بدون دیدگاه

بخش‌های اورژانس زمینه مناسبی را برای موفقیت در ترک سیگار فراهم می‌کنند

در مطالعه اخیر منتشر شده در مجله فوریت های پزشکی، محققان در مورد نتایج آزمایش ترک سیگار در بخش اورژانس (COSTED) بحث می‌کنند که هدف آن درک مداخله بهینه و نتایج بلندمدت مداخلات ترک سیگار مبتنی بر بخش اورژانس (ED) است.

مطالعه: کارآزمایی ترک سیگار در بخش اورژانس (COSTED): یک کارآزمایی کنترل‌شده تصادفی چند مرکزی. اعتبار تصویر: rangizzz / Shutterstock.com

خطرات سیگار و پتانسیل استفاده نشده ED

مصرف دخانیات که عموماً به شکل استعمال دخانیات است، عامل مرگ و میر حدود هشت میلیون نفر در سال است و در نتیجه، عامل اصلی مرگ و میر انسان در سراسر جهان است. تحقیقات در بریتانیا نشان داده است که 22 درصد از 6.4 میلیون شهروند سیگاری آن به بخش مشاغل «روتین و دستی» تعلق دارند، در حالی که 8.3 درصد به گروه شغلی «مدیریتی و حرفه ای» تعلق دارند.

کاهش وابستگی جهانی به تنباکو و فرآورده‌های تنباکو یکی از نکات برجسته پزشکی مدرن است که درمان اعتیاد مداخله‌ای قوی در برابر مرگ‌های زودرس، اشباع بیش از حد سیستم مراقبت‌های بهداشتی و نابرابری‌های بهداشتی ارائه می‌کند. اورژانس‌ها یک محیط مناسب و استفاده نشده برای اجرای مداخلات ضد دخانیات ارائه می‌دهند، زیرا این بخش‌ها تعداد زیادی از افراد را مشاهده می‌کنند که بسیاری از آنها سیگار می‌کشند و نابرابری‌های بهداشتی پیچیده‌ای را تجربه می‌کنند.

پیش از این، مداخلات ترک سیگار در تنظیمات ED با نتایج به طور کلی مطلوب آزمایش شده است. با این حال، چالش‌های فعلی برای اجرای گسترده این روش‌ها به این دلیل است که این کارآزمایی‌ها فقط حمایت رفتاری یا ترکیبی از حمایت رفتاری و درمان جایگزین نیکوتین (NRT) را ارزیابی کرده‌اند، به‌ویژه در جمعیت‌هایی که قبلاً انگیزه ترک سیگار را داشتند.

تحقیقات اخیر و شواهد حکایتی حاکی از آن است که سیگارهای الکترونیکی ابزارهای قوی تری برای مبارزه با اعتیاد به دخانیات نسبت به NRT ها هستند. با این حال، اثربخشی آنها هرگز به طور رسمی آزمایش نشده است. بنابراین، درک اثربخشی واقعی و بلندمدت مداخلات ترک سیگار انجام شده در محیط‌های ED و شامل استفاده از سیگار الکترونیکی ممکن است به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در کاهش شیوع استعمال دخانیات در آینده کمک کند.

مطب پیشنهادی :
با کنترل دیابت، قوای جنسی تان را تقویت کنید

در مورد مطالعه

هدف مطالعه حاضر ارزیابی اثربخشی طولانی مدت یک مداخله ترک سیگار مبتنی بر ED در مقایسه با مراقبت های معمول است. همچنین اثربخشی کیت‌های استارتر سیگار الکترونیکی در کاهش مصرف سیگار در مقایسه با عدم وجود آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مطالعه COSTED یک کارآزمایی کنترل‌شده تصادفی‌سازی شده با کامپیوتر چند مرکزی، گروه موازی و کنترل‌شده است که شامل شش ED سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) است. این مطالعه شامل بزرگسالان 18 سال و بالاتر بود که یا در بخش اورژانس NHS بستری شده بودند یا همراه با شخصی که بستری شده بودند.

شرکت کنندگان در مطالعه در طول غربالگری معمول ED شناسایی شدند و شامل کسانی بودند که مصرف روزانه تنباکو را گزارش کردند و افرادی را که کمتر از 8 قسمت در میلیون (ppm) مونوکسید کربن (CO) بازدم می کردند یا در حال حاضر از سیگارهای سنتی و سیگار الکترونیکی روزانه استفاده می کردند، حذف شدند. افراد شناسایی شده که رضایت آگاهانه ارائه کردند، سپس در مطالعه ثبت نام شدند و به صورت تصادفی کامپیوتری در گروه مداخله یا گروه کنترل قرار گرفتند.

گروه مداخله یک جلسه ترک سیگار به مدت 15 دقیقه با یک مشاور اختصاصی ترک سیگار، کیت شروع سیگار الکترونیکی همراه با دستورالعمل های دقیق در مورد استفاده از آن، و یک ارجاع الکترونیکی به یک مرکز ترک سیگار محلی ارائه شد. به طور مقایسه ای، به افراد گروه کنترل توصیه های کتبی قطع مصرف داده شد اما مداخله دیگری انجام نشد.

نتایج مطالعه، که شامل پرهیز از سیگار خود گزارش شده و اندازه‌گیری شده از نظر بیوشیمیایی بود، در طی پرسشنامه‌های معمول و پیگیری‌های مبتنی بر ED که یک، سه و شش ماه پس از تصادفی‌سازی شرکت‌کنندگان انجام شد، اندازه‌گیری شد. برآوردهای ریسک و تفاوت در نتایج بین گروه‌ها با استفاده از مدل‌های رگرسیون باینری، از جمله اثرات ثابت و مدل‌های گاوسی با واریانس‌های قوی محاسبه شد.

مطب پیشنهادی :
آیا آلودگی هوا با افزایش بروز انفارکتوس میوکارد و شوک قلبی مرتبط است؟

یافته های مطالعه

احتمال ترک سیگار در افراد گروه مداخله به طور قابل توجهی بیشتر از افراد گروه کنترل بود. اگرچه نرخ ترک سیگار تأیید شده از نظر بیوشیمیایی به اندازه مورد انتظار بالا نبود، پرهیز از خود گزارش شده، که به عنوان شش یا کمتر عود در طول مطالعه شش ماهه تعریف شد، بالاتر از حد انتظار بود. این نتایج نشان می‌دهد که نتایج بیوشیمیایی، هم از این مطالعه و هم مطالعات قبلی، احتمالاً سهم بالقوه واقعی EDs در تلاش‌های ترک سیگار را دست‌کم می‌گیرد.

ED مکان قابل قبولی را برای مداخله ترک سیگار نشان می دهد و بنابراین فرصت ارزشمندی را برای مشارکت با افرادی که سیگار می کشند و در حال حاضر به دنبال ترک سیگار نیستند، ارائه می دهد.

پیامدهای سیاست و نتیجه گیری

یافته‌های مطالعه اثربخشی مداخلات ساده و فرصت‌طلبانه ترک سیگار ارائه شده در محیط‌های ED در دنیای واقعی را نشان می‌دهد. مصرف کنندگان روزانه تنباکو که خود گزارش دادند، پس از یک جلسه مشاوره مختصر 15 دقیقه ای با یک مشاور ترک سیگار اختصاصی، کیت شروع کننده سیگار الکترونیکی، و ارجاع دیجیتالی به خدمات محلی ترک سیگار، به ویژه، کاهش قابل توجهی در وابستگی به سیگار و مصرف سیگار نشان دادند. در مقایسه با گروه کنترلی که فقط توصیه های متنی ترک سیگار و ارجاع خدمات ترک سیگار را دریافت کردند.

کسانی که در اورژانس شرکت می‌کنند عموماً از جوامع محروم‌تر هستند و بیشتر از جمعیت عادی سیگار می‌کشند. بنابراین، این مداخله پتانسیل رسیدگی به نابرابری‌های بهداشتی را دارد که از نابرابری در میزان مصرف سیگار بین گروه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی ناشی می‌شود.»

مرجع مجله:

  • پاپ، آی.، کلارک، ال وی، کلارک، ای.، و همکاران (2024). کارآزمایی ترک سیگار در بخش اورژانس (COSTED): یک کارآزمایی کنترل‌شده تصادفی چند مرکزی. مجله پزشکی اورژانس. doi:10.1136/emermed-2023-213824
مطب پیشنهادی :
مطالعه نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از فلاونول با کاهش مرگ و میر و خطر بیماری مرتبط است

Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست