بدون دیدگاه

سخنرانی جاناتان گلیزر در اسکار با حمایت خواکین فینیکس و کلوئی فاینمن

خواکین فینیکس، الیوت گولد، کلوئی فاینمن و بیش از 150 خلاق یهودی دیگر نامه ای سرگشاده در حمایت از سخنرانی جاناتان گلیزر در اسکار امضا کرده اند.

فهرست 151 امضاکننده به دست آمده توسط تنوع همچنین شامل خواهر فینیکس، باران، نامزد سه جایزه اسکار، دبرا وینگر، «متاسفم که مزاحم تو شدم»، بوتس رایلی، جوئل کوئن فیلمساز تحسین شده، لنی آبراهامسون کارگردان «اتاق»، امی برگ مستندساز، جیمز شاموس مدیر عامل سابق فوکوس پیکچرز، کیت برلانت کمدین ، تاوی گوینسون بازیگر و نویسنده فیلم Gossip Girl ، والاس شاون بازیگر “عروس شاهزاده خانم” ، اما سلیگمن کارگردان “Bottoms” ، Janicza Bravo هلمر “Zola” ، ستاره های “Broad City” با ایلانا گلیزر و ابی جاکوبسون و منتقد فیلم IndieWire دیوید ارلیچ .

تنوع با نمایندگان شخصی بسیاری از امضاکنندگان و همچنین اسنادی که به طور مستقل مشارکت آنها را تأیید می کند، تماس گرفته است.

در بیانیه ای به تنوعایلانا گلیزر گفت: «این نامه را برای کمک به مقابله با فضای خاموشی که بسیاری از محل‌های کار و صنایع در حول و حوش جنگ اسرائیل علیه غزه با آن مواجه هستند، امضا کردم که اکنون وارد هفتمین ماه خود شده است. این جنجال پیرامون جاناتان گلیزر تنها یک نمونه است.

Schamus اضافه کرد: «هفته‌ها از سخنرانی جاناتان گلیزر در مراسم اهدای جوایز اسکار می‌گذرد، اما همانطور که با کشتن غیر وجدان‌آمیز این هفته هفت امدادگر مرکز جهانی آشپزخانه – و تعداد بی‌شماری غیرنظامیان فلسطینی – به ما یادآوری می‌شود، درخواست او برای بشریت بوده است. همینطور وظیفه ما به‌عنوان خلاق یهودی برای اعتراض به کمپین شرورانه‌ای که علیه او به راه انداخته شده است، ضروری‌تر می‌شود.»

پس از اینکه درام هولوکاست گلیزر “منطقه مورد علاقه” برنده اسکار بهترین فیلم بین المللی در مراسم 10 مارس شد، کارگردان از سخنان خود برای پرداختن به درگیری های جاری در خاورمیانه استفاده کرد. «تمام انتخاب‌های ما برای انعکاس و رویارویی با ما در زمان حال انجام شد، نه اینکه بگوییم آن‌ها چه کار می‌کردند، بلکه ببینیم اکنون چه می‌کنیم. فیلم ما نشان می‌دهد که انسان‌زدایی در بدترین حالت به کجا منجر می‌شود. گلیزر می‌گوید که همه گذشته و حال ما را شکل داده است. “در حال حاضر، ما به عنوان مردانی که یهودی بودن آنها و ربوده شدن هولوکاست توسط اشغالگری که منجر به درگیری برای بسیاری از مردم بی گناه شده است، اینجا ایستاده ایم. چه قربانیان اکتبر – چه قربانیان هفتم اکتبر در اسرائیل و چه حمله مداوم به غزه، همه قربانیان این غیرانسانی‌سازی، چگونه مقاومت کنیم؟

مطب پیشنهادی :
سریال «کارآگاهان پسر مرده» تاریخ پخش نتفلیکس را تعیین می کند

سخنان او هم با واکنش و هم با تمجید مواجه شد. در نامه ای سرگشاده که در 18 مارس منتشر شد، بیش از 1000 خلاق و مدیر یهودی سخنرانی گلیزر را به دلیل کمک به دامن زدن به “نفرت فزاینده ضد یهودی در سراسر جهان” محکوم کردند، در حالی که دیگرانی مانند کارگردان کن لوچ با خواندن اظهارات او “شجاعانه” از او دفاع کردند. “و “بسیار ارزشمند.” گلیزر هنوز به طور علنی به واکنش منفی این سخنرانی پاسخ نداده است، اما اوایل این هفته، کارگردان هفت پوستر امضا شده «منطقه مورد علاقه» را به حراجی «سینما برای غزه» اهدا کرد که برای کمک‌های پزشکی به فلسطینی‌ها پول جمع‌آوری می‌کرد.

ما هنرمندان، فیلمسازان، نویسندگان و متخصصان خلاق یهودی هستیم که از بیانیه جاناتان گلیزر در اسکار 2024 حمایت می کنیم. در این نامه سرگشاده آمده است که ما از اینکه دیدیم برخی از همکارانمان در صنعت اظهارات او را بد توصیف و محکوم کردند، نگران شدیم. حملات آنها به گلیزر، حواس پرتی خطرناکی از کارزار نظامی فزاینده اسرائیل است که تاکنون بیش از 32000 فلسطینی را در غزه کشته و صدها هزار نفر را در آستانه قحطی قرار داده است. ما برای همه کسانی که طی چندین دهه در فلسطین و اسرائیل کشته شده اند، از جمله 1200 اسرائیلی که در حملات 7 اکتبر حماس کشته شدند و 253 گروگان گرفته شده اند، غمگین هستیم.

این نامه ادامه می‌دهد: «حملات به گلیزر همچنین تأثیری خاموش‌کننده بر صنعت ما دارد و به فضای گسترده‌تری از سرکوب آزادی بیان و مخالفت‌ها کمک می‌کند، همان ویژگی‌هایی که حوزه ما باید آن را گرامی بدارد. گلیزر، تونی کوشنر، استیون اسپیلبرگ و هنرمندان بی‌شماری دیگر با هر پیشینه‌ای کشتار غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرده‌اند. همه ما باید بدون اینکه به اشتباه متهم به دامن زدن به یهودستیزی شویم، همین کار را انجام دهیم.»

مطب پیشنهادی :
«این فیلمی درباره بلک کیز است» به بررسی پویایی گروه می پردازد

در پایان بیانیه آمده است: «ما هولوکاست را با گفتن: دیگر هرگز برای هیچ‌کس گرامی می‌داریم.

نامه سرگشاده را کامل بخوانید و لیست امضاکنندگان را در زیر ببینید.

ما هنرمندان، فیلمسازان، نویسندگان و متخصصان خلاق یهودی هستیم که از بیانیه جاناتان گلیزر در اسکار 2024 حمایت می کنیم. وقتی دیدیم برخی از همکارانمان در این صنعت اظهارات او را بد توصیف و تقبیح می کنند، نگران شدیم. حملات آنها به گلیزر، حواس پرتی خطرناکی از کارزار نظامی فزاینده اسرائیل است که تاکنون بیش از 32000 فلسطینی را در غزه کشته و صدها هزار نفر را در آستانه قحطی قرار داده است. ما برای همه کسانی که در طی چندین دهه در فلسطین و اسرائیل کشته شده اند، از جمله 1200 اسرائیلی که در حملات 7 اکتبر حماس کشته شدند و 253 گروگان گرفته شده اند، غمگین هستیم.

حملات به گلیزر همچنین تأثیری خاموش کننده بر صنعت ما دارد و به فضای گسترده‌تری از سرکوب آزادی بیان و مخالفت کمک می‌کند، همان ویژگی‌هایی که حوزه ما باید آن را گرامی بدارد. گلیزر، تونی کوشنر، استیون اسپیلبرگ و هنرمندان بی‌شماری دیگر با هر پیشینه‌ای کشتار غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرده‌اند. همه ما باید بدون اینکه به اشتباه متهم به دامن زدن به یهودستیزی شویم، همین کار را انجام دهیم.

گلیزر در سخنرانی خود این سوال را مطرح کرد که چگونه می‌توانیم در برابر انسان‌زدایی که منجر به جنایات گسترده در طول تاریخ شده است، مقاومت کنیم. این که چنین بیانیه ای به عنوان توهین تلقی شود، تنها بر فوریت آن تأکید می کند. ما باید بتوانیم آپارتاید و اشغال اسرائیل را – که هر دو توسط سازمان های برجسته حقوق بشر به رسمیت شناخته شده اند – بدون متهم شدن به بازنویسی تاریخ نام ببریم.

به عنوان مدیر یادبود آشویتس، دکتر پیوتر ما سیوینسکی، نوشت“منطقه مورد علاقه” فیلمی درباره شوآ نیست. این در درجه اول یک هشدار عمیق در مورد بشریت و طبیعت آن است. ما نباید این هشدار را برای یک گروه اختصاص دهیم. برای حفظ انسانیت خود و تضمین بقای متقابل خود، باید زنگ خطر را به صدا در آوریم که هر گروهی با چنین وحشیگری و اقدامات پاکسازی روبرو می شود.

ما یهودیان مفتخریم که سلاح‌سازی هویت یهودی و خاطره هولوکاست را برای توجیه آنچه بسیاری از کارشناسان حقوق بین‌الملل، از جمله محققان برجسته هولوکاست، به عنوان «نسل‌کشی در حال ساخت» معرفی کرده‌اند، محکوم می‌کنیم. ما انتخاب نادرست بین امنیت یهودیان و آزادی فلسطین را رد می کنیم. ما در کنار همه کسانی که خواستار آتش بس دائمی هستند، از جمله بازگشت امن همه گروگان ها و ارسال فوری کمک ها به غزه، و پایان دادن به بمباران و محاصره مداوم غزه توسط اسرائیل، ایستاده ایم.

یاد و خاطره هولوکاست را گرامی می داریم و می گوییم: دیگر هرگز برای هیچ کس.

امضاء شده،

  1. راعنان الکساندروویچ
  1. V (ایو انسلر سابق)

* ارلیش منتقد IndieWire است که یک شرکت مادر، Penske Media، با تنوع.

مطب پیشنهادی :
در گیری لفظی حامد بهداد با خبرنگار در حاشیه جشنواره فجر 97




Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست