بدون دیدگاه

داروهای گیاهی برای درمان ترشحات غیر طبیعی واژن

تغییرات هورمونی و عفونت ها می توانند منجر به ترشحات غیر طبیعی واژن گردند.

لکوره یا ترشحات واژن یک مشکل بسیار رایج در بین زنان می باشد. لکوره به ترشحات سفید یا زرد واژن گفته می شود که می تواند رقیق یا غلیظ باشد و ممکن است که بین سیکل قاعدگی یا در دوران بارداری رخ دهد و معمولا بین چند روز تا چند هفته طول می کشد.

در اغلب موارد جای نگرانی برای این ترشحات وجود ندارد؛ اما این ترشحات واژن تا زمانی طبیعی در نظر گرفته می شوند که منجر به تحریک، سوزش، خارش، ناراحتی و بوی بد واژن نشوند.

با این حال لکوره می تواند ناشی از تغییرات هورمونی مخصوصا افزایش استروژن باشد.

همچنین عفونت واژن  می تواند منجر به لکوره شود، مخصوصا زمانی که ترشحات واژن زرد یا سبز است و با بوی بد همراه می باشد.

از جمله فاکتورهای دیگری که می تواند باعث ترشحات غیرطبیعی واژن شود عبارتند از: عدم رعایت بهداشت به عنوان مثال استفاده طولانی مدت از یک نوار بهداشتی، کم خونی و دیابت. گاهی اوقات آسیب یا ضربه به واژن نیز می تواند باعث ایجاد لکوره شود.

همانطور که قبلا گفته شد در اغلب موارد جای نگرانی در مورد لکوره وجود ندارد. با این حال اگر لکوره برای شما ناراحتی زیادی ایجاد کرده است با دکتر خود مشاوره کنید.

داروهای تجویز شده و آزاد زیادی برای درمان لکوره وجود دارد. همچنین شما می توانید با کمک برخی از داروهای خانگی ساده این مشکل خود را برطرف کنید.

اگر باردار هستید قبل از استفاده از هر کدام از داروهای خانگی برای درمان لکوره با دکتر خود مشورت کنید.

مطب پیشنهادی :
شربت گیاهی ضد تشنگى و عطش‏-ضد تب و ضد گرماى بدن

ما در اینجا به 10 مورد از بهترین درمان های خانگی برای لکوره اشاره خواهیم کرد.

1. سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان لکوره مفید می باشد. سرکه سیب به حفظ تعادل pH طبیعی بدن شما کمک می کند. همچنین سرکه سیب دارای خواص اسیدی و ضدعفونی کنندگی بوده و به بهبود کیفیت اسیدی فلور واژن و کاهش بوی واژن کمک می کند.

نحوه استفاده:

مقدار مساوی سرکه خام و آب استریل شده را ترکیب نمایید. روزی 1 تا 2 بار به مدت چند روز از آن برای شست و شوی واژن استفاده کنید.
همچنین شما می توانید یک لیوان آب را با یک یا دو قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط نموده و روزی یکبار از آن بنوشید.

2. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله به تنظیم pH واژن کمک نموده و بر میزان استروژن اثر می گذارد؛ بنابراین تخم شنبلیله به به عنوان تقویت کننده طبیعی سیستم ایمنی عمل می کند.

نحوه استفاده:

یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله را به مدت 12 ساعت بخیسانید. سپس آن را صاف نموده و نصف قاشق چایخوری عسل به آن اضافه نموده و آن را با معده خالی بنوشید.
راه دیگر اینست که 2 قاشق چایخوری تخم شنبلیله را در 4 فنجان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و آن را صاف نموده و اجازه دهید سرد شود. از این آب روزی 3 تا 4 مرتبه تا زمانی که علایم لکوره از بین برود برای شست و شوی واژن استفاده کنید.

3. انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی (Amla) دارای خواص ضدعفونی کنندگی بوده که برای سلامت واژن بسیار مفید می باشد. به علاوه انگور فرنگی هندی سرشار از ویتامین C بوده و با تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند که بدن راحت تر با این مشکل مقابله نماید.

مطب پیشنهادی :
برای افزایش توانایی های مغزی این کارها را انجام دهید

نحوه استفاده:

1 تا 2 قاشق چایخوری پودر انگور فرنگی هندی را با مقدار لازم از عسل ترکیب نموده و یک خمیر غلیظ تهیه نمایید و به مدت یک هفته روزی 2 بار از آن میل نمایید.
راه دیگر این است که یک قاشق چایخوری پودر ریشه انگور فرنگی هندی را در یک فنجان آب بجوشانید تا زمانی که مقدار آب نصف شود. مقداری عسل به آن اضافه نموده و هر روز با شکم خالی از آن بنوشید.
یکی از روش های ذکر شده را به مدت 1 ماه برای حصول نتیجه مثبت دنبال نمایید.

4. موز

موز یکی دیگر از درمان های خانگی مناسب برای درمان لکوره می باشد. همچنین این میوه برای تسکین ناراحتی هایی مانند اختلالات گوارشی، بی حالی و ضعف که ممکن است با مشکل لکوره همراه باشند، مفید است.

نحوه استفاده:

برای کمک به کنترل ترشحات واژن روزانه 1 یا 2 عدد موز رسیده میل کنید.
این درمان ها را تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسید دنبال نمایید.

محتوای پیشنهادی
Tags: ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست