آموزش سایه چشم برای مبتدی ها

آموزش سایه چشم برای مبتدی ها

سایه چشم از جمله لوازم آرایشی است که از محبوبیت زیادی در بین محصولات آرایشی برخوردار است چرا که توسط این ماده آرایشی میتوان چشم ها را بصورت دلخواه فرم داده و به زبان ساده به آرایش رنگ و لعاب بخشید. البته توجه داشته باشید برای خرید لوازم آرایشی بهتر است ابتدا به پوست و سبک آرایش خود توجه کرده و سپس یک جنس و برند مورد تایید و محبوب را انتخاب نمایید.

نکاتی پیرامون انواع سایه چشم

برای اینکه نحوه زدن سایه چشم را آموزش ببینید نیاز است ابتدا با انواع مختلف سایه چشم و لوازم مناسب آن آشنا شوید تا در هنگام خرید سایه چشم مناسب خود دچار مشکل نشوید. چرا که هنگام خرید قطعا با انبوهی از مدلها روبرو خواهید شد.

برس سایه چشم: در ابتدا شما به یک برس مناسب نیاز دارید که بتوانید سایه ای زیبا خلق کنید توجه داشته باشید که در کنار آموختن تکنیک، لوازم نیز دارای اهمیت میباشند چرا که با استفاده از دست نمیتوانید سایه ای حرفه ای طراحی کنید. معمولا برس های گنبدی شکل مناسب بوده و کار با آنها برای شما آسانتر خواهد بود.

رنگ سایه چشم: برای انتخاب رنگ سایه چشم بهتر است سلیقه ای عمل نکنید، توصیه میشود رنگ سایه خود را در تناسب با تناژ پوستی و رنگ چشمها انتخاب نمایید.

انواع سایه چشم

سایه چشم پودری: این نمونه از سایه چشم که رایج ترین و شناخته شده ترین نوع آن میباشد معمولا با ظاهر پالت در چندین رنگ متنوع عرضه میشود.

کرمی: این نمونه از سایه همانگونه که از نام آن مشخص است ظاهری کرم مانند داشته و کمی براق بوده و البته ماندگاری خوبی نیز دارد.

مایع: این مدل از سایه چشم ظاهری شبیه به رژلب مایع دارد و معمولا برای افرادی که بصورت تخصصی میکاپ میکنند گزینه مناسبی است.

مدادی: اینگونه از سایه چشم برای افرادی که در حال یادگیری هستند مناسب است چرا که طرحی شبیه مداد داشته و کار با آنها بسیار ساده است.

توجه: سایه چشمها در انواع مات؛ نیمه مات و شاین وجود دارند که شما بسته به نوع و سبک میکاپ خود میتوانید آن را انتخاب نمایید.

مطب پیشنهادی :
پوست‌تان را 2 ساعته شفاف کنید

مراحل زدن سایه چشم

طراحی مدل سایه: اگر شما میکاپ خود را برای یک میهمانی انتخاب میکنید میتوانید یک طرح مجلسی انتخاب کنید و با استفاده از رنگ های شاین و متناسب با لباس خود جلوه ای زیبا به چشم ها ببخشید. برای زدن این مدل سایه پس از زدن یک رنگ خنثی، از سایه شاین استفاده کرده و سایه گوشه خارجی چشم را تا استخوان ابرو ادامه دهید اینکار به کشیده تر شدن چشمها و زیباتر جلوه دادن آنها کمک میکند.

آرایش روزانه: اگر سایه خود را برای آرایش روزانه انتخاب میکنید بهتر است از سایه های مات و یا نیمه مات استفاده کنید و تنها پشت پلک را هدف قرار دهید. هیچگاه برای آرایشهای روزمره سایه را تا استخوان ابرو ادامه ندهید چرا که جلوه جالبی نخواهد داشت.

نکته خاص: اگر چشمهای پف داری دارید کار شما کمی سختتر است چرا که پف پلک مانع دیده شدن سایه میشود پس دقت کنید که در این مدل چشم ها سایه را به قسمت فوقانی پلک بزنید چرا که اگر آرایش را در پشت پلک انجام دهید پس از باز شدن چشم ها چیزی مشاهده نخواهید کرد، البته اینکار به میزان پف نیز بستگی دارد.

نحوه زدن سایه چشم

پس از اینکه با انواع سایه چشم آشنا شدید به سراغ نحوه زدن سایه چشم میرویم.

برای اینکه بافت سایه به پوست نشسته و حالت ناخوشایندی پیدا نکند سایه را بصورت مستقیم به پوست نزنید، برای شروع زدن سایه ابتدا پوست را کاملا بشویید تا از هرگونه آلودگی پاک شود در مرحله بعد پوست را به آرامی خشک کرده و آبرسان مناسب پوست بزنید و سپس کرم یا پرایمر متناسب با جنس پوست خود را انتخاب کرده و پشت پلک را کاملا یکدست کنید.

پس از اینکار ابتدا یک سایه پایه انتخاب کرده و توسط برس، پایه کار را بزنید. بهتر است رنگ پایه را از بین رنگهای خنثی انتخاب کنید همانگونه که در متون قبل اشاره شد طبق نوع میکاپ خود میتوانید سایه چشم را کشیده و یا فرم گرد به چشمها بدهید. برای فرم بخشیدن به سایه چشم پس از کار کردن پایه کار به سراغ رنگ دوم رفته و پس از اینکه برس را به سایه آغشته کردید سایه اضافی را گرفته و سپس سایه جدید را بر روی پایه بکشید سعی کنید از گوشه داخلی به سمت گوشه خارجی کار کنید.

مطب پیشنهادی :
نکاتی مهم برای تمیز کردن پوست

نکته: اگر تمایل دارید که آرایشی روشنتر داشته باشید میتوانید یک سایه روشن و کمرنگ در زیر ابروها کار کنید.

مرحله آخر و تکمیل آرایش

برای تکمیل آرایش و زیباتر کردن چشمها پس از اتمام سایه از یک خط چشم زیبا استفاده کنید برای زدن خط چشم از گوشه خارجی شروع کنید و سپس خط را مرتب کنید. از مداد چشم نیز میتوانید برای خط داخلی چشمها استفاده کنید اینکار به درشت نشان داده شدن چشمها کمک بسزایی میکند.

در نهایت نیاز است با یک ریمل مناسب به چشمهایتان جلا دهید البته توجه داشته باشید که ریمل از جمله لوازم آرایشی هست که نیاز است برای خرید آن توجه ویژه ای داشته باشید پس دقت کنید که هنگام خرید ریمل برندی را انتخاب کنید که شهرت خوبی داشته و همچنین برس آن مناسب چشمهای شما باشد، توصیه میشود هنگام خرید ریمل چشم نمونه هایی که دارای برس های پهن و کوتاه هستند را انتخاب کنید چرا که از کیفیت بالاتری برخوردارند. پس در آخر کار توسط یک ریمل مژه ها را کاملا یکدست کرده و جلوه بهتری به سایه چشم ببخشید بهتر است توسط نوک برس مژه های گوشه خارجی را بلندتر کنید تا چشم ها حالت بهتری پیدا کنند.

مدلهای متفاوت میکاپ چشم

سایه اسموکی: در این سبک از سایه های تیره و همچنین خط چشم تیره که بصورت دنباله دار کشیده میشود استفاده میشود. در این نوع از میکاپ برای سایه چشم معمولا از رنگهای مشکی و خاکستری به میزان بیشتری استفاده میشود.

سایه فشن: این سبک به میزان کمتری متداول بوده و بیشتر برای مراسمات خاص استفاده میشود. در این سبک از رنگهای متفاوت و خطوط بیشتری استفاده میشود.

مطب پیشنهادی :
بر طرف کردن جوش های تابستانه

سایه لایت: در این میکاپ اغراقی به کار نرفته و آرایش سبک است و معمولا از سایه های مات؛ نیمه مات و شاین استفاده میشود، در واقع به آرایشی دخترانه شهرت دارد.

سایه کات کریس: این سبک چشم ها را درشت تر از حالت عادی نشان میدهد. برای این نمونه سایه چشم خط پلک جدا شده و در آن از ترکیب سایه های همخوان استفاده میشود، در واقع بین سایه پشت پلک و قسمت فوقانی یک خط جداکننده ایجاد میکند.

سایه کلاسیک: در این سبک از ترکیب سه رنگ در قسمتهای داخلی، وسط و خارجی پلک استفاده میشود بدین ترتیب که در قسمت داخلی رنگ روشن؛ وسط رنگ متوسط و در نهایت رنگ تیره برای گوشه خارجی پلک.

سایه عربی: سبک های عربی معمولا شلوغ و غلیظ هستند. در این سبک استفاده از رنگهای تیره متداول بوده به میزانی که چشمها برجسته تر از دیگر سبک ها نشان داده شود.

سایه بادیگارد: این سبک فاصله چشمها را کمتر نشان می دهد و طرفداران بسیاری ندارد. در این شیوه از دو رنگ تیره برای قسمتهای داخلی و خارجی پلک و از سایه رنگ روشن برای قسمت وسط پلک استفاده میشود.

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست