بدون دیدگاه

یکی از مفید ترین و موثرترین راهها برای افزایش قَد کودکان

یکی از مفید ترین و موثرترین راهها برای افزایش قَد کودکان

یکی از مفید ترین و موثرترین راهها برای افزایش قَد کودکان

مجله اینترنتی زردآلو

مصرف ماست همراه با دارچین یکی از مفید ترین و موثرترین راهها برای افزایش قَد کودکان و نوجوانان در سِن رُشد می باشد

آشنایی با اصول افزایش قد کودک

آشنایی با اصول افزایش قد کودک

 

آشنایی با اصول افزایش قد کودک

برای افزایش قد کودک از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم؟ والدینی که نگران رشد قدی فرزندشان هستند می توانند برای افزایش قد فرزندشان از برخی روش های ساده استفاده کنید. از جمله می توانیم به دریافت محصولات غذایی حاوی کلسیم اشاره کنیم. سعی کنید از محصولات غذایی حاوی ویتامین ب و سبزیجات و میوه های تازه در این زمینه کمک بگیرید.

برای رشد قد کودک چه کنیم ؟

بسیاری از والدین ممکن است نگران قد کشیدن فرزندان خود در دوران رشد باشند. در این زمینه مطالعات علمی نشان داده‌اند که توجه به برخی از مواد غذایی می‌تواند در افزایش قد کودکان موثر باشد.

انواع غلات کامل مانند دانه گندم کامل، برنج قهوه‌ای، نان‌های سبوس دار به دلیل این که حاوی منابع غنی از ویتامین‌های گروه B به همراه آهن، منیزیم و سلنیوم می‌باشند، در صورتی که به طور متنوع در رژیم غذایی کودک مصرف شوند، می‌توانند در افزایش قد او موثر باشند.

 

برای رشد قد کودک چه کنیم

برای رشد قد کودک چه کنیم ؟

بهترین منبع تامین کننده کلسیم برای افزایش قد در کودک می‌باشند. در بین انواع محصولات لبنی، ماست و پنیر کم نمک از بهترین منابع کلسیم‌دار برای افزایش قد کودک می‌باشند.

به همین دلیل توصیه می‌شود که کودکان حداقل یک نوبت پنیر و دو نوبت ماست در رژیم غذایی روزانه خود استفاده نمایند.

مطب پیشنهادی :
اطلاعاتی کلی در مورد حبوبات

این نوع از سبزی به دلیل این که حاوی مقادیر بالایی کلسیم به شکل گیاهی در کنار سدیم می‌باشد، می‌تواند در تامین مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش قد موثر باشد.

بنابراین مصرف اسفناج به همراه ماست در تامین حداکثری کلسیم برای بدن کودک توصیه می‌شود.

به دلیل این که حاوی مقادیر قابل توجه از ویتامین‌های گروه B بخصوص B3 است، در تحریک افزایش قد در بدن کودک بسیار موثر می‌باشد.

بنابراین مصرف متنوع آن همراه با شیر در صبحانه یا به صورت کلوچه در میان وعده و یا همراه با غذا در ناهار یا به صورت سوپ در شام در رژیم غذایی کودک توصیه می‌گردد.

بخصوص قارچ‌های صدفی با دارا بودن مقادیر بالایی پروتئین می‌توانند در تحریک افزایش قد در کودکان موثر باشند. به همین دلیل مصرف یک یا دو بار قارچ صدفی در هفته در رژیم غذایی کودک توصیه می‌شود.

توصیه به والدین برای افزایش قد کودک

برای افزایش قد کودک، مهم است که در رژیم غذایی کودک منابع غنی از شیر و لبنیات به همراه غلات کامل و سبزیجات سبز رنگ در کنار جوی دوسر و انواع قارچ‌ها بخصوص قارچ صدفی استفاده شود.

منبع:دکتر سلام

یکی از مفید ترین و موثرترین راهها برای افزایش قَد کودکان

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست