بدون دیدگاه

ترکیبات طبیعی موجود در میکروبیوم روده نویدبخش درمان التهاب هستند


محققان دانشگاه تورنتو ترکیبات طبیعی را در روده پیدا کرده اند که می توان از آنها برای کاهش التهاب و سایر علائم مشکلات گوارشی استفاده کرد. این را می توان با اتصال ترکیبات به یک گیرنده هسته ای مهم، اما ناشناخته به دست آورد.

میکروبیوم روده میزبان باکتری هایی است که ترکیباتی را به عنوان محصولات جانبی تغذیه از بقایای دستگاه گوارش ما تولید می کنند. این ترکیبات می توانند به گیرنده های هسته ای متصل شوند که به رونویسی DNA برای تولید پروتئین ها و بخش های RNA غیر کد کننده کمک می کند.

محققان امیدوارند با شناسایی محصولات جانبی میکروبی برای تنظیم گیرنده ها، از پتانسیل آنها برای درمان بیماری استفاده کنند.

ما یک صفحه نمایش بی طرفانه از مولکول های کوچک در سراسر میکروبیوم روده انسان انجام دادیم. ما دریافتیم که این مولکول‌ها مشابه ترکیبات مصنوعی عمل می‌کنند که در حال حاضر برای تنظیم گیرنده آندروستان، که به نام CAR شناخته می‌شود، استفاده می‌شود. این باعث می شود آنها کاندیدایی مناسب برای توسعه دارو باشند.”


جیابائو لیو، اولین نویسنده مطالعه و پژوهشی در مرکز تحقیقات سلولی و زیست مولکولی T's Donnelly

این مطالعه اخیرا در نشریه منتشر شده است مجله Nature Communications.

CAR نقش مهمی در تنظیم تجزیه، جذب و حذف مواد خارجی در کبد از جمله داروها دارد. همچنین در التهاب روده نقش دارد.

هنری کراوز می‌گوید: «یکی از چالش‌های مطالعه CAR این است که ترکیب مفیدی وجود ندارد که به هر دو نسخه انسانی و موش گیرنده متصل شود – این دومی برای تحقیق و مدل‌سازی بیماری قبل از آزمایش روی افراد ضروری است.» محقق اصلی این مطالعه و استاد ژنتیک مولکولی در مرکز دانلی و دانشکده پزشکی Temerty. “تلاش های قبلی بر روی توسعه مولکول هایی با قابلیت اتصال و فعال سازی قوی متمرکز بود. این منجر به تنظیم کننده های مصنوعی شده است که گیرنده را بیش از حد فعال می کند که می تواند منجر به نتایج ناخواسته شود. ترکیبات طبیعی که ما کشف کردیم باعث این مشکل نمی شوند.”

مطب پیشنهادی :
مطالعه نشان می دهد که استفاده از مسکن در بارداری هیچ ارتباطی با اختلالات عصبی رشدی کودک نشان نمی دهد

دو تا از ترکیبات موجود در صفحه متابولیت دی ایندولیل متان (DIM) و دی ایندولیل اتان (DIE) بودند. در حالی که DIM قبلاً از نمونه برداری از روده انسان شناسایی شده بود، DIE شناسایی نشده بود. این مطالعه اولین بار است که DIE در میکروبیوم انسان شناسایی شده است.

این دو ترکیب CAR را در کبد انسان و موش تنظیم کردند. همچنین مشخص شد که آنها با اثربخشی یک تنظیم کننده ماشین مصنوعی انسانی به نام CITCO مطابقت دارند.

یک یافته امیدوارکننده برای تحقیقات آینده در مورد مقررات CAR این بود که هیچ یک از این ترکیبات عوارض جانبی مانند بزرگ شدن کبد در موش ها ایجاد نکرد. این بدان معناست که از DIM و DIE می‌توان برای مطالعه عملکرد و تنظیم CAR در موش‌ها استفاده کرد، جایی که یافته‌ها را می‌توان برای انسان اعمال کرد.

لیو گفت: این گیرنده در دیابت، بیماری کبد چرب و کولیت اولسراتیو روده کوچک نقش دارد. ما به طور بالقوه می‌توانیم همه این مسائل را با دو ترکیب طبیعی که قبلاً در روده انسان وجود دارد، درمان کنیم.»

این تحقیق توسط Agence Nationale de la Recherche، انجمن سرطان آمریکا، مؤسسه تحقیقات بهداشتی کانادا، مؤسسه ملی بهداشت، شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا و صندوق مرزهای جدید در تحقیقات حمایت شده است.

منبع:

مرجع مجله:

لیو، جی. و همکاران (2024). دی اندول های تولید شده از متابولیت های میکروبیوتا به عنوان لیگاندهای CAR/Nr1i3 درون زا عمل می کنند. ارتباطات طبیعت. doi.org/10.1038/s41467-024-46559-3.


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست