بدون دیدگاه

درمان انقلابی برای بیماری های عصبی با ایمپلنت های جراحی پرینت سه بعدی


جوهرهای زیستی هوشمندانه‌ای که در داخل بدن انسان قرار می‌گیرند و نورون‌های آسیب‌دیده را بازیابی می‌کنند، می‌توانند طیف کاملی از بیماری‌ها را در 20 سال آینده درمان کنند: شرایطی که قرن‌ها دانشمندان و پزشکان را گیج کرده است.

به کوری، ناشنوایی، درد مزمن، صرع، بیماری نورون حرکتی و بیماری پارکینسون فکر کنید.

به گفته استادیار متیو گریفیث، مهندس مواد دانشگاه استرالیای جنوبی، این بیماری‌های «لاعلاج» همگی با نورون‌های نادرست که انسان‌ها قادر به کنترل آن‌ها نبوده‌اند مرتبط هستند.

با این حال، فناوری جدیدی که توسط دکتر گریفیث و تیمش در مؤسسه صنایع آینده UniSA توسعه می‌یابد، می‌تواند بر این موانع غلبه کند و میلیاردها نفر را در سراسر جهان امیدوار کند.

محققان در حال ایجاد جوهرهای زیست سازگار مبتنی بر کربن هستند که در دستگاه‌های انعطاف‌پذیر نرم چاپ می‌شوند که می‌توانند با جراحی کاشته شوند و به صورت الکترونیکی با شبکه عصبی در صورت تقاضا ارتباط برقرار کنند.

دکتر گریفیث می‌گوید: «هدف برنامه‌ریزی مجدد آسیب‌ها و بیماری‌ها با چاپ دستگاه‌های الکترونیکی ارزان‌قیمت است که می‌توانند با بدن ما به زبانی که می‌فهمد صحبت کنند».

نورون‌های آسیب‌دیده یا نادرست عواقب فاجعه‌باری دارند که منجر به کوری، فلج و مجموعه‌ای از اختلالات عصبی می‌شود که ما قادر به درمان آن‌ها نبوده‌ایم.

ما معتقدیم که می‌توانیم این امر را با توسعه جوهرهای الکترونیکی هوشمند و ارگانیک تغییر دهیم، که می‌توانیم آن‌ها را به صورت سه بعدی در دستگاه‌های انعطاف‌پذیر چاپ کنیم که قادر به صحبت با نورون‌ها، رشد سلول‌های عصبی جدید و ایجاد رابط‌های عصبی مصنوعی هستند.»

فناوری‌های کنونی که برای بیماری‌های عصبی و نابینایی به کار می‌روند شامل تحریک عمیق مغز و شبکیه مصنوعی است. با این حال، آنها موفقیت محدودی داشته اند زیرا الکترودها از مواد سخت و غیر قابل انعطاف مانند فلزات و سیلیکون ساخته شده اند که زیست سازگاری ضعیفی دارند.

مطب پیشنهادی :
پودر تقویت اعصاب‏ | بوعلی

حدود سه میلیارد نفر در سراسر جهان از بیماری های عصبی رنج می برند. 200 میلیون دیگر نابینا هستند. و از هر پنج نفر یک نفر با درد مزمن زندگی می کند. همه مربوط به نورون ها هستند که نادرست می شوند و منجر به تغییرات نامطلوب در مغز، حواس و رفتار می شوند.

برای کمک به هدایت تحقیقات خود، ما با بسیاری از بیمارانی که تحت تأثیر این اختلالات هستند و بسیاری از پزشکان در تلاش برای درمان آنها صحبت می کنیم. چیزی که همه ما هنگام کار با هم در این سفر هیجان زده هستیم، پتانسیل درمان این بیماری ها برای اولین بار در تاریخ بشر است.

استادیار متیو گریفیث، مهندس مواد، دانشگاه استرالیای جنوبی

چگونه پلاستیک نرم می تواند به درمان نابینایی، درد مزمن و پارکینسون کمک کند

اعتبار ویدئو: دانشگاه استرالیای جنوبی

منبع:

دانشگاه استرالیای جنوبی


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست