بدون دیدگاه

ست کردن رنگ لباس مردانه – راهکارهایی برای شیک‌پوشی

ست کردن رنگ لباس مردانه – راهکارهایی برای شیک‌پوشی

C:\Users\almasian\Desktop\man-posing.jpg

نحوه ست کردن لباس مردانه

انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای لباس مردانه یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند استایل و ظاهر شما آقایان را جذاب‌تر نشان دهد؛ اما شاید ست کردن رنگ لباس‌ها به همان راحتی که فکر می‌کنید نباشد و نیاز به زمان بیشتر و فکر کردن در مورد این که چه رنگ لباس‌هایی را با هم بپوشید تا شیک‌تر به نظر برسید، داشته باشد.

به همین دلیل، ما در این مقاله، قصد داریم شما را با ست کردن رنگ لباس مردانه و اصول شیک‌پوشی، بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید راحت‌تر در مورد انتخاب لباس‌هایتان تصمیم بگیرید.

قوانین ست کردن رنگ لباس مردانه

مطمئناً، این مسئله برای شما هم پیش آمده است که با وجود این که کمد لباستان با انواع لباس‌ها پر شده است اما هر بار که در کمدتان را باز می‌کنید، نمی‌دانید کدام لباس‌ها را باید با هم بپوشید تا ست شوند؛ در ادامه، 3 قانون کلیدی ست کردن رنگ لباس مردانه را بررسی می‌کنیم تا بهتر متوجه ترکیب رنگ‌ها شوید:

قانون شماره یک: روی رنگ‌های خنثی تمرکز کنید

هر استایل شیکی نیاز به استفاده از یک رنگ لباس خنثی دارد. این رنگ‌ها که شامل رنگ‌های مشکی، سفید، خاکستری، قهوه‌ای و خاکی، آبی آسمانی و سبز زیتونی روشن هستند با بیشتر رنگ‌ها همخوانی دارند و به راحتی ست می‌شوند.

قانون شماره دو: در کنار رنگ‌های خنثی از اکسسوری‌های روشن استفاده کنید

در این قانون، تعادل را در نظر بگیرید. شما می‌توانید امتحان کنید و ببینید کدام رنگ اکسسوری در کنار رنگ لباس‌های خنثی شما بهتر جلوه می‌کند. به عنوان مثال اگر یک پیراهن زغال‌سنگی دارید، یک کراوات زرد یا صورتی روشن می‌تواند با پیراهن شما به خوبی ترکیب شود و استایل مناسبی برایتان ایجاد کند. این در مورد ست کردن لباس مردانه با رنگ کمربند، دکمه سردست یا دستمال جیبی هم صادق است.

مطب پیشنهادی :
ویژگی های چرخ خیاطی جک f10

قانون شماره سه: به رنگ پوست خود توجه کنید

هر چند رنگ پوست از عوامل ثانویه در انتخاب ست لباس مردانه است اما توجه به آن می‌تواند تغییر مثبتی در ظاهر شما ایجاد کند. با این حال، اگر پوست سبزه دارید و به رنگ لیمویی هم علاقه زیادی دارید پس می‌توانید بدون نگرانی و با در نظر گرفتن دو قانون قبلی به سمت رنگ مورد علاقه‌تان بروید. این باعث می‌شود تا اعتمادبه‌نفستان بیشتر شود و همیشه خوب به نظر برسید.

نقش چرخه رنگ در ست کردن لباس مردانه

تئوری چرخه رنگ در انتخاب ترکیب رنگ برای لباس مردانه و ایجاد هارمونی رنگ بسیار مفید است. شما با استفاده از چرخه رنگ می‌توانید رنگ‌های مکمل، متوالی و سایر ترکیبات رنگی هماهنگ را شناسایی کنید و از آن‌ها برای لباس ست مردانه استفاده کنید.

در این چرخه، رنگ‌های مکمل مانند (زرد و بنفش، آبی و نارنجی، سبز و قرمز)، روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و با وجود تضاد رنگی که با یکدیگر دارند، کنتراست متعادلی را به وجود می‌آورند. در مقابل آن، رنگ‌های متوالی در چرخه رنگ، رنگ‌هایی هستند که در کنار هم قرار می‌گیرند و هارمونی زیبایی ایجاد می‌کنند. در نهایت، رنگ‌های سه‌گانه با فاصله یکسان از هم قرار دارند و معمولاً، انتخاب از میان این رنگ‌ها کمی جسارت می‌خواهد.

چند نمونه ترکیب رنگ برای ست کردن لباس مردانه

در ادامه، چندین ترکیب رنگ را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ظاهرتان را نسبت به دیگران متمایز و جذاب کنید:

1. رنگ‌هایی که با لباس سرمه‌ای ست می‌شوند

C:\Users\almasian\Desktop\man-posing-street.jpg

ست کردن رنگ لباس مردانه

موقع پوشیدن لباس مردانه سرمه‌ای، بهتر است از رنگ مشکی استفاده نکنید؛ چرا که ظاهر شما را بیش از حد تیره نشان می‌دهد. به جای آن سعی کنید از رنگ سفید یا بژ برای زیباتر کردن ظاهر خود استفاده کنید. به عنوان مثال، یک پیراهن سفید با کت و شلوار سرمه‌ای خیلی جذاب و کلاسیک به نظر می‌رسد.

مطب پیشنهادی :
تصاویری از تور عروس

اما سایر رنگ‌هایی که با سرمه‌ای همخوانی دارند، عبارتند از:

  • صورتی ملایم
  • تنالیته‌های روشن رنگ آبی
  • قهوه‌ای
  • قرمز

2. رنگ‌هایی که با لباس قرمز ست می‌شوند

رنگ قرمز از دیگر رنگ‌های شیکی است که شما آقایان می‌توانید آن را با رنگ‌های خنثی مثل سفید یا مشکی ست کنید. همچنین، رنگ گرم قرمز در کنار رنگ سرد سرمه‌ای به خوبی ترکیب می‌شود.

3. رنگ‌هایی که با لباس سبز ست می‌شوند

رنگ سبز از رنگ‌هایی است که در اکثر مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ‌های سبز تیره، زیتونی و خاکی، از جذاب‌ترین رنگ‌ها برای آقایان هستند و به راحتی با رنگ مشکی، سفید، قهوه‌ای، شرابی و سرمه‌ای ست می‌شوند.

4. رنگ‌هایی که با لباس بژ ست می‌شوند

معمولاً، رنگ بژ با رنگ‌های روشن مثل سفید، آبی و قهوه‌ای مایل به زرد بهتر ترکیب می‌شود؛ اما باید به رنگ بژی که می‌پوشید توجه داشته باشید. اگر رنگ بژ با تناژ زرد می‌پوشید، سعی کنید آن را با رنگ‌های پررنگ مثل سرمه‌ای یا قهوه‌ای ست کنید.

5. رنگ‌هایی که با لباس صورتی ست می‌شوند

برای زیباتر کردن استایل خود، سعی کنید لباس صورتی را با خاکستری، آبی، سفید، خرمایی یا بژ ست کنید.

اصول شیک‌پوشی

C:\Users\almasian\Desktop\man-posing-streets.jpg

ست لباس مردانه شیک

خیلی از شما آقایان به دنبال این هستید که ظاهر خود را به بهترین شکل ممکن درست کنید تا شیک‌تر به نظر برسید.

خوشبختانه، راهکارهای ساده و زیادی در این مورد وجود دارند که به شرح زیرند:

  • اول از همه با توجه به نکاتی که گفتیم، سعی کنید رنگ لباس‌هایتان را با هم ست کنید تا ظاهرتان متعادل و هماهنگ به نظر برسد. این که تنها بدانید رنگ‌های مکمل به عنوان مثال رنگ قرمز و رنگ سبز با هم هماهنگی دارند و می‌توانند استایلتان را زیباتر کنند، کافی نیست. مقادیر نامناسب از هر رنگ می‌تواند تأثیر منفی بر روی ظاهر شما داشته باشد.
  • لباسی بپوشید که متناسب با تیپ بدنی شما و نه خیلی گشاد و نه بزرگ باشد. لباس نامناسب می‌تواند ظاهر شما را شلخته نشان دهد.
  • سعی کنید لباس با جنس خوب تهیه کنید که هم عمر بالاتری نسبت به اجناس ارزان قیمت دارند و هم استایل شما را جذاب‌تر می‌کنند.
  • از اکسسوری‌های مختلف مثل کراوات، دستمال جیبی، ساعت، عینک آفتابی و … استفاده کنید.
مطب پیشنهادی :
مدل های چاک در کت

جمع‌بندی

ست کردن لباس مردانه کار چندان پیچیده‌ای نیست. شما آقایان می‌توانید با توجه به نکاتی که در این مقاله گفتیم، تعادل خوبی بین رنگ‌های کت و شلوار، پیراهن یا اکسسوری‌هایتان ایجاد کنید و جذاب‌تر به نظر برسید.

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست