بدون دیدگاه

تحقیقات بینش هایی را در مورد رشد صورت در سطح سلولی ارائه می دهد


مادر طبیعت یک هنرمند است، اما هنر او در خلق چهره حیوانات به چیزی بیش از یک قلم مو و پالت نیاز دارد. چنین اشکال بسیار پیچیده ای از گذرای مربوطه خود سرچشمه می گیرند سلول های تاج عصبی.

این سلول های پرتوان جنینی در داخل صورت پریموردیوم– فرم رشد اولیه – ممکن است برای تشکیل ساختارهای مناسب صورت لازم باشد. با این حال، تجزیه و تحلیل مکانیسم‌های مولکولی در چنین مراحل اولیه توسعه، چالش‌های فنی زیادی را به همراه دارد.

اکنون، گروهی از محققان دانشگاه کیوتو، توده‌های غنی از سلول‌های تاج عصبی را از سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی تولید کرده‌اند و روشی را برای تمایز آن‌ها در جمعیت‌های سلولی با الگوی بیان ژن قوسی‌مانند توسعه داده‌اند.

پس از تمایز جمعیت های سلولی به پیش سازهای فک بالا و فک پایین سلول ها در پاسخ به عوامل سیگنال دهی خارجی، این جمعیت ها به طور خود به خود الگوهایی از پریموردیوم صورت را تشکیل می دهند.


یوسوکه ستو از موسسه تحقیقات پزشکی و بیولوژیکی کیوتو

این ساختار غضروف مانند، یادآور Meckel استغضروف به صورت موضعی در داخل سنگدانه ها تشکیل می شود.

هدف ما ایجاد مدلی برای مطالعه رشد اولیه صورت با استفاده از خواص سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی برای تولید است. درونکشتگاهی ریوما اوگیهارا، همچنین از مؤسسه، می‌افزاید: بافتی شبیه قوس برونش صورت اولیه است.

محققان در حال بررسی فرآیندهای مختلف رشدی هستند که باعث ایجاد تفاوت های بین گونه ای و فردی در ساختار صورت می شوند تا شرایطی مانند اختلالات جمجمه-صورتی را توضیح دهند.

مطب پیشنهادی :
مناسب ترین زمان برای مصرف هندوانه

“با استفاده از ما درونکشتگاهی مدل می تواند به ما در درک و کنترل بهتر یکپارچگی سیگنال در طول تعیین سرنوشت قوس شاخه ای و تشکیل غضروف در صورت و جاهای دیگر کمک کند. ما امیدواریم که فناوری ما بتواند به توسعه مواد سلولی برای پزشکی احیا کننده جدید کمک کند.”

منبع:

مرجع مجله:

ستو، ی.، و همکاران (2024). القای در شرایط آزمایشگاهی توده‌های قوس‌مانند شاخه‌ای طرح‌دار از سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی. ارتباطات طبیعت. doi.org/10.1038/s41467-024-45285-0.


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست