3 دیدگاه

لندن، شهر زیبا، توریستی و تماشایی انگلستان

لندن، شهر زیبا، توریستی و تماشایی انگلستان

نام لندن را نه تنها همه ما شنیده ایم، بلکه ممکن است حتی هر روز نام این شهر از تلویزیون، رادیو یا در هر جای دیگری به گوش‌مان بخورد؛ به هر حال لندن یکی از مهمترین شهرهای قاره اروپا و پایتخت انگلستان است که از مهمترین شهرهای سیاسی جهان نیز محسوب می شود.

از همه مناسبات سیاسی و… این شهر که بگذریم باید به این نکته هم اشاره کنیم که این شهر یکی از هیجان انگیزترین شهرهایی است که در اروپا به لحاظ جاذبه های متعدد توریستی وجود دارد.در این مقاله ما قصد داریم شما را با لندن، شهر زیبا، توریستی و تماشایی انگلستان آشنا کنیم؛ با جاده های سبز همراه باشید.

انگلستان
پرچم انگلستان

تاریخچه

لندن را می توان همچون نیویورک پایتخت ایالات متحده، شهری جهانی دانست چراکه ساکنین مختلف این شهر تاریخی اروپا، به ۳۰۰ زبان گوناگون صحبت می کنند!

این شهر که لقب پرجمعیت ترین شهر قاره سبز را نیز یدک می کشد، سومین بندر مهم انگلستان است که دارای تاریخی پر فراز و نشیب می باشد.

نام این شهر برای نخستین بار پس از فتح بریتانیا به دست رومی ها شنیده شد.

در برهه ای از تاریخ نیز لندن بر اثر حمله قبایل بومی تقریبا با خاک یکسان گردید اما دوباره برخواست و پس از تجربه جنگ های مختلف بعد از سال ها در عصر قرون وسطی دارای ارج و قربی بی سابقه بوسیه دولت انگلیس شد. لندن در قرن دوازدهم میلادی برای اولین بار به عنوان پایتخت جدید انگلیس معرفی گردید و حدود ۷۰۰ سال بعد تبدیل به یکی از بزرگترین شهرهای جهان شد.

مطب پیشنهادی :
داستان زیبا و آموزنده باقالی پلو با ماهیچه حتما بخوانید!
لندن
لندن

این شهر در جریان جنگ جهانی دوم خسارت و ویرانی های زیادی را به خود دید اما ۲۰ سال پس از جنگ وضعیت به گونه ای تغییر کرد که شمار زیادی از مردم سراسر جهان به این شهر مهاجرت کردند.

رودخانه معروف تایمز نیز در این شهر قرار دارد و آب و هوای آن نیز در اکثر ماه های سال، شرجی و مرطوب است.بطور کلی تفاوت چندان فاحشی در میزان افزایش یا کاهش دما در فصل زمستان و تابستان این شهر نمی توان ملاحظه کرد اما در زمستان تا حدودی از رطوبت هوای لندن کاسته می شود.اگر قصد دارید به لندن سفر کنید، بهترین زمان ممکن برای شما به لحاظ ویژگی های آب و هوایی تابستان است.

اکنون سراغ جاذبه های توریستی لندن که بیش از هر چیز دیگری در این شهر جلب توجه می کنند می رویم ، از جمله :

پارک هاید، شاید زیباترین پارک کشور

اگر دوست دارید یکی از زیباترین پارگ های انگلیس را ببینید، نام پارک هاید را بخاطر بسپارید.

هاید پارک که یکی از معروف ترین پارک ها در جهان است، یک منطقه بسیار سبز وسیع در مرکز لندن می باشد.این پارک که برای نخستین بار در سال ۱۶۲۷ میلادی برای استفاده عموم باز شد، دارای مقدار زیادی فضای باز به همراه یک دریاچه بسیار بزرگ است.

پارک هاید
پارک هاید
سیاه چال لندن، وحشتناک ترین جاذبه

احتمالا در فیلم های تاریخی انگلیسی سیاه چال زیاد دیده اید.

پس از ۳۹ سال ترساندن گردشگران، سیاه چال لندن از پل لندن تغییر مکان داده و مجددا در محلی جدید در ساحل جنوبی بازسازی شده است و جلوه های جدیدتری هم دارد. این سیاه چال دوران سیاه لندن در طول تاریخ را به تصویر کشیده است که بازدید از آن حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد؛ ۹۰ دقیقه ای بسیار هیجان انگیز که بعید است آن را فراموش کنید!

مطب پیشنهادی :
جاذبه ی گردشگری به نام شهر جنگلی چین
موزه بریتانیا، تاریخی ترین مکان لندن

این مکان بهترین جاذبه ای است که علاقه مندان به تاریخ می توانند از آن دیدن کنند.

بزرگترین موزه لندن، یکی از قابل توجه ترین و ارزشمندترین مجموعه های باستان شناسی در جهان را در خود گنجانده است.گالری معروف پارتنون و کلکسیون بسیار گران‌بهایی از آثار کشور مصر ، برخی از برجسته ترین نمونه های این موزه هستند.

موزه بریتانیا
موزه بریتانیا
پارک المپیک ملکه الیزابت، شناخته شده ترین جاذبه شهر

بد نیست بدانید که در میان جاذبه هایی که قرار است مورد بازسازی و بازگشایی قرار بگیرند باید به پارک المپیک ملکه الیزابت اشاره کرد که در سال ۲۰۱۳ میلادی بازگشایی گردید.

این پارک را می توان از مهمترین جاذبه های گردشگری انگلیس نیز نامید.

پل ملنیوم، دیدنی ترین مکان

و اما ملنیوم، پلی که باید حتما از روی آن عبور کنید! پل هزاره یا همان ملنیوم در سال ۲۰۰۰ بر فراز رودخانه تایمز بنا شد.

پل ملنیوم
پل ملنیوم

این پل عابر پیاده، متصل کننده کلیسای جامع سنت پل به گالری مدرن تیت در حاشیه جنوبی لندن است.

منبع:جاده سبز

محتوای پیشنهادی
Tags: ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست