1 دیدگاه

منچستر، از زیباترین شهرهای بریتانیا

نام منچستر را احتمالا بارها شنیده اید، البته احتمالا شما نام منچستر یونایتد و منچستر سیتی را شنیده اید که نام دو باشگاه مطرح فوتبال در انگلستان می باشد. این دو باشگاه فوتبال هر دو از شهر منچستر هستند.

منچستر یونایتد و منچستر سیتی

منچستر از زیباترین شهرهای بریتانیا در انگستان می باشد که از نظر جمعیت هفتمین شهر در انگلستان و از نظر وسعت دومین شهر در بریتانیاست! از انجایی که منچستر یکی از مهمترین قطب های فوتبال در بریتانیا و اروپا محسوب می شود، چیزی حدود ۳۰ ورزشگاه مختص فوتبال در این شهر وجود دارد.

منچستر، از زیباترین شهرهای بریتانیا
منچستر، از زیباترین شهرهای بریتانیا

گفتنی است منچستر زمانی تنها یک روستای بسیار کوچک بود که پس از انقلاب صنعتی دچار تحولی اساسی شد و به مرور کارخانه های متعددی در این شهر ساخته شد که باعث دگرگونی کامل وضعیت اقتصادی منچستر گردید. در حال حاضر منچستر یکی از مهمترین شهرهای انگلستان است که دارای مراکز خرید بسیار معروف، فروشگاه های زنجیره ای متعدد و ورزشگاه های فوتبال می باشد و همواره مورد توجه گردشگران این کشور قرار داشته است. لازم بذکر است که با توجه به وجود مدرسه های ایرانی در این شهر، شمار زیادی از اتباع ایرانی در این شهر ساکن هستند که احتمالا در زمان سفر توریستی خود به این شهر، احساس غریبی نخواهید کرد!

بدون شک منچستر، از زیباترین شهرهای بریتانیا است که در ادامه با چند جاذبه گردشگری آن آشنا خواهید شد:

کلیسای جامع

از آنجایی که تقریبا بیشتر اقلیت کشورهای اروپایی پیرو آیین مسیحیت هستند، در شهرهای مختلف این کشورها کلیساهای متعددی وجود دارد. در شهرهای قدیمی معمولا برخی از کلیساها قدمت بسیار بالایی دارند که بعنوان جاذبه گردشگری آن شهر نیز شناخته می شوند.

مطب پیشنهادی :
این داستانو بخونید، شاید واقعی نباشه اما جالبه
کلیسای جامع
کلیسای جامع

در منچستر هم یک کلیسای جامع وجود دارد که بزرگترین کلیسا در سراسر انگلستان است و عظمت بسیار باشکوه آن بدون شک شما را مات و مبهوت خواهد گذاشت.

موزه امپراطوری جنگ

همانطور که می دانید تاریخ بریتانیا بسیار قابل تامل است، به طوری که نام بریتانیا را می توان در برهه های مختلف تاریخ مشاهده کرد و تاثیرگذاری آن در نقاط مختلف جهان از شرق تا غرب را درک کرد. یکی از نکات مهم در تاریخ برتانیا جنگ جهانی اول و دوم بوده است که بریتانیا در هر دو آنها حضور داشته و همراه با فرانسه، روسیه و ایالات متحده در برابر آلمان جنگیده است.

در انگلستان موزه های گوناگونی وجود دارد که می توانید شرح وقایع مختلف جنگ در این موزه ها را نظاره گر باشیذ؛ یکی از معروف ترین این موزه ها در شهر منچستر قرار دارد که در همان ابتدا معماری قابل توجه آن را محو خودش می کند. این موزه از سال ۲۰۰۲ میلادی افتتاح شده و هر ساله علاقه مندان زیادی از آن بازدید می کنند.

موزه ملی فوتبال

در منچستر به غیر از موزه جنگ، موزه معروف دیگری نیز وجود دارد که مربوط به تاریخ فوتبال است. اگر عاشق فوتبال هستید و علاقه مند به دانستن تاریخ فوتبال هستید حتما باید از این موزه دیدن کنید. این موزه از سال ۲۰۱۲ به منچستر منتقل شده و قبل از آن در لانکاشایر قرار داشته است. لازم بذکر است که این موزه یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری انگلیس محسوب می شود.

موزه ملی فوتبال
موزه ملی فوتبال

تالار شهر منچستر

در میدان آلبرت شهر منچستر تالار بزرگی قرار دارد که در حقیقت نماد شهر منچستر است. اگر قصد بازدید از این بنای تاریخی بسیار زیبا را دارید بهتر است با یکی از تورهای موجود اقدام به این کار کنید، در غیر این صورت شاید اجازه ندهند شما به تنهایی از برخی از قسمت های مهم تالار دیدن کنید. گفتنی است تالار منچستر بعنوان مقر برخی از اداره‌جات دولتی شهر نیز می باشد.

مطب پیشنهادی :
غارهای خربس قشم!

در Market Street قدم بزنید

از بحث بازدید کردن از موزه ها و بناهای تاریخی که بگذریم، می رسیم به مهمترین بخش از هر سفر گردشگرها خصوصا خانم ها یعنی خرید کردن! خیابان نام آشنای Market Street در منچستر یکی از شلوغ ترین خیابان های منچستر است که پر است از فروشگاه های برندهای مختلف پوشاک و…

Market Street
Market Street

اگر هم در حین گشت و گذار خود در این خیابان خسته شدید بهتر است چند دقیقه در یکی از کافه های Market Street توقف کنید و با نوشیدن یک فنجان قهوه توام با گوش دادن به موسیقی هایی که نوازندگان خیابانی می نوازند، کمی استراحت کنید و از تفریحات خود لذت ببرید.

منبع: جاده سبز

محتوای پیشنهادی
Tags: ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست