بدون دیدگاه

داده های جدید زمان بندی بهینه برای مداخله عروق کرونر از راه پوست در بیماران TAVR را نشان می دهد


داده‌های جدید نشان می‌دهد که مداخله کرونری از راه پوست (PCI) می‌تواند به‌طور ایمن قبل، حین یا بعد از تعویض دریچه آئورت ترانس کاتتر (TAVR) برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر پایدار (CAD) انجام شود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل امروز در جلسات علمی انجمن آنژیوگرافی و مداخلات قلبی عروقی (SCAI) 2024 ارائه شد.

برای افراد مبتلا به CAD، PCI و TAVR اغلب برای بازگرداندن جریان خون مورد نیاز است. بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند PCI را قبل از TAVR انجام دهند، زیرا ممکن است عوارض احتمالی در طول عمل تعویض رخ دهد. با این حال، زمان بهینه برای PCI در بیماران تحت TAVR قابل بحث است.

تجزیه و تحلیل شامل 49344 بیمار مبتلا به CAD پایدار بود که قبل از (84.7٪)، بعد از (1.3٪) یا به طور همزمان (14٪) با TAVR با استفاده از پروتز زیستی قابل گسترش با بالون پلت فرم Sapien 3 (S3) تحت PCI قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل با استفاده از رجیستری TVT و پیوند مدیکر بین سال‌های 2015 و 2024 انجام شد.

در یک تجزیه و تحلیل همسان گرایش، ترکیب مرگ و میر همه علل و سکته مغزی در سه گروه در سه سال پیگیری مشابه بود. نویسندگان خاطرنشان کردند که با توجه به تعداد کمی از بیمارانی که پس از TAVR تحت PCI قرار می‌گیرند، زمانی که آنها فقط دو گروه دیگر (قبل از PCI و PCI همزمان) را با هم مقایسه کردند، PCI انجام شده قبل از TAVR نسبت به PCI همزمان با TAVR در سه سال برتری جزئی داشت (P = 0.012).

مطب پیشنهادی :
اولین سیستم آندوسکوپی سفت و سخت جهان برای تصویربرداری فراطیفی در طی اقدامات پزشکی

این یافته‌ها هیجان‌انگیز هستند، زیرا کمی با داده‌های رجیستری منتشر شده قبلی تفاوت دارند. ما معتقدیم که این داده‌ها اعتماد به نفس را القا می‌کند و شواهد حمایتی را برای بسیاری از پزشکان و تیم‌های قلب فراهم می‌کند تا در مورد زمان‌بندی PCI در بیماران تحت TAVR تصمیم‌گیری کنند.”


Abhijeet Dhoble، MD، MPH، FACC، FSCAI، متخصص قلب در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هیوستون، و نویسنده اصلی این مطالعه

جزئیات جلسه:

  • “زمان مداخله عروق کرونر از راه پوست در ارتباط با تعویض دریچه آئورت ترانس کاتتر با دریچه های بالونی منبسط شونده در ایالات متحده”
  • جمعه 3 می 2024; 3:14-3:21 بعد از ظهر PT
  • مرکز همایش لانگ بیچ، 104A، سطح اول

منبع:

انجمن آنژیوگرافی و مداخلات قلب و عروق


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست