بدون دیدگاه

توصیه های لازم درباره حواس پرتی درکتاب حواس پرتی

توصیه های لازم درباره حواس پرتی درکتاب حواس پرتی

حواس پرتی از تیترهای مهمی است که خیلی از بچه ها  و بزرگسالان، به علتهای مختلفى، از آن رنج مى ‏برند.حواس جمعی، حالتى ذهنى و روحی است که در آن همه قواى حسى، روحی و فکرى انسان، روى مطلب بخصوصی  متمرکز مى‏شود و تضمین کننده  یادگیرى و انجام دادن درست کارها و رفع مشکلات احتمالى است.

شاید شما تا به حال خیلی به «حواس پرتی» فکر کرده باشید و بارها از خود پرسیده باشید که چرا گاهی به هنگام نیاز به تمرکز بر موضوعی، شخص پرت می شود!؟ پاسخ صحیح این پرسش  چیزی نیست جز تمایل ذاتی ذهن به درگیری و فعالیت…

حواس پرتی موضوعى است که بسیارى از کودکان و جوانان، به دلایل مختلفى، از آن رنج مى ‏برند. تمرکز حواس در هر کارى از جمله مطالعه و درس خواندن از ضروریات است. تمرکز حواس، حالتى ذهنى و روانى است که در آن تمام قواى حسى، روانى و فکرى انسان، روى موضوع خاصى متمرکز مى‏شود و تضمین کننده امر یادگیرى و انجام دادن صحیح کارها و رهایى از خطرات احتمالى است.

در یک جمع ‏بندى کلى، بیشتر افراد به دلایل زیر، با عدم تمرکز فکر و حواس ‏پرتى رو به ‏رو می‏شوند:

 ۱. کسانى که خود را به انجام دادن کار یا مطالعه درسى مجبور مى ‏کنند؛ در حالى که تمایل درونى چندانى به آن ندارند. در این صورت قواى ذهنى و روانى ‏شان، به طور خودکار از آن موضوع دور شد، و دچار حواس ‏پرتى مى ‏گردند. اینان ممکن است مدت‏ها با بى ‏علاقگى، کارهایى را انجام دهند و یا به دنبال درس و رشته تحصیلى خاصى، تلاش ‏هایى کنند و به عبارت دیگر خود را مجبور به انجام دادن آن کار یا مطالعه ببینند.

مطب پیشنهادی :
فرودگاه های تایلند - جاده‌های سبز

۲. فشارهاى روانى، از عوامل عمده پراکندگى فکرى است. بیشتر افراد در مواجهه با موضوعى، اگر معتقد باشند زمان کافى براى حل آن ندارند و یا توانایى حل مسئله و کسب توفیق را در خود نبینند، دچار نگرانى و اضطراب مى‏شوند و در نتیجه این ترس از شکست، افکار منفى، عدم اعتماد به نفس و خیال ‏بافى‏هاى منفى‏ گرایانه، توان عمل و ابتکار و خلاقیت را از آنان سلب مى‏کند و به جاى اینکه روى موضوع خاص متمرکز شوند، بر ترس و احتمال شکست خود تمرکز مى‏کنند و یأس و ناامیدى بر آنها چیره و موجب حواس ‏پرتى مى‏گردد.

کتاب حواس پرتی (علل،نشانه ها،پیشگیری و درمان) به نویسندگی ادوارد ام.هالوول،جان جی.راتی توسط انتشارات دانژه منتشر شده است.کتاب حاضر راه های پیشگیری و درمان حواس پرتی را به همراه علت و نشانه های مختلف آن را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و راهنمای مناسب برای افرادی است که از حواس پرتی رنج برده و نیازمند درمان و تمرکز بیشتر حواس جهت انجام امور خود می باشند.

کتاب حواس پرتی (علل،نشانه ها،پیشگیری و درمان) به نویسندگی ادوارد ام.هالوول،جان جی.راتی توسط انتشارات دانژه منتشر شده است.این کتاب راه های پیشگیری و درمان حواس پرتی را به همراه علت و نشانه های مختلف آن را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و راهنمای مناسب برای افرادی است که از حواس پرتی رنج برده و نیازمند درمان و تمرکز بیشتر حواس جهت انجام امور خود می باشند. کتاب حاضر مجموعه ای از حدود ۲۹۰ پاسخ درباره رایج ترین پرسش ها در خصوص اختلال کم توجهی (ADD). تعریف اختلال، مبانی ژنتیک، مغز و کم توجهی حواس پرتی و خلاقیت، درمان های غیر دارویی و دارویی، اعتیاد و حواس پرتی و ده ها پرسش و پاسخ درباره کم توجهی و رفتارهای دیگر از جمله مباحث متعددی است که به شیوه ای علمی و در عین حال قابل فهم برای عموم توسط دو متخصص که خود به خود به این اختلال مبتلا بوده اند نوشته شده است.

مطب پیشنهادی :
بیماری و خداحافظی با آن

 

مشخصات کتاب
نویسنده:ادوارد ام.هالوول،جان جی. راتی
مترجم:شکوه آرونی
ناشر:دانژه

منبع-کتاب حواس پرتی

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست