بدون دیدگاه

بیانسه برای جلد جدید از آهنگ پشتیبان «Blackbird» اصلی بیتلز استفاده کرد

اگر آهنگ پشتیبان ضبط جدید بیانسه از “Blackbird” بیتلز بسیار آشنا به نظر می رسد، دلیل خوبی برای آن وجود دارد. به نظر می رسد که نسخه جلدی که او برای آلبوم «کاوبوی کارتر» ضبط کرده است، از عناصر ساز – گیتار آکوستیک مک کارتنی و ضربه زدن پا – از ضبط اصلی بیتلز که در سال 1968 منتشر شد، استفاده می کند.

این اطلاعات تایید شد تنوع توسط یکی از نمایندگان مک کارتنی، که به تیم بیانسه اشاره کرد. در حالی که مک کارتنی به عنوان نوازنده گیتار در آهنگ در تیتراژ ذکر شده است (که از زمان انتشار آلبوم در جمعه گذشته به تدریج رونمایی شد و هنوز ناقص به نظر می رسد)، از جمله مشخص نیست که آیا کار او در این آهنگ به تازگی ضبط شده است یا خیر.

مک کارتنی این آهنگ را در سال 1968 توسط خودش برای آلبوم سفید بیتلز نوشت و ضبط کرد، و به سایر اعضای گروه اجازه داد در حالی که با گیتار آکوستیک و ضربات ضربه ای همراه خود بود، آن را کنار بگذارند – دقیقاً همان چیزی که در اجرای تازه بیانسه شنیده می شود. عنوان «Blackbiird» را در یک تغییر املایی مشابه سایر آلبوم‌ها برای بازتاب موضوع «Part II» آن گذاشته‌اند.

بیتل سابق هنوز در مورد نسخه جلد یکی از تصنیف های امضای بیانسه اظهار نظری نکرده است، اگرچه می توان حدس زد که او به شدت از او حمایت می کند.

مک کارتنی گفته است که «پرنده سیاه» را در واکنش به جنبش حقوق مدنی که در آن زمان در آمریکا در اوج تب بود، نوشت و آن را به ویژه با زنان سیاه‌پوست مرتبط کرد (از این رو بازی در انگلیسی زبان عامیانه «پرنده، برای دختر») .

مطب پیشنهادی :
لایو مهناز افشار بعد از حاشیه‌های اخیر

نسخه بیانسه به چهار زن سیاه پوست که در عرصه موسیقی کانتری هستند – تانر آدل، تیرا کندی، رینا رابرتز و بریتنی اسپنسر، اعتبار ویژه ای برای آوازهای هارمونی اضافی می دهد.

این اولین باری نیست که مک کارتنی و سایر صاحبان حقوق اجازه استفاده از آهنگ های «Blackbird» را در ضبط یک هنرمند دیگر می دهند. پیش از این، در سال 2019، با اجازه مک کارتنی، ریچل فولر آهنگ اصلی بیتلز را انتخاب کرد و قطعات جدیدی از ارکستر فیلارمونیک سلطنتی و گروه کر مجلسی لندن را اضافه کرد.


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست