بدون دیدگاه

«این فیلمی درباره بلک کیز است» به بررسی پویایی گروه می پردازد

بلک کیز یکی از محبوب‌ترین آلبوم‌های خود را «Brothers» نامید که ظاهراً بیانیه‌ای مثبت از هدف و بدیهی است که برادری بین دو عضو این دو راک، دن اورباخ و پاتریک کارنی است. اما این سوال باقی می ماند: چه چیزی نوع از برادران؟ مانند جنگنده‌های Oasis با گالاگرها، یا برخی از برادران با برند ملایم‌تر؟ این سوالی است که طرفداران پس از دیدن «این فیلمی درباره کلیدهای سیاه است» به آن فکر خواهند کرد، یک مستند موسیقی جذاب که به تنش‌های کمتر شناخته شده تاریخی بین این دو و همچنین آنچه که آنها را به هم متصل می‌کند، توجه می‌کند. یک چیز واضح است: در Black Keys، آبنوس و عاج اینطور نیستند همیشه با هم در هماهنگی کامل زندگی کنید

اصطلاح “ازدواج ترتیب داده شده” بیش از یک بار در فیلم برای رابطه بین کارنی و اورباخ به کار رفته است که بر اساس آنچه از زندگی نامه مشترک این دو می دانیم کمی عجیب به نظر می رسد. زیرا آیا آنها قبل از تشکیل یک گروه دو نفره که بسیار بسیار تدریجی به شهرت رسیدند، به عنوان دوستان دوران کودکی بزرگ نشدند که در فاصله کمی از یکدیگر در آکرون زندگی می کردند؟ به نظر می رسد که همه اینها قبل از اینکه فشارهای شهرت چرخ سومی را به این رابطه اضافه کند، زمان زیادی را برای خواستگاری فراهم کرده است. اما فیلم جف دوپره کارگردان بارها این را روشن می کند: اینها هستند مردان ما در مورد و مردها حرف نمی زنند. خب، این دقیقاً درست نیست – کارنی، نوازنده درامر، در واقع به خاطر دواندن دهانش مشهور است. (فیلم چند دقیقه را به یک جنجال احمقانه در سال 2014 اختصاص می دهد که در آن کارنی در مورد جاستین بیبر به خدمه TMZ مسخره کرد و سال بعد را گذراند که توسط بلیبرها مورد ضرب و شتم قرار گرفت.) اما درباره احساسات آنها در مورد یکدیگر یا آینده آنها صحبت کنید. گروه؟ این یک چیز دیگر در میان نوازندگانی است که به نظر می رسد باورهای قدیمی کارشان این است: راک بیشتر، صحبت کمتر.

مطب پیشنهادی :
رضویان: «نیوجرسی» را با سیامک انصاری می سازیم

«این فیلمی درباره کلیدهای سیاه است» (که عنوان عامیانه‌اش را بر روی جلد آن آلبوم پرفروش «برادران» استوار می‌کند) کمی قدیمی است، زیرا درباره ساخت و شکستن یک آلبوم است. گروه راک واقعی بسیاری از کنش‌های راک اصلی جریان اصلی وجود نداشته است که در این قرن شکست بزرگی داشته باشند، حداقل آن‌طور که این واحد به شدت تحت تأثیر بلوز، دارای اعتبار قابل قبولی باشد. به نظر می رسد که Black Keys بیش از 22 سال از عمرشان گذشته است، و بنابراین، اگر شما آنها را به عنوان یک گریزل و میانسال در نظر می گیرید، تجربه طراوت آن به نوعی شگفت انگیز است. فیلم دیجیتالی از آنها به عنوان مشتاقان چهره نوزاد.

به نظر می رسد که کسی در هر مرحله از راه فیلم B-roll گرفته است، که این را به سند کمیاب پشت صحنه تبدیل می کند که در آن کارگردان می تواند به شما نشان دهد که در طول مسیر چه چیزی درست یا غلط پیش می رود، بدون اینکه همیشه به گفته ها تکیه کند. . اما داستان‌نویس‌های زیادی نیز وجود دارند، از بک، ستاره راک که آن‌ها را به‌عنوان بازیگر اصلی مورد علاقه خود انتخاب کرد، تا عوامل اولیه و منتقدان، تا همسر اول آئورباخ، که فرصت شگفت‌انگیزی برای توضیح اینکه چگونه همیشه نقش دوم را بازی می‌کند، وجود دارد. کمانچه به حرفه کیز طلاق آنها را تسریع کرد. (سایر همسران و دوست دختران سابق، از جمله همسر سوم کارنی، خواننده میشل برانچ، شامل نمی شوند.)

برای نشان دادن این واقعیت که اورباخ و کارنی می‌توانستند و وقتی موسیقی متوقف می‌شد اعصاب یکدیگر را به هم بریزند، یک سکانس بسیار خنده‌دار در تقسیم صفحه وجود دارد – شاید بهترین استفاده از صفحه نمایش تقسیم‌شده در یک سند راک بعد از “وودستاک”، در واقع – که در آن ما شخصیت های متفاوت آنها را در اولین روز از اولین تور عرصه خود می بینیم. کارنی برای بررسی صدا روی صحنه است و می‌گوید که ترکیب اشتباه به نظر می‌رسد و شریک او هیچ جا پیدا نمی‌شود. اورباخ با خوشحالی در یک فروشگاه قدیمی برای خرید کت چرمی میخ‌دار دیده می‌شود که آن شب روی صحنه می‌رود. روی سکانس «این ازدواج محکوم است» نوشته شده است.

مطب پیشنهادی :
کارگردان خون و عسل در جوایز رازی برنده شد

و با این حال اینطور نشد، حتی با وجود اینکه همه چیز به جایی رسید که بلک کیز در اواخر دهه 2010 بین آلبوم‌هایش 5 سال فاصله داشت، جایی که کارنی می‌گوید: «شاید دوبار با دن صحبت کردم، شاید کمتر از 10 پیامک رد و بدل کردم. بیش از سه سال.» کارنی توضیح می دهد که (احتمالاً مدیران نگران آن ها کمی بیشتر از این با هم ارتباط برقرار می کردند.) هیچ صحبتی در مورد انحلال گروه وجود نداشت. فقط “بیا برای مدتی افراد دیگر را ببینیم” بود. در نقطه‌ای، آئورباخ عکسی از یک منظره ابری غم‌انگیز از زادگاهی که آن‌ها دوست دارند/از آن متنفرند، آکرون، به کارنی پیامک فرستاد، و این تمام روابط نزدیکی بود که آنها برای اتحاد مجدد نیاز داشتند. مانند پایانی شیرین برای نسخه‌ای از «This Is Spinal Tap» است که در آن قهرمانان از نظر فکری توسعه یافته‌تر هستند، حتی اگر در مورد نحوه تعامل فعالانه با یکدیگر بی‌خبر باشند.

در پایان، اورباخ می‌گوید: «ما در بیشتر موارد همدیگر را فهمیده‌ایم… ما فقط دو نفر بسیار متفکر و سرسخت هستیم که برای ابدیت با هم در دام افتاده‌ایم.» شواهد زیادی بر روی صفحه نمایش وجود ندارد که این افراد به درک بزرگی در مورد یکدیگر رسیده اند که قرار است چرخ ها را برای همیشه چرب کند، هیچ تجلی واقعی آخرین عملی از راه نمی رسد که شما را متقاعد کند که احتمال کمتری دارد که دچار انشقاق جدی شوند. اکنون نسبت به سال 2015 (یا در سال 2008 قبل از آن، زمانی که اورباخ اولین آلبوم انفرادی خود را بدون اطلاع شریک خود به پایان رساند) انجام داد. کارنی اجازه می‌دهد: «مردمی بودن که دوست ندارند ارتباط برقرار کنند، کار را سخت می‌کند. به نظر می‌رسد این دو نوازنده بیشتر از آنچه که احتمالاً همیشه با یکدیگر داشته‌اند در مورد رابطه‌شان با دوربین‌های دوپره صحبت می‌کنند، اما اگر این سؤالات در مورد وضعیت اتحاد آنها باقی بماند، راک اند رول بسیار خوبی را ایجاد می‌کند. فیلم رفیق

مطب پیشنهادی :
گفتوگوی تصویری با بهنوش طباطبایی

Source link

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست