بدون دیدگاه

ترسناک‌ترین خوابگردی‌ها!

اخیرا یک دانش‌آموز گزارش داده که چند کیلو پنیر را وقتی خواب بوده خورده است. آیا چیزی از واقعیات عجیب خوابگردی می‌دانید؟

به گزارش ایسنا، فرارو به نقل از تلگراف در این باره می‌نویسد: خواب یک اتفاق شبانه ساده نیست، بلکه یکی از پیچیده‌ترین رازهای بدن انسان است. دانشمندان همواره این سوال را مطرح کرده‌اند که ما چرا به خواب نیاز داریم و فعالیت‌های مغز هنگام خواب نیز بسیار مرموز است.

کیت آرکیبالد 20 ساله این هفته مجبور شد به دلیل پرخوری‌های ناآگاهانه‌ی خود هنگام خواب لباسی با چند سایز بزرگ‌تر تهیه کند.

در همین رابطه، دکتر ارشاد ابراهیم می‌گوید که خوابگردها معمولا به طور ژنتیکی تمایل به اختلالات هنگام خواب دارند: «بیدار کردن افراد از خواب عمیق کار دشواری است، اما یک اتفاق می‌افتد که این افراد رفتار نامتعادلی هنگام خواب از خود نشان می‌دهند. ذهن جایی بین خواب و بیداری است. نوعی عدم ثبات در شیمی مغز اتفاق می‌افتد. خوابگردها می‌توانند پیام متنی ارسال کنند، زنگ بزنند یا حتی رانندگی کنند.»

اما فقط این کارهای عادی نیست. افراد می‌توانند کارهای عجیب‌تری انجام دهند که در ادامه خواهیم خواند.

خودکشی

گرچه خودکشی در خواب به ندرت پیش می‌آید، اما امکان آن وجود دارد. در سال 2010، یک طراح 35 ساله به نام توبیاس وونگ خود را هنگام خواب به دار آویخت، ولی خانواده او فکر می‌کردند که او بی‌هوش شده است. او سابقه افسردگی نداشت و مادرش برای جلوگیری از هرگونه اتفاقی جلوی بالکن، صندلی می‌چید. در سال 2001، یک اتفاق مشابه برای مایکل کاکس اتفاق افتاد.

نقاشی

لی هاریوین هنگام خواب نقاشی می‌کرده است، در حالی که در بیداری چنین توانایی ندارد. این مرد 40 ساله اهل ولز از دوران کودکی این عادت را داشته است، و تمام تلاشش این بوده که در بیداری نیز این کار را انجام دهد.

مطب پیشنهادی :
جان در مشاغل مختلف چقدر می ارزد؟!

روابط جنسی

این حالت البته نوعی بیماری به حساب می‌آید که اغلب در مردان شایع است. در این وضعیت، فرد بی‌اختیار شروع به ایجاد روابط جنسی در خواب می‌کند.

قتل

خوابگردی می‌تواند قتل را نیز در پی داشته باشد، مانند اتفاقی که در سال 1987 در کانادا رخ داد. مردی به نام کِن پارکس 23 کیلومتر را به سمت خانه خانواده همسر خود رانندگی کرد و پدرزن و مادرزن خود به قتل رساند. در حالی که غرق در خون بود، خود را پلیس معرفی کرد و به آن‌ها گفت: «من با دست‌های خالی کسی را به قتل رساندم. وای خدای من. من قاتل هستم.» آزمایش‌های روانشناسی نشان داد که فعالیت مغزی او هنگام خواب عمیق غیرعادی بوده و اثبات شد که او خوابگردی می‌کرده است.

بالا رفتن از جرثقیل

در سال 2005، یک نوجوان در حال خوابگردی از جرثقیل 40 متری بالا رفته است. پلیس از این جریان مطلع شد و تماشاگران احتمال خودکشی را مطرح می‌کردند. اما این نوجوان 15 ساله اصلا یادش نبوده که چه زمانی از خانه بیرون آمده است. آتش‌نشانی که بالا رفته بوده می‌گوید که می‌ترسید او را بیدار کند. چون احتمال می‌داد آن دختر بیدار شود و از وحشت سقوط کند. او از پدر و مادر نوجوان برای بیدار کردن آن دختر کمک گرفت. در این حادثه او آسیبی ندید.

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست