بدون دیدگاه

تحقیقات نشان می دهد درمان نادرست زنان مبتلا به بیماری قلبی


بر اساس تحقیقاتی که امروز در ESC Preventive Cardiology 2024، کنگره علمی انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) ارائه شد، زنان مبتلا به بیماری قلبی کمتر از مردان با داروهای کاهش دهنده کلسترول درمان می شوند.

داروهای کاهش دهنده کلسترول باعث نجات جان انسان ها و پیشگیری از حملات قلبی می شود و باید برای همه بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر تجویز شود. متأسفانه، مطالعه ما نشان می دهد که زنان این داروهای ضروری را از دست می دهند.”


دکتر نینا جانستون، نویسنده مطالعه دانشگاه اوپسالا، سوئد

بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر که سندرم کرونر مزمن نیز نامیده می شود، برای کاهش علائم و جلوگیری از حملات قلبی و مرگ به دارو نیاز دارند. دستورالعمل‌های ESC برای همه بیماران استاتین‌ها را توصیه می‌کنند تا سطح کلسترول خون را کاهش دهند. اگر سطوح به اندازه کافی با حداکثر دوز قابل تحمل استاتین کاهش نیابد، بیماران باید یک استاتین به همراه یک داروی کاهش دهنده کلسترول دیگر به نام ازتیمیب دریافت کنند. توصیه ها برای زنان و مردان یکسان است.

علیرغم داشتن توصیه های مشابه برای درمان و سطوح هدف کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL؛ “بد”)، مطالعات قبلی نشان داده اند که زنان کمتر از مردان به سطوح هدف دست می یابند. این مطالعه بررسی کرد که آیا زنان و مردان از درمان های یکسانی استفاده می کنند یا خیر.

این یک مطالعه مشاهده‌ای گذشته‌نگر بود که شامل 1037 مرد و 415 زن مبتلا به سندرم کرونر مزمن بود که بین سال‌های 2012 تا 2020 تشخیص داده شد و هرگز حمله قلبی نداشتند. میانگین سنی در مردان 68 سال و در زنان 70 سال بود. پرونده الکترونیک سلامت برای به دست آوردن اطلاعات در مورد سطح کلسترول استفاده شد. اطلاعات مربوط به داروهای تجویز شده از اداره ثبت ملی داروهای تجویزی سوئد به دست آمده است.

مطب پیشنهادی :
اثرات چای سبز بر سلامتی

شرکت کنندگان پس از تشخیص به مدت سه سال تحت نظر قرار گرفتند. محققان دریافتند که در پایان سال سوم پیگیری، تنها 54 درصد از زنان با داروهای کاهش دهنده کلسترول در مقایسه با 74 درصد از مردان تحت درمان قرار گرفتند. علاوه بر این، 5 درصد از زنان با استاتین به علاوه ازتیمیب در مقایسه با 8 درصد از مردان تحت درمان قرار گرفتند. عواملی که ممکن است تفاوت های جنسی مشاهده شده را توضیح دهند توسط گروه تحقیقاتی تحت بررسی بیشتر هستند.

محققان همچنین درمان ها و سطوح کلسترول زنان و مردان مبتلا به سندرم کرونر مزمن را در سنین مختلف (کمتر از 60، 60 تا 69.9، 70-79.9، 80 سال یا بالاتر) بررسی کردند. در تمام گروه های سنی، تجویز درمان های کاهش دهنده کلسترول در زمان تشخیص بالاترین میزان بود و طی سه سال بعد کاهش یافت. این کاهش در درمان در طول زمان در زنان در مقایسه با مردان شدیدتر بود. به عنوان مثال، در بیماران زیر 60 سال، 65 درصد از زنان و 79 درصد از مردان، یک هفته پس از تشخیص، تحت درمان با درمان کاهش کلسترول قرار گرفتند، در حالی که این رقم در سه سال بعد، 52 درصد از زنان و 78 درصد از مردان بود. دستیابی به اهداف کلسترول LDL نیز در زنان کمتر از مردان بود.

دکتر جانستون گفت: “یافته‌های ما باید زنگ خطری در مورد کم‌درمانی زنان مبتلا به بیماری‌های قلبی باشد. شیوه‌های تجویز برابر مورد نیاز است تا زنان همه درمان‌های توصیه‌شده را دریافت کنند و از پیامدهای نامطلوب در امان بمانند.”

مطب پیشنهادی :
هوش مصنوعی تصاویر اولتراسوند ریه را برای شناسایی COVID-19 تجزیه و تحلیل می کند

برخلاف تصور رایج، بیماری‌های قلبی عروقی زنان را بیشتر از مردان می‌کشند و 45 درصد از کل مرگ‌ها را در زنان تشکیل می‌دهند که بیشتر از مجموع همه سرطان‌ها در 57 کشور عضو ESC است.

منبع:

انجمن اروپایی قلب و عروق


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست