بدون دیدگاه

راهکار هایی برای پرپشت کردن مو

راهکار هایی برای پرپشت کردن مو

راهکار هایی برای پرپشت کردن مو

مو نیمی از زیبایی است اما متاسفانه به دلیل عادات نادرست تغذیه، مراقبت و دهها فاکتور موثر دیگر تبدیل به یکی از مشکلاتی شده است که اکثر افراد برای حل ان به پزشک مراجعه می کنند، راههای پرهزینه و دوره های درمانی را سپری می کنند تا موهایی پرپشت و براق داشته باشند. برخی از تبلیغات، ما را به فکر می اندازد که بدون استفاده از مواد شیمیایی زیبایی نمی توانیم زیبا بمانیم، اما مدت ها قبل از اینکه چنین محصولاتی وجود داشته باشند و وارد بازار شده باشند، زنان از مواد و محصولات خانگی برای از بین بردن خشکی، شوره سر و بسیاری از مسائل دیگر استفاده می کردند.

راهکار هایی برای پرپشت کردن مو

امروزه ، خوشبختانه مجدداً شروع به کشف این دستورالعمل های قدیمی کرده اند، علاوه بر این آنها دریافتند که بیشتر از محصولات تجاری و شیمیایی نتایج چشمگیر و شگفت انگیز دارند.

فواید رز ماری برای مو: 

بنا به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، رز ماری برای قرن ها به عنوان یک جز موثر برای مراقبت از مو استفاده می شده و پوست سر را تحریک می کند، نه تنها رشد مو را تحریک می کند، بلکه باعث تاخیر در سفید شدن مو می شود.

خواص بی نظیر رزماری

روش های مختلفی برای استفاده از این گیاه وجود دارد که شاید زمانی که از ریزش مو رنج می برید، رشد مو و یا بلند کردن آن ممکن است کار دشواری به نظر برسد اما باید بدانید که روغن رز ماری با تحریک گردش خون در پوست سر می تواند با کاهش ریزش مو مقابله کند که به نوبه خود رشد مو را افزایش می دهد. ارزش غذایی بالای آن و خواص ضد التهابیش، رزماری را به یک جز عالی برای تغذیه کیسه های ترشحی مو و تسکین پوست سر تبدیل می کند و هم چنین دارای خواص ضد درد است که آن را به یک درمان خوب برای پوست سر و خارش پوست تبدیل می کند. پوست خشک سر را رطوبت رسانی می کند و از پوسته پوسته شدن و شوره سر جلوگیری می کند.آسیب را در زمان از بین بردن کثیفی که ممکن است مو را پایین نگه دارد، ترمیم می کند.

خواص بینظیر رزماری برای پرپشتی مو

روش های استفاده از رزماری

1. روش درمانی روغن رز ماری گرم: 

2-4 قطره روغن رزماری و 2 قاشق سوپ خوری روغن حامل (مانند نارگیل، زیتون، بادام، و غیره) را با هم ترکیب کنید و آن را گرم کنید.روغن را در مایکروویو گرم نکنید، چون ممکن است منجر به کاهش ارزش تغذیه ای اش شود. 

حدود 10 دقیقه روغن را روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید. روغن را به ریشه ها و نوک موها به خوبی پوشش دهید. سپس یک حوله داغ را بردارید (از یک سشوار ضربه برای گرم کردن حوله استفاده کنید) و دور موهای خود ببندید. هم چنین شما می توانید از یک کلاه دوش استفاده کنید. 

حداقل 30 دقیقه صبر کنید و بعد بشورید. محیط گرم به حداکثر نفوذ و جذب مواد مغذی کمک می کند. روغن را با شامپو معمولی خود تمیز کنید. اگر موهای چربی دارید، می توانید از نرم کننده صرف نظر کنید.

 شستن را با آب سرد به پایان برسانید تا کوتیکول ها بسته شوند. شما می توانید بیشتر از 2 بار در هفته این کار را انجام دهید. این کار باعث می شود موی شما مجبور به رشد شود.

 هشدارها: روغن را داغ نکنید، چون ممکن است نه تنها پوست سرتان را بسوزاند، بلکه منجر به از دست رفتن مواد مغذی روغن نیز شود ؛ اگر موهایتان چرب است، نترسید که روغن را بزنید. در اغلب موارد، موهای چربی ناشی از کمبود رطوبت است. 

رز ماری برای نرم کنندگی موها

2. رز ماری برای نرم کنندگی موها: 

1 فنجان آب را بجوشانید و سپس 15 قطره روغن رز ماری را اضافه کنید یا می توانید از برگ های خشک رزماری استفاده کنید، می توانید 15 عدد از برگ ها را در یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه قرار دهید. 

مطب پیشنهادی :
بهترین روش های تقویت موی سر

روغن و آب هیچ رنگی ندارند، در حالی که چای رزماری دارای رنگ سبز کمرنگی خواهد بود ؛ حالا این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. موهای خود را بشویید و محلول را در حالیکه موهای شما هنوز مرطوب است، به موها و سرتان اسپری کنید. سپس بگذارید موهای شما خشک شود. 

هم چنین اگر شما از کمبود مو رنج می برید، می توانید چای رزماری را نیز بنوشید تا گردش خون را بهبود بخشیده و رشد مو را ارتقا دهید. شما می توانید از این درمان هر بار که موی خود را می شورید، و همچنین در بین شستشوهای موهایتان استفاده کنید.

هشدار: اگر فشار خون بالایی دارید و یا باردار هستید از این درمان استفاده نکنید.

3. آب رز ماری برای رشد مو: 

استفاده از شستشوی مو با رز ماری، موهای شما را براق و قابل مدیریت می کند. همچنین پوست سر شما را تحریک می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. 2 فنجان آب را بجوشانید و یک قاشق سوپ خوری از برگ رزماری خشک را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید. 

مایع را صاف کنید و آن را کنار بگذارید ؛ موهای خود را به صورت معمول بشورید و سپس این محلول را روی موهای خود برای شستشوی نهایی بریزید. پوست سر خود را چند دقیقه بعد از ریختن این آب ماساژ دهید و برای نتیجه بخشی کامل و بهتر هر هفته یک بار این درمان را انجام دهید. 

هشدار: دقت کنید که آب رزماری قبل از ریختن آن کاملاً سرد شود ؛ آب گرم می تواند کوتیکول های مو را باز کند و منجر به افت رطوبت شود. 

شامپوی رز ماری برای رشد مو

4. شامپوی رز ماری برای رشد مو: 

صابون شستشو را رنده کنید و در قابلمه روی حرارت بریزید و 3 فنجان آب رزماری به آن اضافه کنید تا جایی که صابون کاملا در آب حل شود، حرارت را کم کنید و بعد از مدت کوتاهی خاموش کنید. اجازه دهید مخلوط سرد شود و سپس آن را به ظرف شامپو بریزید و از این مخلوط به جای شامپو استفاده کنید. برای افزایش رشد مو از این شامپو بیش از 3 بار در هفته استفاده نکنید.

هشدار: از این شامپو بیشتر از یک هفته استفاده کنید، تا موهایتان را با آن وفق دهید. ممکن است در طول هفته اول بیشتر از معمول چرب به نظر برسد.

لازم به ذکر است که افزدون این 3 ماده به شامپوهای معمولی، سبب تقویت پوست سر و کنترل ریزش موهایتان خواهد شد و اثرات آن به صورت واضح شما را متوجه تغییر در وضعیت موهایتان خواهد کرد.

دیدن اثرات رز ماری بر رشد مو چقدر طول می کشد؟ 

بعد از یک ماه استفاده موجب افزایش رشد مو خواهد شد. استفاده منظم از این گیاه میزان رشد و حجم آن افزایش خواهد یافت. از آنجا که موها باهم متفاوت هستند, مشخص کنید که چه چیزی برای موهایتان بهتر کار می کند و به آن بچسبید. 

مطب پیشنهادی :
دستگاه وکیوم تورنادو

نسخه دارچین برای داشتن موهای زیبا و قوی

دارچین برای مو مفید است و علاوه بر تقویت بافت و پیاز آن می تواند به عنوان ماسک زیبایی آن استفاده شود، درمان های بسیاری با دارچین برای بهبود مو وجود دارد که ما ساده ترین آنهارا انتخاب و استفاده می کنیم. اگر بهترین ماسک دارچین برای تقویت و زیبایی موی سر را بخواهیم نام ببریم مطمئنا ماسک عسل و دارچین یا دارچین و تخم مرغ را عنوان خواهیم کرد.

نسخه دارچین برای داشتن موهای زیبا و قوی

بهترین روش استفاده از دارچین برای تقویت و زیبایی موی سر

1- ماسک عسل و دارچین برای پاکسازی عمقی موهای سر :

دارچین کمک می کند تاپوست سرعمیقا تمیز شوددرحالیکه عسل یک ماده مغذی طبیعی است .این درمان برای افرادی که پوست سر چربی دارند ایده آل است .شمایی که موی خشک وشوره سر دارید از این ماسک 2 بار در ماه استفاده کنید.
ما به دو دلیل عاشق این ماسک درمانی با دارچین هستیم زیرا :
تنها از 2 مواداولیه دارچین و عسل که خیلی هم گران نیست استفاده می شود
و سریعا بعد ازیکبار استفاده تغییرات را درمو خواهید دید.
مواداولیه :
4ق غ دارچین
2ق غ عسل
1فنجان آب گرم
نحوه آمادگی :
مواد را داخل کاسه ترکیب کنید تا خمیری بدست آید ؛ بعداز اینکه موها را با شامپو خنثی شستید به آرامی با ماسک ماساژدهید، وقتی کاملا موها را با ماسک پوشش دادید بعد از20دقیقه با آب گرم بشویید و خشک کنید و طبق معمول شانه بکشید.

ماسک دارچین وتخم مرغ برای جلوگیری از ریزش مو

2- ماسک دارچین وتخم مرغ برای جلوگیری از ریزش مو:

تخم مرغ حاوی پروتئین و آنتی اکسیدان است این دو عنصر برای حفظ موها حیاتی هستند. دارچین محرک خوبی برای رشد مو است چون دارچین به گردش خون در پوست سرکمک می کند. این اثر با رزماری تکمیل شده است ، از این گذشته نگران بوی بد تخم مرغ نباشید زیرا دارچین آن راخنثی می کند چون عملکرد اصلی این ماسک جلوگیری از ریزش مو است باید حداقل هفته ای یک مرتبه از آن استفاده کرد.

مواداولیه :

  • 3فنجان آب
  • 6بوته رزماری
  • تخم مرغ
  • 1/4فنجان دارچین

طرز تهیه:

بوته های رزماری را داخل آب بجوشانید و اجازه دهید تا در همان ظرف بماند ،تخم مرغ ها را خوب بزنید تا کرمی رنگ شود ، حالا دارچین را اضافه کرده وخوب مخلوط کنید . ماسک آماده شده را بصورت یکنواخت 5دقیقه روی موها ماساژ دهید و اجازه دهید 10دقیقه بماند بعد با آب رزماری بشویید.

قرص آسپرین برای پرپرشتی و براق شدن موهای سر

ترکیب شیمیایی آسپرین به درمان مو کمک میکند، تا قارچ ها را که باعث شوره سر می شوند، از بین ببرد همچنین جریان گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد. بسیاری از ما به استفاده از محصولات تجاری مراقبت از مو عادت داریم و درمان های جایگزین ساده و خانگی آن را فراموش میکنیم، که می تواند به تقویت و تغذیه و حتی بلند شدن موهایمان کمک کند.

مواد تشکیل دهنده فعال آسپیرین، به نام اسید سالیسیلیک، خطر ابتلا به حمله قلبی را به میزان بسیار زیادی کاهش می دهد و از لخته شدن خون در افراد مبتلا به این بیماری جلوگیری می کند.علاوه بر تمام کاربردهای دارویی که دارد، می تواند برای اهداف زیبایی نیز استفاده شود.

قرص آسپرین برای پرپرشتی و براق شدن موهای سر

تاثیر شگفت انگیز قرص آسپرین برای پرپشتی مو

هنگامی که از این قرص روی موهای خودتان استفاده می کنید، باعث پاک شدن و از بین رفتن قارچ هایی که شوره سر را ایجاد می کنند، می شود. که خشکی پوست را به تدریج از بین می برد. گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و بنابراین رشد مو را نیز بهبود می بخشد.همچنین دارای اثر خفیفی است، که سلولهای مرده پوست را از بین می برد و مواد مغذی و تقویت کننده فولیکول های مو را جذب میکند.

مطب پیشنهادی :
بیوگرافی صدف بیوتی

روش پرپشتی و زیبایی موهای سر با قرص آسپرین 

شامپو حاوی آسپرین:

این یک درمان جایگزین بسیار آسان است که می توانید از این شامپو به صورت روزانه استفاده کنید و از همه خواص مراقبتی آن برای موهایتان بهره مند شوید.

مواد لازم:

  • 3 عدد قرص آسپرین
  • 3 قاشق غذاخوری شامپو

طرز تهیه:

ابتدا آسپرین ها را له کنید و به شامپو اضافه نمایید و به طور کامل روی موهایتان پوشش دهید و بعد از 5 دقیقه با آب معمولی شستشو دهید. اگر دوست دارید، می توانید بعد از آن، از یک نرم کننده استفاده نمایید.

لوسیون پرپشتی مو با قرص آسپرین

لوسیون پرپشتی مو با قرص آسپرین:

درمان دوم مبتنی بر آسپیرین ها که توصیه می شود، استفاده از لوسیون است که رنگ موی طبیعی را افزایش می دهد. علاوه بر این، موهای شما را در مقابل اثرات منفی و عناصر مختلف مضر، محافظت می کند.

افرادی که موهای خود را رنگ کرده اند و میخواهند که رنگ آنها را برای مدت طولانی باقی بماند، باید از لوسیون زیر استفاده کنند:

عناصر:

  • 8 عدد قرص آسپرین
  • یک گالن آب گرم

طرز تهیه:

ابتدا آسپیرین ها را خورد و پودر کنید و با آب داغ ترکیب نمایید و سپس آن را درون یک بطری اسپری بریزید و بعد از حمام که موهای تان کمی رطوبت دارد ، آن را روی موهایتان اعمال کنید. این درمان را هر شب تکرار کنید ؛ فقط مطمئن باشید که قبل از استفاده، آن را تکان دهید، زیرا پودر آسپیرین در بطری، ته نشین میشود.

روش ساده استفاده از قرص آسپرین برای پرپشتی مو

سه عدد قرص آسپرین را روی موی سرتان ماساژ دهید، ماده موجود در این قرص شوره سر را از بین می برد و موهای شما پرپشت ، ضخیم و براق می کند. 

نکته:

برای جلوگیری از هرگونه واکنش های آلرژیک قبل از اعمال آنها به طور کامل، هرکدام را در یک ناحیه کوچک از پوست سرتان تست کنید، اگر هرگونه تحریک یا خارش را تجربه کردید، فورا استفاده از این درمان را متوقف کنید.

بلند کردن مو یک فرآیند طولانی است و هیچ راه میانبری برای آن وجود ندارد. می توانید از موادی مانند رزماری استفاده کنید, اما هیچ راه معجزه آسایی وجود ندارد که یک شبه موهایتان بلند شود. با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و کمی صبر, موهایتان خوب بلند خواهد شد. 

راهکار هایی برای پرپشت کردن مو

محتوای پیشنهادی
Tags: ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست