بدون دیدگاه

عوامل موثر در اختلالات نعوظ مردان و راه‌های درمان

عوامل موثر در اختلالات نعوظ مردان

عوامل موثر در اختلالات نعوظ مردان

عوامل موثر در اختلالات نعوظ مردان

زمانی از اختلالات نعوظ نام میبریم که یک مرد با مشکلات ثابت و مکرر در حفظ نعوظ مواجه است.و بدون درمان می‌تواند مقاربت را با مشکل روبرو کند.این مشکل از هر پنج نفر در یک نفر گزارش شده است.و با افزایش سن نیز افزایش می‌یابد.

عوامل موثر در اختلالات نعوظ مردان

بی میلی جنسی

اختلال نعوظ در مقابل بی میلی جنسی

اشکال مختلفی از اختلالات جنسی مردان وجود دارد،از جمله فقدان میل جنسی و مشکلات انزال.اما اختلالات نعوظ به طور خاص به مشکلات دستیابی یا حفظ نعوظ اشاره می کند.مردان مبتلا به اختلالات نعوظ اغلب دارای میل جنسی سالم هستند، اما بدن قادر به پاسخگویی نیست. در اکثر موارد یک مبنای فیزیکی برای مشکل وجود دارد.

علائم اختلال نعوظ

علائم اختلال نعوظ

علائم اختلال نعوظ عبارتند از:

  • زمانی که نعوظ برای مقاربت جنسی بسیار نرم است.
  • زمانی که نعوظ خیلی کوتاه اتفاق می افتد
  • و ناتوانی در دستیابی به نعوظ

مردانی که برای انجام کامل مقاربت جنسی نمی توانند نعوظ را که به اندازه کافی طول بکشد و یا به اندازه کافی سخت شود، ، دارای اختلال نعوظ به حساب می آیند.

چه کسانی مستعد اختلال نعوظ هستند؟

چه کسانی مستعد اختلال نعوظ هستند؟

بیشتر اختلالات جنسی با سن در رابطه هستند.اختلال نعوظ کامل بین 5 تا 15 درصد در سن 40 تا 70 سالگی اتفاق می افتد.اما این بدان معنی نیست که امید زندگی شما به پایان رسیده است. اختلال را در هر سنی می‌توان درمان کرد.همچنین ممکن است اختلال نعوظ در  کسانی که سابقه دیابت، چاقی، سیگار کشیدن و فشار خون بالا دارند، بیشتر باشد.

مکانیسم اختلال نعوظ

مکانیسم اختلال نعوظ:

نعوظ اتفاق می افتد زمانی که خون پر از دو اتاق به نام corpora cavernosa می‌شود. این باعث می‌شود که آلت تناسلی مردانه گسترش پیدا کند و به سختی شبیه یک بادکنک به هوا پر شود. این روند بوسیله امواج مغزی و اعصاب دستگاه تناسلی ایجاد می شود. هر چیزی که این ضربه ها را متوقف می کند یا جریان خون را به آلت تناسلی محدود می کند، می تواند منجر به اختلال نعوظ شود.

علل اختلال نعوظ: بیماری مزمن

علل اختلال نعوظ: بیماری مزمن

ارتباط بین بیماری‌های مزمن و اختلال نعوظ بیشتر برای دیابت قابل توجه است.اختلال عملکرد نعوظ در مردانی که دیابت دارند 2 تا سه برابر بیشتر است.در میان مردان مبتلا به اختلال نعوظ، افرادی که مبتلا به دیابت هستند ممکن است این مشکل را 10 تا 15 سال قبل از مردان بدون دیابت تجربه کنند. با این حال شواهد نشان می دهد که کنترل قند خون خوب می تواند این خطر را به حداقل برساند. سایر شرایطی که ممکن است باعث ایجاد اختلال عملکرد نعوظ شود، بیماری های قلبی عروقی،تصلب شرایین (سخت شدن شریان ها)، بیماری کلیوی و ام اس است.

علل اختلالات عملکرد نعوظ: شیوه زندگی

علل اختلالات عملکرد نعوظ: شیوه زندگی

انتخاب شیوه زندگی که موجب کاهش گردش خون می شود می تواند به اختلال عملکرد نعوظ کمک کند. سیگار کشیدن، نوشیدن بیش از حد و سوء مصرف مواد ممکن است با آسیب به عروق خونی و کاهش جریان خون به آلت تناسلی آسیب برساند.

سیگار کشیدن مردان مبتلا به تصلب شرایین را به ویژه برای اختلال عملکرد نعوظ آسیب پذیر می کند.اضافه وزن و تمرینات ورزشی کم نیز به اختلال نعوظ کمک می کند.مطالعات نشان می دهد که مردانی که به طور منظم ورزش می کنند خطر ابتلا به اختلال عملکرد نعوظ کمتری دارند.

مطب پیشنهادی :
اگر رابطه جنسی در زندگیتان کم رنگ شده بخوانید

علل اختلالات عملکرد نعوظ: عمل جراحی

علل اختلالات عملکرد نعوظ: عمل جراحی

جراحی، از جمله درمان سرطان پروستات، سرطان مثانه، گاهی اوقات می تواند به عصب و عروق خونی نزدیک آلت تناسلی آسیب برساند.در برخی موارد آسیب عصبی دائمی است و بیمار برای دستیابی به نعوظ نیاز به درمان دارد.در سایر موارد، عمل جراحی به طور موقت باعث اختلال نعوظ می شود که پس از 6 تا 18 ماه بهبود می یابد.

علل علل اختلالات عملکرد نعوظ: دارو

علل علل اختلالات عملکرد نعوظ: دارو

اختلالات نعوظ ممکن است یک اثر جانبی دارو باشد، از جمله برخی داروهای فشار خون، داروهای ضد افسردگی و آرام بخش.مردان باید با پزشک خود صحبت کنند، اگر آنها معتقد باشند نسخه دارو یا داروهای بدون نسخه ممکن است موجب مشکلات نعوظ شود.هرگز دارو را قبل از مشاوره با پزشک خود متوقف نکنید.

علل اختلال نعوظ: روانی

علل اختلال نعوظ: روانی

معمولا در پشت آن چیزی فیزیکی دارد، به خصوص در مردان مسن تر.اما عوامل روانشناختی در بسیاری از موارد اختلالات نعوظ می تواند یک عامل باشد.کارشناسان می گویند استرس، افسردگی، اعتماد به نفس ضعیف و اضطراب عملکرد می تواند روند  نعوظ راکوتاه کند.این عوامل همچنین می تواند مشکل را در مردان که اختلال نعوظ از چیزی فیزیکی است، بدتر کند.

اختلال نعوظ و دوچرخه سواری

اختلال نعوظ و دوچرخه سواری

تحقیقات نشان میدهد دوچرخه سواران بیش از سایر ورزشگاران از اختلال نعوظ رنج میبرند.مشکل این است که به شکلی بر روی برخی از صندلی های دوچرخه قرار می گیرد که فشار بر روی perineum است.این ناحیه بین مقعد و کیسه بیضه ها شامل شریان ها و اعصاب برای تحریک جنسی است.دوچرخه سواران که هر هفته برای ساعت های زیادی سوار دوچرخه می شوند، می توانند از صندلی هایی طراحی شده برای محافظت از پروینوم بهره مند شوند.

تشخیص اختلال نعوظ: آزمون فیزیکی

تشخیص اختلال نعوظ: آزمون فیزیکی

برای تشخیص اختلالات نعوظ، دکتر از شما در مورد علائم و سابقه پزشکی سوال می کند.دکتر یک امتحان کامل پزشکی را برای کشف علائم مانند گردش خون ضعیف یا مشکلات عصبی انجام خواهد داد.و همچنین پزشک شما به ناهنجاری های ناحیه تناسلی نگاه می کند که می تواند باعث بروز ناتوانی جنسی شود.

تشخیص اختلال نعوظ: آزمایش آزمایشگاهی

تشخیص اختلال نعوظ: آزمایش آزمایشگاهی

چند آزمایش آزمایشگاهی می تواند به تشخیص مشکلات جنسی مردان کمک کند.اندازه گیری سطح تستوسترون می تواند تعیین کند که آیا اختلال هورمونی وجود دارد، که اغلب با کاهش میل میل مرتبط است.شمارش سلول های خون، سطح قند خون، سطح کلسترول و آزمایش های عملکرد کبدی می تواند وضعیت های پزشکی را که ممکن است برای اختلالات نعوظ تشخیص دهد، نشان می دهد.

اختلالات نعوظ: علائم بیماری قلبی چیست؟

اختلالات نعوظ: علائم بیماری قلبی چیست؟

در برخی موارد اختلالات نعوظ ممکن است یک نشانه هشدار دهنده از بیماری های جدی تر باشد.یک مطالعه نشان می دهد که اختلالات نعوظ پیش بینی قوی از حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی است.محققان می گویند همه مردان مبتلا به اختلالات نعوظ باید برای بیماری های قلبی عروقی مورد ارزیابی قرار بگیرند.این به این معنی نیست که هر مردی که مبتلا به اختلالات نعوظ باشد بیماری قلبی را ایجاد خواهد کرد یا اینکه هر فرد مبتلا به بیماری قلبی دارای اختلالات نعوظ باشد، اما بیماران باید از این رابطه آگاه باشند.

مطب پیشنهادی :
چطور میتوانیم آلت خود را بزرگ کنیم ؟ بررسی جدید ترین شیوه ها

درمان اختلال نعوظ: با تغییرات شیوه زندگی

درمان اختلال نعوظ: با تغییرات شیوه زندگی

بسیاری از مردان مبتلا به اختلال نعوظ قادر به بهبود عملکرد جنسی با تغییر چند شیوه زندگی هستند.ترک سیگار، از دست دادن وزن و ورزش بیشتر می تواند با بهبود جریان خون کمک کند.اگر مشکوک به یک دارو برای ایجاد اختلال نعوظ هستید، با پزشک خود درباره تنظیم دوز و یا تعویض با داروهای دیگر صحبت کنید.

درمان اختلال نعوظ: داروهای خوراکی

درمان اختلال نعوظ: داروهای خوراکی

شما احتمالا از ویاگرا شنیده اید، اما این تنها قرص برای اختلال نعوظ نیست.این گروه از داروها شامل سیالیس، لویترا، استاکسین و استرا میباشند. همه با بهبود جریان خون به آلت تناسلی در طول تحریک کمک می کنند.آنها معمولا 30 تا 60 دقیقه قبل از فعالیت جنسی مصرف میشوند و نباید بیش از یک بار در روز استفاده شوند.سیالیس را می توان تا 36 ساعت قبل از فعالیت جنسی مصرف کرد و همچنین می‌تواند در دوز پایین تر و روزانه مصرف می شود.استاکسین در دهان حل می شود. برای حفظ سلامت و ایمنی قبل از مصرف این گونه دارو ها با پزشکتان مشورت نمایید.

درمان اختلال نعوظ: تزریق

درمان اختلال نعوظ: تزریق

در حالی که قرصهای ED مناسب هستند، برخی از مردان با تزریق دارو به طور مستقیم به آلت تناسلی، نعوظ قویتری را حفظ می کنند.دارو های تایید شده با تزریق به آلت تناسلی باعث نعوظ بهتر میشوند.یکی دیگر از گزینه های این است که قرار دادن یک پلت پزشکی در داخل مجرای ادرار.پلت می تواند در عرض 10 دقیقه نعوظ ایجاد کند.

درمان اختلال نعوظ: دستگاه های پمپ خلاء (دستگاه وکیوم)

درمان اختلال نعوظ: دستگاه های پمپ خلاء (دستگاه وکیوم)

برای سفارش محصول کلمه ( وکیوم آقایان ) را به شماره 10004762 ارسال کنید

دستگاه های وکیوم ، همچنین به نام پمپ،را به عنوان جایگزین برای دارو را ارائه می دهند.آلت تناسلی در داخل یک سیلندر قرار میگیرد. سیلندر از هوا خالی می شود و خلاء جزئی در اطراف آلت تناسلی ایجاد می کند.این باعث می شود که آلت را با خون پر شود، که منجر به نعوظ می شود.

درمان اختلال نعوظ: جراحی

درمان اختلال نعوظ: جراحی

اگر اختلال نعوظ ناشی از انسداد در یک شریان است که به اختلال نعوظ در آلت تناسلی منجر می شود، جراحی اغلب می تواند جریان خون را بازگرداند.گزینه های مناسب معمولا مردان جوان هستند که انسداد ناشی از آسیب به حفره لگن خاصره است

درمان اختلال نعوظ: ایمپلنت

درمان اختلال نعوظ: ایمپلنت

در مردان مبتلا به اختلال نعوظ مداوم، ایمپلنت آلت تناسلی می تواند عملکرد جنسی را بازیابی کند.یک ایمپلنت بادی دارای دو سیلندر است که در داخل آلت تناسلی جراحی قرار می گیرد.هنگامی که نعوظ مورد نظر است، مرد با استفاده از یک پمپ برای پر کردن سیلندر با مایع تحت فشار قرار می گیرد.یکی دیگر از گزینه ها یک ایمپلنت نرم و قابل انعطاف است است که برطرف کننده اختلال نعوظ با میله های ایمپلنت جراحی است.

مطب پیشنهادی :
داستان خیلی از زندگی های امروزی ،حتما بخوانید!!!

درمان اختلال نعوظ: روان درمانی

درمان اختلال نعوظ: روان درمانی

حتی اگر اختلال نعوظ دارای یک علت جسمی شناخته شده باشد، روان درمانی می تواند سودمند باشد.یک درمانگر می تواند به انسان و تکنیک های شریکش کمک کند تا اضطراب عملکرد و کاهش صمیمیت را کاهش دهد.روان درمانی همچنین می تواند زوج ها را به استفاده از دستگاه های خلاء و ایمپلنت ها کمک کند.

درمان اختلال نعوظ: درمان های جایگزین

درمان اختلال نعوظ: درمان های جایگزین

قبل از تلاش برای استفاده از مکمل ها برای درمان اختلال عملکردنعوظ با پزشک خود صحبت کنید.آنها می توانند حاوی 10 یا بیشتر مواد تشکیل دهنده باشند و ممکن است سایر شرایط بهداشتی را پیچیده کنند.جینسنگ آسیایی و گینکو بیلوبا مشهور هستند، اما تحقیقات خوبی در زمینه اثربخشی آنها وجود ندارد.بعضی از مردان می دانند که مصرف مکمل DHEA موجب تقویت توانایی آنها در ایجاد نعوظ می شود.متاسفانه ایمن بودن مکمل های DHEA در طولانی مدت نامشخص است.اکثر پزشکان توصیه نمی کنند از آن استفاده کنند.

درمان اختلال نعوظ:هنگام خرید مراقب باشید

درمان اختلال نعوظ:هنگام خرید مراقب باشید

با یک جستجوی اینترنتی سریع ده ها مکمل غذایی را که ادعا می کنند اختلال نعوظ را درمان می کنند، نشان می دهد.اما FDA هشدار می دهد که بسیاری از این ها چیزی نیست که به نظر می رسد.تحقیقات نشان داده قرص ها اغلب حاوی داروهای تجویزی نیستند که در برچسب ذکر شده اند، از جمله ماده فعال در ویاگرا.این باعث می شود انسان در معرض خطر ابتلا به متابولیسم های خطرناک قرار بگیرد.

اختلال نعوظ: کاهش خطر

اختلال نعوظ: کاهش خطر

برخی نکات برای کاهش خطر اختلال نعوظ عبارتند از:

  • ورزش و حفظ وزن سالم.
  • ترک سیگار.
  • اجتناب از مصرف الکل و مواد مخدر.
  • دیابت را کنترل کنید.

بحث درباره اختلال نعوظ با همسرتان

بحث درباره اختلال نعوظ با همسرتان

طبیعی است که مردی در هنگام مواجه شدن با اختلال نعوظ احساس عصبانیت یا خجالت بکند.اما فراموش نکنید که همسر شما نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.صحبت کردن در مورد این مشکل به شریک شما کمک می کند تا تشخیص و گزینه های درمان را درک کند.این می تواند به شریک زندگیتان که علاقه‌تان را نسبت به او از دست نداده اید.

عوامل موثر در اختلالات نعوظ مردان و راه‌های درمان

منبع:webmd

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست