قیمت هر دست دل و جگر گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان شد

قیمت هر دست دل و جگر گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان شد

قیمت هر دست دل و جگر گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان شد

قیمت هر دست دل و جگر گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه، گفت: کاهش کشتار دام زنده، قیمت هر دست دل و جگر گوساله را به ۸۵ هزارتومان و گوسفندی را به ۱۲۰ هزارتومان رساند.

غلامحسین شیرازی: علت اصلی افزایش قیمت هر دست دل و جگر گوساله و گوسفندی را کاهش عرضه دام زنده داخلی و عدم واردات آلایش شامل دل و جگر ذکر کرد.

به گفته وی، البته با توجه به بارندگی‌ها و وجود علوفه مناسب در کشور، تولید دام زنده داخلی افزایش مطلوبی دارد، اما دامپروران برای افزایش وزن دام، آن را به بازار عرضه نمی‌کنند تا بتوانند در پاییز با قیمت‌های بالاتری به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه، اظهار داشت: فروشندگان دل و جگر این محصول را گران از قصابی‌ها خریداری می‌کنند اظهارداشت: اکنون هر دست کامل دل و جگر گوساله با قیمت ۷۵ تا ۸۰ هزارتومان و گوسفندی بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزارتومان از قصابی‌ها خریداری می‌شود.

وی افزود: تاکنون آلایش آنچه به عنوان دام زنده وارداتی نیز به کشور وارد شده با قیمت مناسب به دست واحدهای فروشنده دل و جگر نرسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه گفت: پیش از این نیز برای تنظیم بازار این محصول پر مصرف، پیشنهاد واردات آلایش دل و جگر به مسئولان امر در وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده بود اما به نظر می‌رسد دولت برای تنظیم بازار قیمت گوشت قرمز، انواع گوشت گوسفندی و گوساله منجمد و گرم را وارد می‌کند اما نسبت به واردات آلایش تاکنون هیچ اقدامی نکرده است.

مطب پیشنهادی :
حاشیه های جشن 40 سالگی انقلاب در 22 بهمن 1397

به گفته وی، در ماه‌های اخیر قیمت هر سیخ دل و جگر گوسفندی ۳۰۰۰ تا ۴,۰۰۰ تومان بود که اکنون ۵,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

شیرازی افزود: اکنون مصرف روزانه دل و جگر و قلوه در شهر تهران حداقل بین ۵ تا ۶ تن برآورد می‌شود در حالی که میزان عرضه آن به بازار به کمتر از ۲ تن رسیده است که ادامه این روند می‌تواند موجب زیان واحدهای صنفی فعال در این بخش شود.

در آبان ماه سال گذشته قیمت هر دست کامل دل و جگر گوساله ۵۵ هزارتومان و گوسفندی ۸۵ هزار تومان رسیده بود.

ایرنا

قیمت هر دست دل و جگر گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان شد

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست