشنهادی :
با این رژیم غذایی سالم خود را از یک عارضه جدی بارداری دور کنید

با این حال، عدم پایبندی در بین افرادی که از مزایای SNAP 1-3 بار در سال استفاده می کردند نسبت به افراد غیر دریافت کننده کاهش یافت.

در بین افرادی که 4-6 یا 7-9 بار در سال از این برنامه استفاده می کردند، در مقایسه با افراد غیر دریافت کننده، عدم پایبندی به طور کلی و در بین افراد سالم از نظر غذایی بالاتر بود. در میان گروهی که 10-12 بار در سال از SNAP استفاده می‌کردند، عدم پایبندی به میزان 11 درصد در میان افراد ناامن از نظر غذایی کمتر بود، اما نه در افراد سالم.

هنگامی که بر اساس ناامنی غذایی طبقه بندی شد، عدم پایبندی به داروهای BP در بین افرادی که از مزایای SNAP استفاده می کردند هشت درصد کمتر از افراد غیر مصرف کننده بود.

افرادی که دچار ناامنی غذایی بودند، در مقایسه با افرادی که از مواد غذایی ایمن بودند و از داروهایی برای فشار خون بالا استفاده می کردند، کمتر به داروهای ضد فشار خون خود پایبند بودند. این اختلاف 14 درصد بود.

چه پیامدهایی دارد؟

یافته ها حاکی از آن است که «بیماران مبتلا به فشار خون بالا که مزایای SNAP را دریافت می کنند ممکن است کمتر به داروهای ضد فشار خون پایبند نباشند، به خصوص اگر دچار ناامنی غذایی باشند.

این ممکن است به امکان استفاده از SNAP برای ترویج انطباق بیشتر با داروهای ضد فشار خون اشاره کند. تحقیقات آینده باید این امکان را با استفاده از آزمایشات آینده نگر یا آزمایش های طبیعی بررسی کند.

بنابراین این مطالعه از تحقیق در مورد کاربرد برنامه‌های مداخله اجتماعی در اصلاح نتایج سلامت پشتیبانی می‌کند. هیچ مطالعه قبلی در مورد اینکه آیا و چگونه ناامنی غذایی ارتباط بین انطباق با داروهای SNAP و BP را تغییر می دهد یا خیر، بررسی نکرده است.

مطب پیشنهادی :
لباس سیاه نپوشید

با این حال، چند مطالعه عدم پایبندی کمتری را به دلیل هزینه های دارویی که شامل همه داروهای مورد استفاده در بزرگسالان مسن تر می شود، نشان داد.

از آنجایی که ممکن است در آینده نزدیک دسترسی اسنپ محدود شود، پیامدهای آن برای سلامت ملی باید در پرتو این یافته ها مورد بررسی قرار گیرد.

افراد و خانواده‌های بیشتری احتمالاً دچار ناامنی غذایی می‌شوند و ممکن است کمتر داروها را برای درمان بیماری‌های مزمن دوباره پر کنند.

بنابراین، به عنوان یک گام منطقی، SNAP باید به بیماران مبتلا به فشار خون بالا تعمیم داده شود تا پایبندی به داروها، هم به دلیل هزینه و هم دلایل دیگر، کاهش یابد.


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست