بدون دیدگاه

زیبایی سالم و طبیعی با سایه های ساخته شده با مواد معدنی

زیبایی سالم و طبیعی با سایه های ساخته شده با مواد معدنی

وقت آن رسیده که چشم هایتان را به دنیای سایه های چشم ساخته شده از مواد معدنی و طبیعی تر باز کنید.

زیبایی سالم و طبیعی با سایه های ساخته شده با مواد معدنی

بسیاری از سایه ها چه آنهایی که با عنوان سایه های ساخته شده از مواد طبیعی به بازار عرضه می‌شوند و چه سایه های غیر طبیعی حاوی مقداری رنگدانه‌های معدنی هستند. اما بر طبق گفته یکی از متخصصین صنعت مواد آرایشی میزان رنگدانه های لوازم آرایشی معمولی فقط ۱۰ درصد و یا حتی کمتر است و بقیه ترکیبات این لوازم آرایش عبارتند از مواد پرکننده، نگهدارنده ها و دیگر ترکیبات آرایشی که می توانند سبب ایجاد حساسیت در پوست شوند.

در سایه های معمولی مواد معدنی در ترکیب با رنگدانه های مصنوعی (مشتق از پترولیوم / قطران ذغال) و یا ترکیباتی همچون نایلون، آلومینیوم یا روغن معدنی قرار گرفته‌اند.

رنگدانه های گرفته شده از قطران ذغال اغلب ازدغال قیردار گرفته می‌شوند که حاوی موادی همچون بنزین، نفتالین و جوهر قطر آن است. آزمایش‌  بر روی حیوانات نشان می‌دهد که تقریباً تمام این مواد سرطان زا بوده و حساسیت‌های پوستی ایجاد می‌کنند.

زیبایی سالم و طبیعی با سایه های ساخته شده با مواد معدنی

بعضی از سایه هایی که از مواد طبیعی تهیه می شوند بسیار شبیه سایه های معمولی به نظر می رسند. تعدادی از آنها نیز به شکل پودرهای نرمی عرضه می‌شوند که عادت کردن به آنها مدتی وقت می‌گیرد. (به خاطر داشته باشید که چون پودرها خشک هستند به مواد نگهدارنده نیاز ندارند) شاید فکر می کنید با استفاده از سایه های طبیعی تر مجبور می شوید دائم آن را تجدید کنید. اما لزوماً اینطور نیست. سایه های پودری تهیه شده از مواد معدنی بسیار با دوام هستند و در صورت استفاده از برس سایه نایلونی مخصوص مدت بیشتری بر روی پوست باقی می مانند. در ضمن این سایه ها چروکهای پشت چشم را کمتر از انواع دیگر از سایه نشان می‌دهند و طبیعی ترند (بنابراین برای افراد مسن مناسب ترند).

مطب پیشنهادی :
ماسک های طبیعی برای تغذیه پوست صورت

بزرگترین اخطار ما در رابطه با استفاده از سایه های تهیه شده از مواد معدنی این است که اگر سنتان بالای ۱۷ سال است و پوست سفیدی دارید از رنگهای بسیار براق استفاده نکنید. این سایه ها از موادی مثل سنگ لاجورد( آبی روشن) و یا مالاکیت (سبز تیره) به دست می آیند پس رنگ های قوی و پر رنگی دارند( زمین با مجموعه بیشماری از رنگ ها از قرمز، قهوه‌ای و خرمایی گرفته تا آبی، سبز و بنفش به زیبایی می درخشد) بنابراین استفاده از این رنگ ها بسیار اغوا کننده به نظر می‌رسد. اما به شما پیشنهاد می کنیم از به کار بردن سایه های براق پرهیز نموده و به جای آن از رنگ هایی با زمینه قهوه ای، خاکستری، آبی مایل به خاکستری، بنفش خاکی (چرک) و خاکستری مایل به قهوه ای که با کمی رنگ طلایی یا کرم غلیظ شده اند، استفاده کنید.

اگر زیاد جوان نیستید و قصد دارید از سایه های معدنی استفاده کنید بهتر است سایه تان بسیار کمرنگ باشد. یک سایه کمرنگ می تواند به چشمانتان جلوه ببخشد، در صورتی که پررنگ بودن آن باعث می‌شود توجه دیگران را به خط و خطوط و چروکهای اطراف چشمانتان جلب کند. بنابراین یک سایه کمرنگ می تواند به ابروها و حتی مژه ها جلوه ببخشد (مثلاً استفاده از یک سایه کرم یا سفید صدفی بسیار ملایم چشم ها را بهتر جلوه می دهد). اما شما باید بعد از سن خاصی از زدن سایه هایی که حتی کمی براق هستند خودداری کنید چون هم این درخشش اندک، چروک ها را بیشتر نمایان می سازد.

مطب پیشنهادی :
10 ماسک شگفت انگیز زردچوبه برای انواع مختلف پوست

نکته: شرکت های تولید کننده لوازم آرایش معدنی می گویند که محصولاتشان آنقدر خالص اند که می توانید شب ها بدون پاک کردن آنها به رختخواب بروید. اما نظر ما این است: به حرف ما و مادرانتان گوش کنید و هرگز با آرایش چه با مواد معدنی و چه غیر معدنی نخوابید.

محتوای پیشنهادی
Tags: , , ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست