بدون دیدگاه

آیا آووکادو برای سلامت قلب شما مفید است؟

در مطالعه اخیر منتشر شده در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، محققان اثرات مصرف آووکادو را بر عوامل خطر قلبی متابولیک بررسی کردند.

مطالعه: مصرف آووکادو و سلامت قلبی متابولیک: مروری سیستماتیک و متاآنالیز.  اعتبار تصویر: ناتالیا آرزاماسووا/Shutterstock.comمطالعه: مصرف آووکادو و سلامت قلبی متابولیک: مروری سیستماتیک و متاآنالیز. اعتبار تصویر: ناتالیا آرزاماسووا/Shutterstock.com

زمینه

اضافه وزن و رژیم غذایی نامناسب از عوامل خطر شایع بیماری های غیر واگیر هستند. بیماری قلبی عروقی (CVD) یکی از شایع ترین بیماری های غیرواگیر است.

اکثر مردم از رژیم های غذایی مطابق با دستورالعمل های بهداشتی استفاده می کنند. بنابراین، نیاز به تغییر رفتار و کاهش خطر بیماری(ها) در بین افراد وجود دارد.

آووکادو سرشار از چربی های اشباع نشده است و مصرف آن می تواند بر عوامل خطر قابل اصلاح برای CVD تاثیر بگذارد. گزارش ها حاکی از آن است که مصرف کنندگان آووکادو در استرالیا و ایالات متحده (ایالات متحده) مصرف بیشتری از اسیدهای چرب تک (MUFA) و پلی غیراشباع (PUFAs)، ویتامین E، فیبر، میوه، سبزیجات، پتاسیم و منیزیم و مصرف کمتری داشتند. از غذاهای ناسالم

تاکنون، دو مرور سیستماتیک تأثیر مصرف آووکادو بر چربی‌های خون را بررسی کرده‌اند، اما نتایج متناقضی داشته‌اند.

در مورد مطالعه

در مطالعه حاضر، محققان اثرات مصرف رژیم غذایی همراه با آووکادو را بر عوامل خطر قلبی متابولیک بررسی کردند.

آنها پایگاه‌های اطلاعاتی (PubMed، Scopus، ProQuest، Web of Science و Clinical Trials Registry) را برای مطالعات مشاهده‌ای و مداخله‌ای آینده‌نگر با بزرگسالانی که سالم، در معرض خطر CVD یا مبتلا به CVD بودند، جستجو کردند. مقایسه کننده ها رژیم های غذایی با آووکادو کم/بدون یا منابع چربی جایگزین بودند.

پیامد اولیه، سطوح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL-C) بود. پیامدهای ثانویه شامل فشار خون، وزن بدن، شاخص توده بدنی (BMI)، ترکیب بدن و سایر معیارهای چربی (کلسترول کل) [TC]، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا [HDL-C]، آپولیپوپروتئین B و نسبت TC-به-HDL-C). داده های مربوطه از مطالعات وارد شده استخراج شد.

مطب پیشنهادی :
در دوران بارداری چه کنیم تا فرزندمان زیبا شود؟

کیفیت مطالعه با استفاده از مقیاس نیوکاسل-اتاوا برای مطالعات کوهورت و ابزار خطر سوگیری کاکرین برای مطالعات مداخله ارزیابی شد.

کیفیت شواهد بر اساس دستورالعمل های درجه بندی توصیه ها، ارزیابی، توسعه و ارزیابی (GRADE) رتبه بندی شد. یک متاآنالیز زمانی انجام شد که سه یا چند مطالعه داده های مرتبط را در مورد یک پیامد واحد گزارش کردند.

متاآنالیز اولیه میانگین تفاوت در TC، HDL-C، LDL-C و تری گلیسیرید را بین گروه آووکادو و کنترل مقایسه کرد. ناهمگونی بین مطالعات با استفاده از I ارزیابی شد2 و χ2 آمار.

متارگرسیون برای تعیین اثرات دوز / کمیت آووکادو بر اندازه اثر استفاده شد. تجزیه و تحلیل های زیر گروهی دلایل بالقوه تفاوت در نتایج را در مطالعات بررسی کردند. تجزیه و تحلیل حساسیت برای ارزیابی استحکام نتیجه سنتز شده انجام شد.

یافته ها

از 674 رکورد شناسایی شده از جستجوهای پایگاه داده، 494 مورد تحت غربالگری اولیه قرار گرفتند. متن کامل 69 مطالعه بررسی شد و 10 مطالعه برای تجزیه و تحلیل انتخاب شدند، از جمله یک مطالعه کوهورت آینده‌نگر و نه مطالعه مداخله‌ای (کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده).

این کارآزمایی‌ها شامل 503 شرکت‌کننده بود و اثرات مصرف آووکادو را بر پیامدهای مختلف گزارش کردند.

سه مطالعه فقط شامل زن بودند. چهار نفر دارای اضافه وزن/چاق، دو نفر با هیپرکلسترولمی، و دو نفر از افراد دیابتی با هیپرتری گلیسریدمی استخدام شده بودند.

مطالعات به مدت سه تا 24 هفته انجام شد. دوز/مقدار آووکادو از 99 گرم در روز تا 330 گرم در روز متغیر بود. علاوه بر رژیم‌های مداخله‌ای و کنترل، سایر رژیم‌ها شامل رژیم‌های با چربی متوسط، معمول، با MUFA بالا و رژیم‌های محدود انرژی بود.

مطب پیشنهادی :
درمان ناباروری با این کباب خوشمزه ! + طرز تهیه

مطالعه کوهورت آینده نگر شامل بیش از 55000 شرکت کننده بود که به مدت 4 تا 11 سال پیگیری شدند. شش مطالعه مداخله ای نگرانی هایی در مورد سوگیری داشتند. سه مورد باقیمانده خطر سوگیری بالایی داشتند.

مطالعه کوهورت در مقیاس نیوکاسل-اتاوا امتیاز پنج را به دست آورد که به این معنی است که کیفیت بالایی ندارد. همه کارآزمایی‌های وارد شده، پیامدهای لیپید خون را گزارش کردند. هشت کارآزمایی در متاآنالیز گنجانده شد.

تفاوت معنی داری در LDL-C بین گروه آووکادو و کنترل وجود نداشت. با این حال، تفاوت معنی داری بین زیر گروه ها مشاهده شد.

به عنوان مثال، LDL-C در گروه آووکادو در مقایسه با گروه شاهد در مطالعات با افراد هیپرکلسترولمیک به طور قابل توجهی کاهش یافت. علاوه بر این، TC در مصرف‌کنندگان آووکادو به طور قابل‌توجهی کمتر از گروه شاهد بود، عمدتاً در مطالعاتی که با افراد مبتلا به کلسترول خون بالا یا کسانی که مداخله کمتر از هشت هفته داشتند.

تفاوت معنی داری در تری گلیسیرید یا HDL-C بین گروه ها مشاهده نشد. کاهش قابل توجهی در نسبت TC-به-HDL-C در گروه آووکادو در مقایسه با گروه شاهد مشاهده شد.

علاوه بر این، دوز آووکادو رابطه معکوس معنی‌داری با LDL-C و TC و رابطه مثبت با تری گلیسیرید و HDL-C نشان داد. علاوه بر این، درجه قطعیت در نتایج برای پیامدهای لیپیدی بسیار پایین ارزیابی شد.

نتیجه گیری

در مجموع، مصرف آووکادو در مقایسه با مصرف کم یا بدون تاثیر بر LDL-C، تری گلیسیرید، یا HDL-C تاثیری نداشت. با این وجود، کاهش اندکی در TC وجود داشت، و این اثر عمدتاً توسط مطالعات در افراد مبتلا به کلسترول بالا ایجاد شد.

مطب پیشنهادی :
بهبود ورم چشم بعد از تتو خط چشم

اگرچه مصرف آووکادو در افراد مبتلا به کلسترول خون بالا باعث کاهش LDL-C نیز می‌شود، اما درجه اطمینان پایین ارزیابی شد.

این حاکی از اطمینان محدود در برآورد اثر است، و اثر واقعی ممکن است زمانی که مطالعات با کیفیت بهتر در دسترس قرار گیرد، متفاوت باشد.

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست