بدون دیدگاه

مطالعه داروهای کاهش دهنده اسید را با افزایش خطر ابتلا به میگرن مرتبط می کند


بر اساس مطالعه‌ای که در 24 آوریل 2024 در شماره آنلاین منتشر شد، افرادی که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کنند، ممکن است نسبت به افرادی که این داروها را مصرف نمی‌کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به میگرن و سایر سردردهای شدید باشند. عصب شناسی® تمرین بالینی، مجله رسمی آکادمی نورولوژی آمریکا. داروهای کاهنده اسید شامل مهارکننده‌های پمپ پروتون مانند امپرازول و اسموپرازول، آنتاگونیست‌های گیرنده H2 هیستامین یا مسدودکننده‌های H2 مانند سایمتیدین و فاموتیدین و مکمل‌های ضد اسید هستند.

این مطالعه ثابت نمی کند که داروهای کاهش دهنده اسید باعث میگرن می شوند. فقط یک ارتباط را نشان می دهد.

رفلاکس اسید زمانی است که اسید معده به مری می‌ریزد، معمولاً بعد از غذا یا در حالت دراز کشیدن. افراد مبتلا به رفلاکس اسید ممکن است دچار سوزش سر دل و زخم شوند. افراد مبتلا به ریفلاکس مکرر اسید ممکن است به بیماری ریفلاکس معده به مری یا GERD مبتلا شوند که می تواند منجر به سرطان مری شود.

با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهنده اسید و این پیامدهای بالقوه با میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است. این داروها اغلب بیش از حد تجویز می شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده های پمپ پروتون مانند افزایش خطر زوال عقل نشان داده است.


مارگارت اسلاوین، دکترا، RDN، نویسنده مطالعه از دانشگاه مریلند در کالج پارک

برای این مطالعه، محققان داده‌های 11818 نفر را بررسی کردند که اطلاعاتی در مورد استفاده از داروهای کاهش‌دهنده اسید و اینکه آیا میگرن یا سردرد شدید در سه ماه گذشته داشتند ارائه کردند.

مطب پیشنهادی :
ناتوانی جنسی مرد با سرزنش زن تشدید می شود

در مجموع 25 درصد از شرکت‌کنندگانی که مهارکننده‌های پمپ پروتون مصرف می‌کردند، میگرن یا سردرد شدید داشتند، در مقایسه با 19 درصد از شرکت‌کنندگانی که این داروها را مصرف نمی‌کردند. در مجموع 25 درصد از افرادی که مسدودکننده های H2 مصرف می کردند سردرد شدید داشتند، در مقایسه با 20 درصد از کسانی که از آن داروها استفاده نمی کردند. و 22 درصد از کسانی که مکمل های ضد اسید مصرف می کردند سردرد شدید داشتند، در مقایسه با 20 درصد از کسانی که آنتی اسید مصرف نمی کردند.

هنگامی که محققان عوامل دیگری را که می‌توانند بر خطر میگرن تأثیر بگذارند، مانند سن، جنس و مصرف کافئین و الکل تنظیم کردند، دریافتند افرادی که مهارکننده‌های پمپ پروتون مصرف می‌کنند 70 درصد بیشتر از افرادی که مهارکننده‌های پمپ پروتون مصرف نمی‌کنند، در معرض ابتلا به میگرن هستند. احتمال مصرف داروهای مسدودکننده H2 40 درصد بیشتر و کسانی که مکمل های ضد اسید مصرف می کردند 30 درصد بیشتر بود.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر شرایط به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند و افراد مبتلا به میگرن یا سردرد شدید که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد ادامه دادن آن صحبت کنند. .

اسلاوین خاطرنشان کرد که این مطالعه فقط داروهای تجویزی را مورد بررسی قرار داد. برخی از داروها برای استفاده بدون نسخه و بدون نسخه در طول دوره مطالعه در دسترس بودند، اما استفاده از این داروهای بدون نسخه در این مطالعه گنجانده نشد.

مطب پیشنهادی :
مجرد ماندن آدم را می‌کُشد!

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به میگرن باشند، اما اسلاوین گفت که این رابطه احتمالاً به طور کامل ارتباط بین داروهای کاهش‌دهنده اسید و میگرن را که در این مطالعه یافت شد، توضیح نمی‌دهد.

محدودیت مطالعه این است که تعداد کمی از افراد از داروها، به ویژه مسدودکننده های H2 استفاده می کردند.

منبع:

آکادمی نورولوژی آمریکا


Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست