بدون دیدگاه

این مطالعه نشان می دهد که بیماری مزمن احتمال بستری شدن در بیمارستان را در اثر قرار گرفتن در معرض گرما افزایش می دهد

در مطالعه اخیر منتشر شده در eBioMedicineمحققان تأثیر قرار گرفتن در معرض گرمای محیط را بر بستری شدن در بیمارستان در میان افراد با تعداد و ترکیبات مختلف بیماری های مزمن بررسی کردند.

نتایج آنها نشان می دهد که با افزایش تعداد بیماری های مزمن، به ویژه در میان افراد مسن، مردان و افراد غیر بومی، احتمال بستری شدن در بیمارستان مرتبط با قرار گرفتن در معرض گرما نیز افزایش می یابد، که اهمیت پرداختن به چند بیماری را به عنوان یک زیرگروه متمایز و آسیب پذیر در گرما نشان می دهد. -برنامه های اقدام سلامت

مطالعه: چند بیماری و بستری شدن اورژانس در بیمارستان در هوای گرم.  اعتبار تصویر: Dragan Mujan/Shutterstock.comمطالعه: چند بیماری و بستری شدن اورژانس در بیمارستان در هوای گرم. اعتبار تصویر: Dragan Mujan/Shutterstock.com

زمینه

قرار گرفتن در معرض هوای گرم سلامت انسان را به خطر می اندازد، و باعث ایجاد برنامه های اقدام گرمایی-سلامتی (HHAPs) برای کاهش این خطرات از طریق هشدارهای اولیه و استراتژی های مداخله می شود.

در حالی که افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن خاص مانند مشکلات قلبی عروقی به عنوان آسیب‌پذیر در برابر گرما شناخته می‌شوند، تأثیر چند بیماری (دارای شرایط مزمن متعدد) بر خطرات سلامتی مرتبط با گرما نامشخص است.

علیرغم شیوع چند بیماری، شواهد محدودی مبنی بر ارتباط آن با خطرات بهداشتی گرما وجود دارد که مانع از هدف گیری دقیق در HHAP ها می شود.

علاوه بر این، بیمارستان ها و خدمات بهداشتی باید در مورد افزایش بالقوه حجم بیمار در طول موج گرما برای آمادگی کافی هشدار داده شوند.

در مورد مطالعه

این مطالعه با بررسی ارتباط بین قرار گرفتن در معرض گرما و بستری شدن در بیمارستان در میان افراد با تعداد و ترکیبات مختلف بیماری‌های مزمن، روشن کردن شرایط خاص که بیشترین تأثیر را دارند و اهمیت در نظر گرفتن چند بیماری در برنامه‌ریزی بهداشت گرما را برجسته می‌کند، به این شکاف‌ها پرداخت.

این مطالعه از داده‌های ثبت بیمارستان در کوئینزلند استرالیا برای تجزیه و تحلیل بستری‌های اضطراری از مارس 2004 تا آوریل 2016 در هشت شهر/جامعه استفاده کرد.

مطب پیشنهادی :
بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها چه زمانی است ؟

اطلاعات جمع آوری شده شامل اطلاعات دموگرافیک، داده های بالینی و دمای روزانه محیط در سطح کدپستی بود.

این مطالعه شامل افراد 15 ساله و بالاتر بود و آنها را در گروه‌های سن کار و مسن‌تر و همچنین گروه‌های بومی و غیربومی طبقه‌بندی کرد. وضعیت اجتماعی و اقتصادی با استفاده از شاخص های سطح منطقه تعیین شد.

بیماری‌های مزمن با استفاده از کدهای طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها با تمرکز بر پنج گروه شناسایی شدند: بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، اختلالات روانی، آسم یا بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) و بیماری مزمن کلیوی.

ارتباط بین قرار گرفتن در معرض گرمای محیط و بستری شدن در بیمارستان با استفاده از یک طرح موردی متقاطع طبقه بندی شده با زمان، تجزیه و تحلیل نسبت شانس (ORs) با افزایش پنج درجه سانتیگراد در میانگین دما ارزیابی شد. تجزیه و تحلیل زیر گروه بر اساس سن، جنس، وضعیت بومی، و وضعیت اجتماعی و اقتصادی انجام شد.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل حساسیت برای آزمایش استحکام نتایج، از جمله بیماری پارکینسون به عنوان یک گروه بیماری مزمن و تنظیم برای اثرات بالقوه برداشت قرار گرفتن در معرض گرما، انجام شد.

یافته ها

این مطالعه 2263427 بستری شدن در بیمارستان از هشت شهر/جامعه کوئینزلند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مختلف را تحت پوشش قرار دادند.

افراد مسن تر (بیش از 65 سال) نسبت بیشتری از بیماری های مزمن متعدد را در مقایسه با افراد در سن کار نشان دادند، با مردان و افراد بومی نیز نسبت کمی بالاتر از بیماری های مزمن مختلف را نشان دادند.

احتمال بستری شدن افراد در بیمارستان به هر دلیلی با تعداد بیماری های مزمنی که داشت افزایش می یابد. این امر به ویژه برای افراد غیر بومی، مردان و افراد مسن صادق بود.

به طور خاص، افراد مسن‌تر مبتلا به بیماری‌های مزمن متعدد، OR به طور قابل‌توجهی بالاتر از بستری شدن در بیمارستان مرتبط با افزایش میانگین دمای ۵ درجه سانتی‌گراد در مقایسه با افراد بدون بیماری مزمن داشتند که از ۱.۰۰ تا ۱.۱۳ متغیر بود.

مطب پیشنهادی :
اثرات چای سبز بر سلامتی

در میان بیماری‌های مزمن، آسم/COPD و بیماری مزمن کلیوی، چه به تنهایی و چه زمانی که با بیماری‌های دیگر ترکیب می‌شوند، با بزرگترین ORهای بستری شدن در بیمارستان مرتبط بودند.

بیماری‌های قلبی عروقی همراه با سایر بیماری‌های مزمن، بیشترین تعداد بستری شدن در بیمارستان را داشتند که می‌توان آن را به گرما نسبت داد.

در افراد مبتلا به چند بیماری، یعنی مبتلا به دو یا چند بیماری مزمن، ORهای بستری شدن در بیمارستان به دلیل شرایط مختلف، از جمله بیماری عفونی و انگلی، بیماری اورولوژی و بیماری مربوط به گرما، به طور قابل توجهی با افزایش 5 درجه سانتی گراد در میانگین دما افزایش می یابد، که نشان می دهد. افزایش آسیب پذیری

تجزیه و تحلیل‌های حساسیت، استحکام یافته‌های اصلی را در شرایط مختلف و معیارهای دما تأیید کرد و از قابلیت اطمینان نتایج مطالعه اطمینان حاصل کرد.

نتیجه گیری

این مطالعه چندین یافته مهم در مورد ارتباط بین بیماری های مزمن و بستری شدن در بیمارستان در هوای گرم را برجسته می کند.

اولا، احتمال بستری شدن در بیمارستان با افزایش تعداد بیماری های مزمن، به ویژه در افراد مسن، مردان و افراد غیر بومی افزایش یافت.

آسم/COPD و بیماری مزمن کلیه، چه به تنهایی و چه در صورت تجربه با سایر بیماری ها، با بیشترین احتمال بستری شدن در بیمارستان مرتبط بودند.

ثانیاً، افراد مبتلا به مولتی‌موربیدیتی در طول هوای گرم، به‌ویژه بیماری‌های اورولوژی، بیماری‌های مرتبط با گرما، و بیماری‌های عفونی یا انگلی، به‌طور قابل‌توجهی شانس بستری شدن در بیمارستان را افزایش دادند.

این مطالعه پیامدهایی را برای برنامه‌های اقدام بهداشت گرما برای اولویت‌بندی زیرگروه‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند، مانند آنهایی که دارای چند بیماری هستند، برای مداخلات هدفمند در طول موج گرما پیشنهاد می‌کند.

مطب پیشنهادی :
کمبود خواب با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است

نقاط قوت این مطالعه شامل تجزیه و تحلیل جامع انواع و ترکیبات بیماری مزمن، استفاده از داده های سراسری برای ارائه نمونه ای نماینده، و رویکرد تحلیلی پیشرفته به کار گرفته شده است.

با این حال، محدودیت‌ها شامل محدودیت به پنج گروه از بیماری‌های مزمن، سوگیری اندازه‌گیری قرار گرفتن در معرض احتمالی، ناتوانی در تنظیم رطوبت، و ماهیت مشاهده‌ای مطالعه است که از ایجاد علیت جلوگیری می‌کند.

تحقیقات بیشتری برای بررسی تأثیر طول مدت و شدت بیماری‌های مزمن بر خطر سلامت گرما و ایجاد استراتژی‌های مؤثر برای کاهش خطرات سلامتی مرتبط با گرما در افراد مبتلا به چند بیماری ضروری است.

مرجع مجله:

  • Xu, Z., Yi, W., Bach, A., Tong, S., Ebi, KL, Su, H., Cheng, J., Rutherford, S. (2024) چند بیماری و بستری شدن اورژانس در طول هوای گرم. eBioMedicine. doi:https://doi.org/10.1016/j.ebiom.2024.105148.https://www.thelancet.com/journals/ebiom/article/PIIS2352-3964(24)00183-X/fulltext


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست