بدون دیدگاه

پیروزی تیوا وحشی در فیلم “آب و گاری”

Tiwa Savage به عنوان هنرمند برجسته زن در نابغه Afrobeats، مدت‌ها موقعیت منحصر به فردی در موسیقی آفریقایی داشته است. ساویج تیوا پس از برگزاری تورهای جهانی، همکاری با بیانسه و براندی و حمایت از تازه واردان، سرمایه گذاری بعدی خود را آغاز می کند: بازی در اولین فیلم بلند بلند خود، “Water and Garri”.

این فیلم که قرار است در تاریخ 10 می در پرایم ویدیو اکران جهانی شود، عایشه، یک طراح مد موفق را دنبال می کند که پس از یک دهه اقامت در ایالات متحده به نیجریه بازمی گردد. او از تغییرات عمیقی که در سرزمین مادری و افرادی که زمانی می‌شناخته است، غافلگیر شده است. سفر عایشه که بر اساس موسیقی متن خاطره انگیزی به همین نام تنظیم می شود، برای آشکار کردن تغییرات فرهنگی تکان دهنده آشکار می شود. موسیقی متن همراه یکی از مؤلفه‌های کلیدی تجربه است، زیرا فهرست آهنگ‌های فیلم منعکس‌کننده تعاملات و احساسات عایشه است.

موسیقی متن از سازهای زنده و جلوه‌های صوتی محیطی برای ایجاد تجربه‌ای فراگیر استفاده می‌کند، در حالی که تیوا با آواز آوازی خاص خود بازمی‌گردد. این پروژه شامل مجموعه ای از عناصر صوتی از Afrobeat و Afropop گرفته تا amapiano تا R&B، gospel و نکاتی از جریان اصلی تله و پاپ است. آیرا استار، نامزد دریافت جایزه گرمی، بلک شریف هنرمند فیوژن آفریقایی-رگی، با کمک های برجسته Olamide و یانگ جان، ستاره نیجریه ای نوظهور، برجسته شده اند.

ب.خاکستری

«آب و گاری» از EP تیوا با عنوان همنام 2021 الهام گرفته و از سفر او به عنوان یک زن بریتانیایی متولد نیجریه که به بروکلین رفت تا حرفه موسیقی خود را به عنوان یک ترانه سرا روشن کند. به کارگردانی مجی علابی، این اولین حضور او در فیلمسازی تمام طول است. این فیلم همچنین به‌عنوان سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های بزرگ سرگرمی است زیرا تقاضا برای محتوای آفریقایی همچنان در حال افزایش و تثبیت است.

Ayanna Lonian، مدیر دستیابی به محتوا در Prime Video، گفت: «مخاطبان در سراسر جهان مشتاق روایت‌های آفریقایی به‌خوبی و معاصر هستند و «Water & Garri» دقیقاً آن را با چشم‌اندازی تازه ارائه می‌کند. هم مجی علابی در نقش کارگردانی اش و هم تیوا ساویج به عنوان بازیگر نقش اول، واقعاً در کنار یک بازیگر و گروه فوق العاده بااستعداد، اولین بازی درخشانی را ارائه کردند.

علاوه بر این، با همکاری یک شرکت تولید نیجریه با Prime Video و تیم تولید Tiwa، تعهد به اصالت مشهود است. جیمی آدسانیا، تهیه کننده و مدیر اجرایی استودیو Unbound گفت: «ما از همکاری با Prime Video که اهمیت این نقطه عطف فرهنگی را در تجلیل از قدرت متقاطع فیلم و موسیقی، به ویژه از آفریقا در این زمان هیجان انگیز درک می کند، هیجان زده هستیم.

تنوع با تیوا ساویج در نیویورک صحبت کرد تا درباره فیلم، سفر او با هویت آفریقایی خودش، به چالش کشیدن خودش در این مرحله از حرفه اش و خیلی چیزهای دیگر صحبت کند.

نام این فیلم “Water and Garri” است که نام EP 2021 شما نیز هست. چرا تصمیم گرفتید که نام را ثابت نگه دارید. آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟

وقتی EP “Water and Garri” منتشر شد، هیچ ایده ای برای ساخت فیلم بلند نداشتم. من فکر کردم، “باشه، من از ساختن موزیک ویدیو خسته شده ام.” می خواستم یک آلبوم تصویری بسازم. من از فیلم (بیونسه) “Black is King” و فیلم های کانیه الهام گرفتم.

مطب پیشنهادی :
'Quiet on Set' Directors on Dan Schneider and Unsealing Drake Bell Case

سپس ما می‌گفتیم، “باشه، می‌خواهیم یک آلبوم تصویری بسازیم.” من فیلمنامه را دریافت کردم و گفتم: “این فوق العاده است. به جای آن یک فیلم کوتاه بسازیم.' ما شروع به فیلمبرداری کردیم و در نهایت به یک ویژگی کامل تبدیل شد. و بنابراین من نتوانستم نام را تغییر دهم. احساس می کرد هیچ چیز دیگری که مناسب باشد وجود ندارد. Water to Garri مانند عشق به درد است و این در فیلم طنین انداز زیادی دارد. اکنون EP یک پروژه مستقل است و ما یک موسیقی متن کاملاً جدید برای فیلم داریم.

چرا اکنون زمان مناسبی برای ورود به عرصه بازیگری است؟ آیا پیش از این فرصت های سینمایی برای شما پیش آمده بود؟

من قبلا نقش های زیادی بازی کرده ام اما آماده نبودم. در واقع بازیگری اولین عشق من قبل از موسیقی بود. بنابراین می دانستم که قرار است در مقطعی به آن بازگردم. چرا حالا؟ راستش حوصله ام سر رفته بود. من از تولید آلبوم، ساختن موزیک ویدیو، و سپس رفتن به تور و رفتن به کار بعدی خسته شدم. من اینطور گفتم “نه، باید کار دیگری انجام دهم.” موسیقی را به طور کامل فراموش نمی کنم، اما باید به چالش کشیده می شدم. من باید می ترسیدم و این ترس خوبی است.

همچنین احساس می‌کنم بسیاری از ما، می‌توانم بگویم، Wizkid، Davido، Burna Boy، در جایی هستیم که خود را به عنوان نام‌های آشنا تثبیت کرده‌ایم، و در این مرحله می‌توانیم کاری جدید انجام دهیم یا هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم. انجام دادن.

شما با کارگردان میجی علابی، همکار قبلی موزیک ویدیو، کار کردید و با این که این اولین فیلم شماست، او چگونه از شما حمایت کرد؟ خلاقیت و آمادگی چگونه بود؟

این اولین اوست [film] و این اولین بار است که برای هر دوی ما خاص است. میجی شگفت انگیز بود. از آنجا که به صورت کوتاه شروع شد و سپس تکامل یافت، فشار برای هیچ کدام از ما وجود نداشت. چند هفته ای در لندن در کلاس های بازیگری شرکت کردم. یکی از چیزهایی که سر صحنه به من کمک کردند این بود [staying in character]. آنها مطمئن شدند که همه مرا عایشه صدا می کنند. کل تیم، میجی، و شرکای من جیمی و ونسا – همه باورنکردنی بودند.

خوب است بدانید که مانند گروهی از افراد در اطرافتان حضور داشتید تا احساس امنیت کنید.

من کار کرده ام [Jimmy and Vanessa] برای سالها. ما از روز اول کلیک کردیم. بنابراین آنها می توانند بفهمند که من در مورد چیزی کمی عصبی هستم و یک شات تکیلا به من می دهند.

این موسیقی متن بسیاری از عناصر Afrobeat را بررسی می‌کند، اما مفاهیم تجربی با جاز، انجیل و موارد دیگر را نیز به نمایش می‌گذارد. آیا تردیدی وجود داشت که کمی از منطقه راحتی خود خارج شوید؟

مردم انتظار صدای خاصی از من دارند. بنابراین با ساخت موسیقی متن، می‌توانم [experiment]. آهنگ عنوان با ریچارد بونو و Cavemen بسیار جاز است. من توانستم خیلی کارها را انجام دهم زیرا بدیهی است که این یک موسیقی متن است.

به برکلی رفتم [College of Music] و جاز خواندم. پس زمینه من جاز و R&B است – اما، با وجود اینکه این پیشینه من است، به عنوان یک هنرمند جاز شروع نکردم. من به نوعی باید طرفدارانم را در این نوع ژانرها راحت کنم و به آنها نشان دهم که می توانم این کار را انجام دهم.

مطب پیشنهادی :
کنایه حمید گودرزی به عوام فریبی برخی هنرمندان در برنامه زنده

شما جزو اولین کسانی بودید که موسیقی آفریقایی را مدرن کردید و آن را به صحنه جهانی آوردید و واقعاً از آن جعبه “Afrobeats” بیرون آمدید که مردم تمایل دارند موسیقی آفریقایی را در آن قرار دهند. در EP خود “Water and Garri”، شما با Amaarae کار کردید، که او همچنین به دلیل مخالفت با ژانرها مورد تحسین قرار گرفت. آیا این عمدی است؟

Amaarae باورنکردنی است. من عاشق این هستم که مردم از من انتظار دارند آفریقایی باشم و من همیشه آفریقایی خواهم بود. من مجبور نیستم داشیکی بپوشم یا قیطان ببندم (می خندد) اما من هستم، آنچه هستم. اما بله، من دوست دارم تجربه کنم، اما فرهنگ آفریقایی – یا آن را در مد خودم قرار می دهم یا آن را در موسیقی خود، همیشه. به این دلیل است که آفریقایی بودن زیباست، متاسفم، من اصلاً از آن خجالت نمی کشم! این به ویژه در زمانی که برخی از هنرمندان آفریقایی می‌گویند، «من را در یک Afrobeats جعبه نکنید، بسیار مهم است. مرا هنرمند آفروبیت خطاب نکنید.» من فکر می کنم هر کسی تجربیات متفاوتی دارد. برخی از هنرمندان در آفریقا متولد و پرورش یافته اند، بنابراین برای آنها، آنها می خواهند چیزهای دیگری را کشف کنند. اگرچه من در آفریقا به دنیا آمدم، در لندن زندگی کردم و در آمریکا زندگی کردم… وقتی در لندن بزرگ می شدم، به خاطر آفریقایی بودن مورد آزار و اذیت قرار می گرفتم. و حالا، این جالب ترین چیز است. این جالب ترین چیز است. بنابراین برای من، دیدگاه متفاوتی دارم. مثل اینکه، من نیستم، اصلاً سعی نمی کنم از آن دوری کنم. در واقع، من بیشتر به سمت آن می دوم زیرا مدت زیادی دور از آفریقا زندگی می کردم.

شما فقط در مورد این صحبت کردید که باید خانه را در نقاطی ترک کنید و به دنبال حرفه خود بروید. شخصیت شما، عایشه، این تجربه را منعکس می کند – او به مدت 10 سال خانه را ترک می کند و به همه چیز متفاوت می شود. آیا در هر مقطعی آن را تجربه کردید؟

من همیشه در دسامبر برمی گشتم. [December is a high tourist and celebration season in Nigeria and other parts of Africa] و وقتی در دسامبر برمی‌گردید، واقعاً احساس نمی‌کنم که واقعاً نیجریه را تجربه کرده‌اید. شما در حال تجربه بخش های سرگرم کننده نیجریه هستید. حالا وقتی برگشتم و حدود چند ماه آنجا بودم، فکر می‌کردم: «این دسامبر کثیف نیست (می‌خندد).

شما با بسیاری از هنرمندان تازه کار کار کرده اید. شما قبلا با آیرا استار کار کرده اید و اکنون آیرا را نیز در این پروژه دارید. قبلا در مورد Amaarae صحبت کردیم. شما همچنین Black Sherif را در این پروژه دارید. آیا کار با هنرمندان جدید یک تلاش آگاهانه است یا این اتفاق می افتد

به معنای واقعی کلمه اتفاق می افتد. من فقط عاشق موسیقی و عاشق هنرمندان هستم. بنابراین من فقط می خواهم با هر کسی کار کنم. برای من مهم نیست که شما 10 استریم دارید یا 10 میلیون استریم. تا زمانی که آهنگ عالی باشد. من قصد نداشتم با هنرمندانی که اکثراً تازه کار هستند کار کنم، اما احساس می کنم آنها بیشتر گرسنه هستند. احساس می کنم وقتی دو هنرمند بزرگ کنار هم می آیند، تعدادشان خیلی زیاد است [logistics]، و پس از آن فقط پیچیده می شود. همیشه، همیشه سرگرم کننده است که فقط با یک فرد جدید و کسی که فقط تشنه آن کار است کار کنید.

مطب پیشنهادی :
پرستوگلستانی:با هیچ آقایی نبایدخندید،چون بی‌جنبه اند

واضح است که شما در جریان تبلیغ و حمایت از این فیلم هستید و موسیقی متن‌های آن را همراهی می‌کند، اما مردم چه مسیر صوتی را می‌توانند از آلبوم استودیویی بعدی شما انتظار داشته باشند؟

من واقعاً در حال حاضر به همکاری فکر نمی کنم. فقط دارم ضبط میکنم من نمی دانم، آن را به عنوان یک Afro R&B شروع کرد [the words for it in English]. این فقط موسیقی است زیرا من صداهای بسیار متفاوتی دارم. اکنون، چالش این است که همه چیز را گره بزنم و آن را مانند یک آلبوم به نظر برسانم، نه مانند آهنگ های مختلفی که من به تازگی کنار هم گذاشته ام. بنابراین، من سعی می کنم چیزی پیدا کنم که همه چیز را به هم گره بزند. اما به صورت جداگانه، همه آهنگ ها جادویی هستند و من سازهای زنده زیادی دارم. من در حال ضبط برخی از قطعات در نیواورلئان و نشویل نیز هستم. بنابراین صدایی متفاوت است، اما همانطور که گفتم، همیشه عنصر آفریقایی را خواهد داشت. من واقعاً هیجان زده هستم زیرا این کار را انجام نمی دهم و خودم را به هر چیزی محدود می کنم و از نظر آوازی نیز. دارم به خودم فشار میارم انگار دارم آواز میخونم، میخونم [laughs].

امیدوارید مردم چه چیزی از این فیلم بگیرند؟

اول از همه، اگر آنها تا به حال به آفریقا نرفته اند، باید بیایند، زیرا نحوه عکسبرداری Meiji بسیار زیبا بود. و من می گویم از دنبال کردن رویای خود نترسید. جایی که عایشه از آنجا می آید، هرگز تصور نمی کنید که او می تواند چیزی باشد. اما او در نهایت به عنوان یک طراح مد بسیار موفق بود، اما پس از آن هنوز به خانه بازگشت. بنابراین، فکر می کنم این فیلم می تواند هر کسی را تشویق کند. برای من مهم نیست که شما از محله های فقیر نشین هستید، فقط همین رویا لازم است و قطعاً می تواند اتفاق بیفتد. هر آنچه را که بیرون می آورید، آنچه را که با زبان خود صحبت می کنید، باید انجام شود – باز خواهد گشت.


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست