بدون دیدگاه

تحقیقات جدید عوامل اجتماعی را با خطر قلبی عروقی در بزرگسالان آسیایی آمریکایی مرتبط می کند


بر اساس تحقیقات جدیدی که امروز در نشریه آمریکایی منتشر شد، داشتن عوامل اجتماعی نامطلوب‌تر برای سلامت، مانند بیکاری، بیمه نشدن یا نداشتن تحصیلات بالاتر از دبیرستان، با افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در بزرگسالان آسیایی آمریکایی مرتبط است. مجله انجمن قلب آمریکاژورنال با دسترسی آزاد و مورد بازبینی انجمن قلب آمریکا.

این تحقیق همچنین اشاره کرد که ارتباط بین این عوامل اجتماعی نامطلوب متغیرهای سلامت و عوامل خطر بیماری قلبی عروقی در بین افراد زیر گروه‌های مختلف آسیایی آمریکایی در این مطالعه متفاوت است. ارتباط به این معنا نیست که عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت به طور مستقیم عامل خطر را ایجاد می کنند.

علیرغم این تصور که آسیایی‌آمریکایی‌ها ممکن است در مقایسه با افراد دیگر گروه‌های نژادی/قومی کمتر تحت تأثیر عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت قرار بگیرند، یافته‌های ما نشان می‌دهد که عوامل اجتماعی نامطلوب با شیوع بالاتر عوامل خطر قلبی عروقی در میان بزرگسالان آسیایی آمریکایی مرتبط است.


یوجین یانگ، دکتر، نویسنده اصلی مطالعه، استاد پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سیاتل

یانگ گفت: “جمعیت آسیایی آمریکایی سریعترین رشد گروه نژادی/قومی در ایالات متحده است.” مردم آسیای جنوبی دارای نرخ بالاتری از بیماری قلبی زودرس در سطح جهان هستند و اخیراً مشخص شده است که مرگ و میر قلبی عروقی آنها بیشتر از سفیدپوستان غیر اسپانیایی تبار است. درک بهتر اینکه چرا تفاوت در خطرات قلبی عروقی در میان زیر گروه های آسیایی وجود دارد برای کاهش خطر حیاتی است. و بهبود نتایج.”

محققان داده‌های نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت را که از سال 2013 تا 2018 در ایالات متحده انجام شد، بررسی کردند که شامل 6395 بزرگسالی بود که خود را آسیایی می‌دانستند.

محققان 27 عامل اجتماعی تعیین کننده عوامل سلامت را در شش حوزه مطلوب یا نامطلوب ارزیابی کردند: ثبات اقتصادی (که شامل وضعیت شغلی و درآمدی می شود). همسایگی و انسجام اجتماعی (که اعتماد محله و مالکیت یا اجاره ای بودن خانه ها را ارزیابی می کند). ناراحتی روانی؛ امنیت غذایی؛ تحصیلات؛ و استفاده از مراقبت های بهداشتی.

مطب پیشنهادی :
گیاه تاجریزی خواص آن

تجزیه و تحلیل رابطه معناداری بین عوامل اجتماعی نامطلوب سلامت و عوامل خطر بیماری قلبی عروقی نشان داد. این رابطه در میان افراد در زیرگروه های مختلف آسیایی آمریکایی متفاوت بود. از جمله یافته ها:

  • برای همه گروه‌های آسیایی که در داده‌ها گنجانده شده‌اند، تعیین‌کننده‌های اجتماعی نامطلوب بالاتر نمره سلامت با یک واحد استاندارد شده با 14 درصد بیشتر خطر فشار خون بالا همراه بود. خطر 17 درصد بیشتر خواب ضعیف؛ و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 24 درصد بیشتر است – همه اینها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

  • به طور خاص، عوامل اجتماعی نامطلوب تر با موارد زیر مرتبط بودند:

    • احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 در میان بزرگسالان چینی 45 درصد و در میان بزرگسالان فیلیپینی 24 درصد بیشتر است.
    • خطر 28 درصد بیشتر فشار خون در میان بزرگسالان فیلیپینی؛
    • احتمال 42 درصد افزایش احتمال فعالیت بدنی ناکافی در میان بزرگسالان هندی آسیایی، 58 درصد افزایش احتمال در میان بزرگسالان چینی و 24 درصد افزایش احتمال در میان بزرگسالان فیلیپینی.
    • احتمال 20 درصد خواب نامطلوب در میان بزرگسالان هندی آسیایی؛ و
    • احتمال 56% و 50% احتمال قرار گرفتن در معرض نیکوتین در بین بزرگسالان چینی و بزرگسالان فیلیپینی.

  • در مقایسه با سایر زیرگروه‌های آسیایی آمریکایی، بزرگسالانی که فیلیپینی بودند بیشترین شیوع را گزارش کردند. 4 از 7 -; عوامل خطر قلبی عروقی: کم خوابی، کلسترول بالا، فشار خون بالا و چاقی.

یانگ گفت بسیاری از عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت اغلب به هم مرتبط هستند، مانند انسجام محله، ثبات اقتصادی و استفاده از سیستم مراقبت های بهداشتی.

او گفت: درک اینکه چگونه زیر گروه های مختلف آسیایی تحت تاثیر قرار می گیرند، مهم است. زمانی که مردم آسیایی دور هم جمع می شوند، ممکن است با گروه های پرخطر مانند مردم آسیای جنوبی به اندازه کافی پرخاشگرانه رفتار نشود، در حالی که گروه هایی که خطر کمتری دارند، مانند افراد کره ای و ژاپنی تبار، ممکن است برای فشار خون یا کلسترول بیش از حد تحت درمان قرار گیرند.

پیشینه و جزئیات مطالعه:

  • این مطالعه مقطعی بزرگ، داده‌های مربوط به بررسی‌های مصاحبه ملی سلامت 2013-2018 را بررسی کرد. نظرسنجی‌های سالانه و ملی از بزرگسالان ایالات متحده.
  • از 6395 بزرگسال آسیایی در این نظرسنجی، حدود 22 درصد خود را بزرگسالان فیلیپینی معرفی کردند. 22 درصد به عنوان بزرگسالان هندی آسیایی؛ 21 درصد به عنوان بزرگسالان چینی؛ و 36 درصد مانند سایر آسیایی ها.
  • حجم نمونه افراد آسیایی آمریکایی در نظرسنجی ملی برای تجزیه و تحلیل چند جمعیت عمده آسیایی، از جمله مردم ژاپن، کره و ویتنامی، و همچنین سایر زیرگروه های کوچکتر آسیایی، بسیار کوچک بود.
  • نزدیک به 56 درصد از این گروه زن بودند و نزدیک به 52 درصد بین 18 تا 44 سال داشتند. حدود 77 درصد از شرکت کنندگان در خارج از ایالات متحده متولد شدند.
  • با طبقه بندی 27 متغیر به عنوان مطلوب یا نامطلوب، به شرکت کنندگان نمرات تعیین کننده های اجتماعی سلامت اختصاص داده شد.
  • عوامل خطر قلبی عروقی خود گزارش شده و شبیه به Life's Essential 8 انجمن قلب آمریکا بود. هشت معیار سبک زندگی برای ارزیابی سلامت قلب و عروق ایده آل این هشت معیار عبارتند از: پیروی از یک رژیم غذایی سالم، حفظ وزن مناسب، ورزش منظم و خواب با کیفیت کافی، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نیکوتین و حفظ سطح سالم فشار خون، گلوکز و کلسترول. با این حال، رژیم غذایی سالم در این مطالعه اندازه گیری نشد. رسیدن به سطوح مطلوب این هشت معیار سلامت قلب را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد.

محدودیت های این مطالعه شامل این است که حجم نمونه کوچک آن امکان تجزیه و تحلیل برخی از زیر گروه های آسیایی (ژاپنی، کره ای، ویتنامی و سایر مردم آسیا) را نمی دهد. علاوه بر این، داده های نظرسنجی خود گزارش شده در مورد عوامل اجتماعی و عوامل خطر قلبی عروقی را در یک مقطع زمانی مورد بررسی قرار داد. بنابراین، تجزیه و تحلیل نمی تواند تعیین کننده های اجتماعی بلندمدت الگوهای سلامت را ارزیابی کند و نمی تواند ثابت کند که عوامل اجتماعی نامطلوب باعث ایجاد عوامل خطر بیماری قلبی عروقی شده است. علاوه بر این، موانع زبان ممکن است عاملی برای برخی از شرکت‌کنندگان باشد، زیرا نظرسنجی‌های مصاحبه ملی سلامت تنها به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی انجام شده است.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که برای آشکار کردن تفاوت‌های بالقوه در تعیین‌کننده‌های اجتماعی بهینه پروفایل‌های سلامت و شیوع و پیامدهای عوامل خطر قلبی-عروقی، گنجاندن تعداد بیشتری از آمریکایی‌های آسیایی در نظرسنجی‌های ملی ضروری است.

نویسندگان مشترک، افشاگری‌ها و منابع مالی در دست‌نوشته ذکر شده‌اند.

منبع:

انجمن قلب آمریکا

مرجع مجله:

زو، آل، و همکاران (2024) عوامل اجتماعی تعیین کننده عوامل خطر قلبی عروقی در میان زیر گروه های آسیایی آمریکایی. مجله انجمن قلب آمریکا. doi.org/10.1161/JAHA.123.032509.


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست