اثرات بی خوابی بر روی پوست

اثرات بی خوابی بر روی پوست

بی خوابی مزمن به بافت های پوستی آسیب زیادی وارد می کند که از پیری زودرس تا اختلالات مانند اگزما ، پسوریازیس و درماتیت آتوپیک را در بر می گیرد. رویکردهای طبیعی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند یک خواب کامل داشته باشید و از پوستی شاداب و سالم برخوردار شوید. برای حفظ سلامت پوست با ظاهری جوان ، بیشتر متخصصان توصیه می کنند که حداقل 7 تا 8 ساعت خواب آرام داشته باشید. در دنیای پرتنش امروز ، انجام این کار برای اکثر مردم دشوار است ، در نتیجه آسیب زیادی به سلامت پوست و سلامت کلی وارد می کند.

اثرات بی خوابی بر روی پوست
اثرات بی خوابی بر روی پوست

 

اثرات بی خوابی بر روی پوست

 

مطالعات متعدد نشان داده است که بی خوابی ناشی از استرس می تواند عملکرد و یکپارچگی پوست را به شدت کاهش دهد. درماتیت تماسی . متأسفانه ، بسیاری از قربانیان این شرایط بهداشتی مربوط به بی خوابی ، اقدام درستی برای درمان آنها انجام نمی دهند ، زیرا آنها (و پزشکانشان) منبع واقعی مشکل خود را تشخیص نمی دهند. کیفیت پایین خواب اغلب همراه با پیری طبیعی است.

بی خوابی
بی خوابی

خوشبختانه ، دانشمندان برخی از مکانیسم های اساسی را شناسایی کرده اند که با بلوغ انسان در الگوی خواب سالم تداخل ایجاد می کند. به عنوان مثال ، خواب ناکافی یا بی کیفیت با افزایش سطح هورمون استرس (کورتیزول) و افزایش مرگ و میر از همه دلایل مرتبط است. ارتباط موذیانه بین بی خوابی و پیری پوست کاهش تولید ملاتونین در بدن یکی از عوامل اساسی شناخته شده برای مشکلات خواب در بزرگسالان است. این اغلب با سایر شرایط سلامتی همراه است.

کمبود خواب
کمبود خواب
مطب پیشنهادی :
چه لباس بارداری انتخاب کنیم تا خوش تیپ باشیم و راحت باشد؟
محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست