بدون دیدگاه

پنج نکته از جشنواره فیلم جوبورگ و بازار محتوای JBX

ششمین دوره جشنواره فیلم جوبورگ یکشنبه به پایان می‌رسد و هفته‌ای را که بسیاری در کشور میزبان به بازتاب سفر طولانی آفریقای جنوبی در سه دهه پس از پایان آپارتاید می‌پردازند، تعظیم می‌کند. اما در میان فیلمسازان و مدیرانی که در دومین بازار محتوای JBX شرکت کردند، تمرکز مستقیماً بر روی آینده بود، زیرا جنگ‌های جریانی آفریقا و توجه به معاملات جهانی نشان داد که چگونه موج در نحوه درک جهان از این قاره تغییر کرده است. تیموتی مانگودی، بنیانگذار جشنواره، در مراسم اهدای جوایز روز شنبه گفت: «چه زمانی برای زنده بودن در ژوهانسبورگ است. “چه روزگاری برای زنده بودن در آفریقا.”

در اینجا پنج نکته از یک هفته شلوغ در ژوهانسبورگ آورده شده است:

استریم‌کنندگان استراتژی‌ها را تغییر می‌دهند، اما همچنان باعث رشد می‌شوند

خروج ناگهانی آمازون پرایم ویدیو از بازار آفریقا در ماه ژانویه بسیاری از تولیدکنندگان محلی را ناامید و سردرگم کرده است. لیلا سوارت از Yellowbone Entertainment، که قرار بود چراغ سبز پخش کننده را در یک سریال درام جنایی جاه طلبانه بگیرد، گفت: «وقتی آنها تازه بلند شدند و ما را ترک کردند واقعاً ویرانگر بود.» با این حال، این هفته در ژوهانسبورگ تردید کمی وجود داشت که رقابت بین سرویس‌های پخش رقیب بازار محلی را هدایت می‌کند. دن جاویتز، کارگردان و تهیه کننده برنده جایزه امی، از شینگ معروف Known Associates Entertainment، گفت: «جنگ استریمر بین نتفلیکس و شومکس برای ما خوب است، این بدون شک است. هر دو سرویس استریم در حال افزایش سرمایه‌گذاری در محتوای محلی و جذب استعدادهای برتر برای خروجی و صدور مجوز هستند، در حالی که موفقیت‌های موفقیت آمیز – مانند تریلر نیجریه‌ای نتفلیکس «کتاب سیاه» و درام نوجوان آفریقای جنوبی «خون و آب» – قدرت بین‌المللی را برجسته می‌کنند. پلتفرم هایی برای رساندن داستان های آفریقایی به مخاطبان جهانی. با این وجود، بسیاری از فیلمسازان آفریقای جنوبی نگران هستند که تغییر به سمت پخش جریانی باعث هجوم به سمت نرخ تجاری مبتنی بر IP شده است، حتی در حالی که آنها را تحت الحمایه استراتژی‌های پخش بی‌ثباتی قرار می‌دهد. سوارت گفت: «این بیشتر شبیه یک سیستم استودیویی است. این یک فضای بی‌رحمانه‌تر است.»

مطب پیشنهادی :
پدر تیلور سوئیفت پس از حمله به پاپاراتزی تحت بازجویی قرار گرفت

پول را به ما نشان دهید

شکی نیست که جنگ‌های استریم، سطح سازندگان آفریقایی را بالا برده است. استن جوزف، که Ocher Moving Pictures او با نتفلیکس برای اقتباس چندین کتاب برای سرویس استریم در کنار فیلمساز Akin Omotoso (“Rise”) قرارداد دارد، گفت: “این به طور کامل گزینه های بخش تولید مستقل را تغییر داده است.” ناگهان، شما قادر به انجام کارهایی هستید که اکثر مردم در هر جای دیگر دنیا آن را بدیهی می دانند. اما بسیاری از فیلمسازان آفریقایی هنوز ناامید هستند که میزان سرمایه گذاری در بازار محتوا – چه از طریق پلتفرم های محلی، منطقه ای یا جهانی – به سختی سطح آنچه را که مورد نیاز است خراشیده است. Mayenzeke Baza از شرکت فروش و توزیع جهانی بوتیک AAA Entertainment، که به تأمین مالی محتوای آفریقا برای صادرات جهانی کمک می کند، گفت: «خریداران ارزش چیزی را که ایجاد می شود دیکته می کنند. بازا گفت در حالی که قیمت‌های پرداخت شده برای محتوای آفریقایی «به‌طور قابل‌توجهی بهتر» از همین چند سال پیش است، «هنوز اشتهای خریدار برای ایجاد محتوا با سرعتی که ما می‌خواهیم کافی نیست.» بردلی جاشوا از Gambit Films، گروه تولیدی مستقر در کیپ تاون که پشت درام نوجوانان موفق نتفلیکس «Blood &» است، اضافه کرد: «از نظر بازار محلی، ما احساس می‌کنیم که ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم و آن را به خوبی انجام دهیم. اب.” ما سعی می کنیم با بودجه های بزرگتر کار کنیم که به ما امکان می دهد کارهای دوست داشتنی را انجام دهیم.

مکان ها، مکان ها، مکان ها

در خبری که تنوع این هفته شکست خورد، کمپانی JuVee Productions به کارگردانی ویولا دیویس و جولیوس تنون، که به تازگی فیلمبرداری اکشن مهیج “G20” را برای استودیو آمازون و فیلم MRC در کیپ تاون به پایان رسانده است، به آفریقای جنوبی بازخواهد گشت تا یک درام پناهجویان را بر اساس داستان واقعی فیلمبرداری کند. یک اعجوبه فوتبال که پس از فرار از جنگ در سیرالئون به ایالات متحده رسید. ملانی کلارک، رئیس تولید و توسعه فیلم این شرکت، از برنامه‌های شینگل برنده جایزه برای بازگشت «اغلب» به آفریقای جنوبی خبر داد – رای اعتماد بزرگی از طرف تیم برنده جایزه پشت «زن پادشاه» که فیلمبرداری شد. در کیپ تاون با توجه به اینکه غنا این هفته تخفیف مالیاتی 20 درصدی را در تلاش برای جذب تولیدات بین المللی بیشتری مانند فیلم اکشن مهیج آتی ادریس البا «دوزخ» و گروه پر ستاره کمدی «سفر دختران 2» آغاز کرد، تلاش برای افزایش تولید در سراسر قاره در حال افزایش هستند. در سخنرانی در جشنواره فیلم جوبورگ، آموس آدتویی، تهیه‌کننده «دیگز تاون» که در حال توسعه مجموعه‌ای از پروژه‌ها در آفریقا است، خاطرنشان کرد که گفتگوها در هالیوود «تغییر» کرده است. او گفت: “این قاره در حال حاضر روی آن متمرکز شده است، و من فکر می کنم که در حال تبدیل شدن به لگن است.”

سریال افروآینده‌نگر «Iwájú» در 28 فوریه دیزنی پلاس پخش شد.
با حسن نیت از دیزنی

رونق تون در آفریقا نیاز به تقویت دارد

مطب پیشنهادی :
کیت ریچاردز آلبوم «در انتظار مرد» را برای آلبوم ادای احترام لو رید کاور می کند

در 28 فوریه، استودیوی انیمیشن والت دیزنی مجموعه مورد انتظار Afrofuturistic Disney Plus “Iwájú” را با همکاری شرکت سرگرمی پان آفریقایی Kugali منتشر کرد که نشان‌دهنده آخرین سرمایه‌گذاری خانه موش در صنعت پویانمایی در این قاره است. سال گذشته، استریمر فیلم «Kizazi Moto: Generation Fire» را که یک مجموعه گلچین 10 قسمتی اجرایی بود که توسط پیتر رمزی برنده جایزه اسکار تهیه شده بود (مرد عنکبوتی: در آیه عنکبوتی)، آنتونی سیلورستون از آفریقای جنوبی نامزد اسکار را حذف کرد. خانه انیمیشن Triggerfish و Tendayi Nyeke. این مجموعه با بهره گیری از فهرستی از استعدادهای نوظهور پان-آفریقایی، به عنوان یک تغییر دهنده بازی برای تون بیز آفریقا معرفی شد. با این حال، همچنین به برخی از چالش‌های موجود در قاره‌ای اشاره می‌کند که زیرساخت‌ها، توسعه استعدادها و سرمایه‌گذاری در آن بسیار از بیشتر کشورهای جهان عقب‌تر هستند. «حتی یک سنت از پس از تولید [for ‘Kizazi Moto’] ادواردو کاچوچو از Digital Lab Africa این هفته در ژوهانسبورگ اشاره کرد. “این یک مشکل است. اینطور نیست که دیزنی نمی‌خواست این کار را انجام دهد، اما توانایی انجام آن با کیفیت بین‌المللی صفر است.» با این حال، این به سختی خوش‌بینی جاری نسبت به صعود آفریقا در دنیای انیمیشن را کاهش می‌دهد. کاچوچو خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است قاره از نظر ظرفیت در یک نقطه ضعف رقابتی قرار داشته باشد، “جایی که می دانم ما می توانیم با ایده ها رقابت کنیم.”

MultiChoice حرکات حماسی انجام می دهد

شریک جشنواره MultiChoice این هفته در ژوهانسبورگ آغاز به کار کرد و مدیران اجرایی شرکت پروژه‌های در دست انتشار را به نمایش گذاشتند، مطالعات موردی را در پشت بزرگترین داستان‌های موفقیت خود ارائه کردند و نکاتی را در مورد اینکه چگونه فیلمسازان محلی می‌توانند با پرکارترین تولیدکننده محتوای آفریقایی سفارش دهند. با این حال، شاید بیشترین سر و صدا بعد از اعلام این خبر بود که ساخت درام تاریخی حماسی “ملکه مدجاجی” در حال انجام است، که این شرکت امسال در کانال تلویزیونی پولی Mzansi Magic خود راه اندازی خواهد کرد. این مجموعه که برای MultiChoice توسط Rhythm World Productions تولید شده است، پس از «Shaka iLembe»، درام پرهزینه دوره این شرکت درباره پادشاه نمادین آفریقایی، که MultiChoice آن را «بزرگ‌ترین سریال درام پربیننده تاریخ» آفریقای جنوبی توصیف کرده است، دنبال می‌شود. Tebogo Matlawa، مدیر محتوای فیلمنامه MultiChoice، گفت: «شکا» موفقیت بزرگی برای ما بود، و واقعاً سوزن داستان‌گویی را به حرکت درآورد و دقیقاً نشان داد که آفریقایی‌ها در هنگام گفتن داستان‌های خود چه کاری می‌توانند انجام دهند. «MultiChoice همیشه متعهد بوده که محبوب‌ترین داستان‌سرای آفریقا باشد. گفتن داستانی مانند «ملکه مدجاجی» – و ما داستان‌های دیگری نیز در فهرست داریم – فقط این میراث و تعهد را برای بیان داستان‌هایمان به بهترین شکل تثبیت می‌کند. داستانی در مورد آفریقایی ها که توسط آفریقایی ها ساخته شده است.

مطب پیشنهادی :
حاشیه هایی از شیلا خداداد بازیگر سینما و تلویزیون

Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست