بدون دیدگاه

نکاتی مهم برای تمیز کردن پوست

بخش زیبایی طبیعی مجله اینترنتی زردآلو / نیازی نیست برای تمیز کردن صورت خود از همان ابتدای صبح از مواد تمیز کننده استفاده کنید، این کار نوعی افراط است. برای با طراوت کردن پوستتان در همان اول صبح مقداری آب خنک به صورت تان بپاشید. این کار قوام و تازگی فوری به پوستتان می دهد و همه حس ها و نیز پوستتان را احیا می کند. سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.

نکاتی مهم برای تمیز کردن پوست
نکاتی مهم برای تمیز کردن پوست

تمیز کردن پوست

متخصصان پوست در سراسر جهان عقیده دارند تمیز کردن بورس یک مرحله ضروری در برنامه مراقبت از پوست است که نباید از آن صرف نظر کرد، چون پوست را برای استفاده از کرم ها یا محلول ها آماده می سازد. اگر پوستتان را تمیز نکنید مرطوب کننده ها، کرم های معجزه گر یا روغن های صورت نمی تواند تاثیر کاملی داشته باشد.

ما نیز مثل اکثر زنان به طوری جدی به چند کاره بودن( انجام دادن چند کار در آن واحد) عادت داریم. اما یکی از چند کاره بودند های مورد علاقه ما تبدیل عمل پاکسازی به یک ماساژ نیمه درمانی و شفاف کننده است. در واقع این ماساژ فقط یک دقیقه قبل از خواب و وقت می گیرد و پنج سال جوانتر تان می کند.پس آن را به برنامه مراقبت از پوست تان اضافه کنید.

استفاده از شیر، روغنهای پاک کننده کرم دار به جای پاک کننده هایی که از مواد شوینده و کف کننده تهیه شده اند برای ماساژ بسیار بهتر است و بیشترین تاثیر را بر پوست میگذارد. چون اگر این مواد زیاد بر روی پوست بمانند آن را تحریک و نازک می‌کنند.

لیف نخی برای شست و شوی صورت

ما برای شست و شوی صورتمان از لیفهای نخی استفاده می کنیم، شما می توانید بعد از خیس کردن لیف در آب گرم هر نوع ماده پاک کننده از جمله شیر، لوسیون و محلول معطر را بر روی آن ریخته و صورتتان را بشویید. در حقیقت برای استفاده از محلول معطر باید از لیف استفاده کنید، چون پنبه هیدروفیل آن را به توده چسبناک تبدیل میکند. اما یادتان باشد که قبل از استفاده مجدد از لیف آن را شسته و خشک کنید، در غیر این صورت محل رشد باکتری ها خواهد شد.

واقعا بهتر است لیفی از جنس کتان ارگانیک را مورد استفاده قرار دهید. چون کشتزارهای پنبه بیشتر از سایر کشتزار ها سمپاشی می شوند و همانطور که می دانید سموم دفع آفت می توانند ذخایر آب و زمین را مسموم کنند و بعد روی الیاف پنبه باقی بمانند. خریدن اجناس تهیه شده از مواد ارگانیک یک نوع مبارزه علیه تولید پنبه اصلاح شده از نظر ژنتیکی نیز می باشد.

مطب پیشنهادی :
شفافیت پوست با روغن کنجد

امروزه نخ طبیعی به شکل پد، گوش پاک کن( که برای تمیز کردن بقایای ریمل از روی مژه ها بسیار عالیست) و لیف در دسترس همگان است. این نوع کتان هم نرم و موثر و هم کاملاً به همان اندازه که به نظر می رسد، خالص است. اما توصیه می‌کنیم در صورت استفاده از اجناس نخی از تیشرت گرفته تا حوله همیشه نوع ارگانیک آن را خریداری کنید.

عامل اصلی اکثر مشکلات پوستی

دکتر اندرو ویل، متخصص بهداشت عمومی، می‌گوید عامل اصلی اکثر مشکلات پوستی التهاب است. او می گوید: امروزه این« آتش درونی» عامل ایجاد حساسیت های پوستی، خشکی مفرط، چین و چروک، پف و حتی افتادگی پوست در ۵۰ درصد از زنان است.

جالب است بدانید تحقیقات پزشکی نشان می دهد که التهاب عامل اصلی بسیاری از بیماری ها از بیماری های قلبی گرفته تا آلزایمر است. دکتر ویل می‌گوید:« التهاب طبیعی یک پاسخ شفابخش طبیعی است. در واقع دانشمندان اکنون در حال کشف تاثیرات التهاب غیرطبیعی هستند.»عواملی مثل دود سیگار، اشعه ماورای بنفش، مواد شیمیایی سمی موجود در غذا، محیط و گونه هایی از محصولات خانگی و همچنین استرس با حمله به سلول های ما واکنش هایی التهابی در بدنمان ایجاد می کنند. تاثیر این عوامل بر پوست ما درست به همان شدت تاثیر شان بر اندام های داخلی مان است. بنابر این ما باید استرس را از خود دور کنیم.

قند دشمنی بزرگ برای انسان

دکتر فرد ریک برنت، یکی از متخصصان پوست آمریکا، معتقد است که قند دشمن بزرگ انسان است. او می گوید:« وقتی مولکول های قند به رشته های پروتئین،- همان رشته های خارق العاده الاستین و کلاژن ارتجاعی که بلوک های سازنده پوست هستند- متصل می شوند فرآیندی به نام-« گلی کیشن» را در بدن ایجاد می کنند. تصور کنید که کلاژن تشک فنری پوست شما و رشته های الاستین فنرهایی هستند که آن را به هم پیوند داده.

قند به این رشته ها حمله می کند و با کم کردن خاصیت ارتجاعی آنها و نیز افزایش شکنندگی باعث شکستن آنها می شود. در نتیجه پوست دچار فرورفتگی و برآمدگی ،خط افتادگی و چین و چروک میشود. فرایند گلی کیشن همچنین باعث ایجاد التهاب می شود.

مطب پیشنهادی :
پوست‌تان را 2 ساعته شفاف کنید

غذاها و نوشیدنی های حاوی قند برای افراد مبتلا به بیماری های سندروم روده تحریک پذیر و برفک دهان بی نهایت مضر هستند و می توانند باعث کدر شدن پوست شوند( تازه اگر حرفی از ایجاد ورم و مشکلات گوارشی به میان نیاوریم). طبق نظر دکتر برنت شما می توانید با کنترل میزان مصرف قند تان به سادگی به جوان سازی و بهبود بافت، رنگ و شفافیت پوست خود کمک کنید.

استفاده از رویکرد دورونی / بیرونی برای داشتن یک پوست خوب

نکته کلیدی برای داشتن یک پوست خوب استفاده از رویکردهای درونی/ برونی است. اگر از یک رژیم غذایی خوب و مکمل های مناسب استفاده کنید محصولات زیبایی حتماً بر پوستتان تاثیر خواهند گذاشت. طبق نظر دکتر ویل ورزش منظم نیز یک ضرورت است، تمرینات منظم هوازی مثل پیاده‌روی تند ( که البته به محکم شدن استخوان هایتان نیز کمک می‌کند) سطح پروتئین های ملتهب را در بدن کاهش می دهد. دکتر ویل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تمرینات هوازی را برای ۵ روز در هفته یا بیشتر توصیه می کند. خواب کافی و آب فراوان نیز ۲ عامل زیبایی بخش رایگان عالی محسوب می شوند و البته شاد بودن درخشش خاصی به چهره هر کس میبخشد.

غذاهای سبز

بنا به تجربه ما گیاهان چند میلیارد ساله دریایی که شامل جلبک هایی مثل کلورلا و اسپیرولینا می شوند می‌توانند به واقع بهبود چشم گیری در بافت و رنگ ایجاد کنند. آنها مملو از مواد مغذی گوناگون از جمله پروتئین، ویتامین و مواد معدنی، اسیدهای چرب و نیز آمینو اسید هایی هستند که پوست را تغذیه وسم زدایی می‌کنند. یکی از اعضای تیم ما، متوجه شد که صورتش بعد ازاستفاده این گیاهان بسیار نرم تر و با طراوت تر و پوستش به طور چشمگیری ضخیم‌تر و بشاش تر شده است. در ضمن سفیدی چشم هایش مجدداً درخشش خود را بازیافته است.

توصیه های ساده اما موثر در مراقبت از پوست

غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهاب بخورید که باعث نرمی و صاف شدن پوست میشوند:ماهی های چرب( ماهی آزاد، ماکرل، ساردین، ماهی های خانواده کیلکا)، گردو و دانه های کتان تازه آسیاب شده. در ضمن از سبزیجات و میوه های تازه غیر مرکباتی( مخصوصاً انواع توت) به وفور استفاده کنید.

مطب پیشنهادی :
ماسک عسل و زردچوبه ماسکی عالی برای پوست

از پروتئین های حیوانی مثل گوشت قرمز و لبنیات( به غیر از ماست طبیعی) کمتر استفاده کنید. کباب کردن مواد غذایی باعث می شود که آنها دارای مواد قندی و احتمالا ترکیبات سرطان زا شوند. پس تا آنجا که می توانید غذا هایتان را کباب نکنید.

روزانه ۸ لیوان آب خالص به علاوه چند فنجان چای سبز و سفید، که سرشار از آنتی اکسیدان هستند، بنوشید.

از خوردن قند و غذاهای حاوی مواد قندی از جمله الکل، محصولات درست شده از هر نوع آرد ، مواد غذایی فرآوری شده، مواد غذایی تهیه شده با روغن های هیدروژنه، روغن های ترانس یا روغن های گیاهی اشباع نشده خودداری نمایید.

از مکمل ها استفاده نمایید

از مکمل ها استفاده کنید: علاوه بر خوردن غذاهای سرشار از امگا ۳ از اسیدهای چرب ضروری اضافه نیز استفاده کنیم. تمام اشخاصی که از مشکلات پوستی و گوارشی رنج می‌برند( از جمله کودکان) می توانند با یک دوره استفاده هشت هفته ای پروبیوتیک ها، باکتری های مفید روده و معده را تقویت کنند.

دکتر ویل استفاده از محصولات حاوی لاکتوباسیلوس جی جی را توصیه می کند. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از پروبیوتیک ها در سه ماه آخر بارداری و شش ماه بعد از آن می توانند با نرمال کردن وضعیت سیستم ایمنی از کودک در مقابل ابتلا به اگزما محافظت کند.

اگر چشم های تان ورم می کنند باید ببینید شب قبل چه خورده اید. در صورتی که از گندم یا دیگر غلات استفاده کرده‌اید برای یک هفته از خوردن آن ها اجتناب ورزید و نتیجه راببینید. اگر پف چشم هایتان از بین رفت تا حد امکان از غلات استفاده نکنید

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست