آیا با خوردن میوه به جای شام لاغر میشویم؟

بنر وطن کالا

آیا با خوردن میوه به جای شام لاغر میشویم؟

آیا با خوردن میوه به جای شام لاغر میشویم؟

حتما شما هم سراغ دارید کسانی را که تصمیم دارند وزن کم کنند و برای لاغر شدن رژیم میوه و سبزی می گیرند به عنوان مثال صبح به جای صبحانه، میوه می خورند یا شب وعده شام را حذف می کنند و به جای آن یک بشقاب میوه میل می کنند.

ولی آیا این کار که همه 7 روز هفته را شب به جای شام میوه بخوریم تا لاغر شویم کار صحیحی است؟ پاسخ را در ادامه خواهید خواند ولی پیش از هر گفته ای باید بدانید که انجام این کار هفته ای یکی، دو بار اشکالی ندارد اما نباید هر شب شام را حذف و به جای آن خوردن میوه را شروع کرد زیرا قند ساده میوه ها باعث بالا رفتن قندخون میشود.

چه میوه هایی را باید در شب بخورید تا وزن کم کنید و لاغر شوید؟

چه میوه هایی را باید در شب بخورید تا وزن کم کنید و لاغر شوید؟

گرسنگی اواخر شب و شبانه برای برنامه های کاهش وزن مضر هستند و اغلب افراد را در مسیری قرار میدهد که تلاش هایشان را برای کم کردن وزن زائل میکند. کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که یک انرژی منفی متعادل میشود.

به این معنی که باید کالری بیشتری نسبت به میزان مصرفتان سوزانده شود و هیچ میوه ای وجود ندارد که مصرف کنید و معجزه کند و به یکدفعه وزنتان کاهش یابد با این حال،میوه یک میان وعده مغذی با چربی متراکم است که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به کالری آن است.

بسیاری از میوه ها میتوانند انتخابی عالی برای میان وعده در شب باشند و میتوانند از خوردن و پر خوری های شبانه جلوگیری کنند.

برای لاغر شدن به جای شام میوه بخوریم یا نه؟

سیب

سیب یک میان وعده خوب در هر زمانی از روز است.

مطب پیشنهادی :
برای جلوگیری از ام اس قهوه بخورید

یک عدد سیب متوسط فقط حدود 95 کالری دارد. یک مطالعه منتشر شده در سال 2015 نتیجه گرفت که مصرف یک عدد سیب در روز میزان بیمار شدن را تا حد زیادی کاهش میدهد. 

توت ها

یکی دیگر از میان وعده های کم کالری توت ها هستند. خوردن یک فنجان توت فرنگی، تمشک، زغال اخته یا توت سیاه تقریبا 50 کالری دارند. توت ها فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین C تولید میکنند.

فیبری که در سیب و توت ها وجود دارد حاوی عطر و طعم هستند و به شما حس خوبی خواهند داد.

خوردن میوه بجای شام

مرکبات، کیوی، خربزه

ویتامین C موجود در مرکبات، کیوی و خربزه؛ گزینه های کم کالری و مناسب برای اواخر شب هستند.

یک عدد پرتقال به اندازه یک مشت، حدود 70 کالری دارد و به شما میزان خوبی از فولات و پتاسیم میدهد.

کیوی میتواند دو برابر بیشتر ویتامین C نسبت به پرتقال بدهد و حدود 60 کالری دارد.

خربزه و هندوانه حاوی آب زیادی هستند که به طور معمول دارای حجم زیاد و کم کالری میباشند و انتخاب آنها در هر برنامه کاهش وزن مناسب است، هر سه این میوه ها کم کالری هستند و جزء گزینه های مفید و خوب به حساب می آیند.

تاثیرات عالی مصرف میوه به جای شام

تاثیرات عالی مصرف میوه به جای شام

همه میوه ها خوب هستند و همه آنها باید مصرف شوند و برای گرسنگی های شبانه یک گزینه عالی هستند؛ یک انجمن تحقیقاتی در آمریکا به این نتیجه رسیدند که افزایش مصرف میوه ممکن است منجر به کاهش وزن شود و توصیه میکنند که در روز دو تا چهار وعده میوه بخورید.

مطب پیشنهادی :
با اين خوراکي ها دستگاه گوارشتان را بيمه کنيد

اگر در شب هنگام احساس گرسنگی کردید، فهرستی از مواد غذایی که در طول روز مصرف کرده اید را تهیه کنید و اگر میزان مصرف میوه شما کم بوده باشد، باید مقدار آن را افزایش دهید.

چه چیز دیگر را باید با میوه به جای شام مصرف کرد؟

چه چیز دیگر را باید با میوه به جای شام مصرف کرد؟

میوه های خود را با مواد غذایی سالم دیگری مصرف کنید. به طور مثال انواع توت ها را با مقداری ماست یونانی مصرف کنید. یا پنیر کم چرب با یک عدد پرتقال یا مقداری گندم یا حتی خربزه و هندوانه گزینه های عالی هستند.

در نظر داشته باشید که همیشه غذا های همراه با میوه باید شامل تمام کالری مصرفی شما باشد.

انتخاب یک میوه و برنامه غذایی مناسب در شب میتواند باعث کاهش وزن شما شود.

آیا با خوردن میوه به جای شام لاغر میشویم؟

نوشته های مشابه

نظرات شما

avatar
  دنبال کردن نظرات این مطلب  
باخبر شدن از
دکمه بازگشت به بالا
بستن