بدون دیدگاه

عوارض وحشتناک لوازم آرایش 24 ساعته

عوارض وحشتناک لوازم آرایش 24 ساعته

دوام و درخشش مواد بهداشتی و آرایشی روی پوست، چشم و لب‌ها یکی از فاکتورهای مرغوبیت آن محصولات خواهد بود، فقط در صورتی که با عبور از حد و مرز طبیعی خود به بهانه‌ای برای صدمه زدن به سلامت ما تبدیل نشود.منظورمان همین محصولات آرایشی ۲۴ساعته است که در تابستان به خاطر گرما، تعریق بیشتر و شنا کردن مشتریان بیشتری دارند پس اگر از طرفداران این لوازم هستید باید کمی دقیق‌تر از دلایل ماندگاری بیشتر این محصولات و ترکیبات به کار رفته در آنها بدانید. دکتر میثم نعیمی، متخصص پوست و کارشناس فروش محصولات زیبایی، جزئیات مفیدی از خوب و بد این لوازم آرایشی ۲۴ساعته را دراختیار شما قرار می‌دهد.

عوارض وحشتناک لوازم آرایش ۲۴ ساعته

محصولات آرایشی به‌طور معمول نباید بیشتر از ۳ الی ۴ ساعت روی صورت و دیگر اجزای آن باقی بماند،‌ چون همین گذر زمان راه تنفس پوست را بسته و با تجمع آلودگی‌ها در تمام نقاط صورت موجب بروز آکنه، جوش‌های سرسیاه و کدر و افتاده شدن پوست در طولانی‌مدت می‌شود.

اما در کنار این توصیه عده زیادی از ماندگاری ضعیف محصولات آرایشی و نامرتب و پاک شدن زود به زود آنها از روی صورت خود شکایت دارند،‌ به‌همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی دنیا دست به طراحی محصولات آرایش با ماندگاری بالا حتی تا ۲۴ ساعت زدند؛ محصولاتی مختص ورزشکاران و افرادی که در قسمت صورت دچار تعریق می‌شوند و البته مناسب تابستان و شنا کردن در این فصل گرم. محصولات آرایشی ضدآب و ۲۴ساعته در شرایط عادی دوام و ماندگاری بیشتری دارند به همین دلیل است که خیلی‌ها حتی برای مصارف روزانه خود هم سراغ این محصولات می‌روند اما این تغییر در فرمولاسیون مواد آرایشی در کنار تنها مزیت خود یعنی دوام بیشتر، می‌تواند برای پوست و زیبایی شما گران تمام شود.

علاوه بر اینکه این محصولات با عنوان‌های ضدآب و ۲۴ساعته تنها تحمل رطوبت‌هایی مانند باران و تعریق بر اثر فعالیت‌هایی چون ورزش کردن یا کار سنگین را خواهند داشت پس بهتر است از آنها انتظار بیشتر مانند ماندگاری هنگام شنا کردن و شیرجه زدن در آب را نداشته باشید.

انواع ۲۴ ساعته‌ها

اگر تا به امروز تنها درباره رژلب‌های ۲۴ساعته شنیده بودید باید به شما بگوییم که تنوع محصولات آرایشی با ویژگی بادوام و ۲۴ساعته هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

مطب پیشنهادی :
رازهای مهمی که ابرو هایتان را زیباتر می کند

محصولات آرایشی برای پوست، چشم و لب‌ها که ترکیبات آن تا حدود یک شبانه‌روز روی پوست جا خوش می‌کنند.
کرم‌پودر: برچسب ۲۴ساعته بودن را دیگر می‌توانید به وفور روی بیشتر کرم‌پودرها و پنکیک‌های آرایشی مشاهده کنید. کرم‌هایی که در انواع غیراستاندارد آن از ترکیبات مواد شیمیایی و سمی ازجمله بنزوفنون، سیلیکای کریستال، جیوه و پارابن استفاده می‌شود تا با حالتی چسبنده و ضخیم سطح پوست را کاملا بپوشاند.

ریمل و خط چشم:

محصولات آرایشی که برای زیبایی و حالت دادن به چشم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند هم یکی دیگر از همین ۲۴ساعته‌ها هستند که با شعار ضدآب و بادوام بودن مشتریان زیادی دارند و برای تهیه برخی از ریمل ها، خط چشم ها و مدادهای چشم از مواد سمی مانند بنزوئل کلریدپودر آلومینیوم رنگی و قطران زغال‌سنگ استفاده می‌کنند تا ماندگاری آنها را بیشتر کنند.

کانسیلر و سایه‌های چشم:

کانسیلرها که وظیفه پوشاندن خطوط ظریف، لک و تیرگی اطراف چشم را برعهده دارند هم یکی از انواع محصولاتی است که نوع ۲۴ساعته آن به صورت کرمی، بادوام و ماندگاری بالایی ارائه شده که معمولا مواد شیمیایی اکسید آهن، اﺗﺎﻧﻮل آﻣﻴﻦ و پارابن آن را ساعت‌ها روی پوست ظریف اطراف چشم‌ها ماندگار می‌کند.

سایه چشم:

در تولید سایه‌های چشم پودری به‌ویژه در رنگ‌های تیره و دودی برای دوام بیشتر از کربن سیاه که در اصل پودری سیاه و کدر است به‌عنوان رنگدانه استفاده می‌شود که در صورت رعایت نشدن حد و حدود طبیعی آن کاملا سمی و خطرناک خواهد بود.

رژلب:

این محصول از همان روزهای اول طراحی و تولید ۲۴ساعته‌ها، یکی از پرطرفدارترین‌هاست،‌ به‌ویژه برای داشتن ظاهری مرتب و استفاده در مهمانی‌ها،‌ اما دوام برخی از این محصول هم با ترکیبات سمی و خطرناک مانند سرب، پارابن و روغن‌های معدنی تصفیه نشده همراه است تا با همان غلظت و درخشندگی اولیه بتواند روی پوست لب‌ها ماندگار شود.

زیاده‌روی در مصرف محصولات آرایشی بین خانم‌های ایرانی نشان از این دارد که تمام عوارض مواد سمی و سرطان‌زا همیشه در چند قدمی شما قرار دارد، آن‌هم به دلیل وجود ترکیباتی مانند فلزات سنگین کروم، سرب و آلومینیوم که به‌عنوان یک ترکیب شیمیایی برای عمر طولانی‌تر محصولاتی مانند ریمل، رژلب و انواع مدادهای آرایشی و حتی لاک‌های ناخن از آنها استفاده می‌شود،‌ اما اینکه با چشم واقع‌بین خود ببینید که این مواد چه اثرات مخربی روی سلامت پوست و بدن شما دارد حتما در مورد مصرف آنها کمی محتاط‌تر خواهید بود. اگر حتی کمی هم نگران سلامت خود هستید نکات مهم زیر را بخوانید و بعد تصمیم بگیرید:

مطب پیشنهادی :
خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

همه عوارض ۲۴ ساعته ها:

مرگ زودرس:

فلزات سنگین و سمی که در تولید محصولات ۲۴ساعته به شکل کرم‌پودر، ریمل و خط چشم، سایه‌ها و رژلب به‌کار می‌رود شبیه آلاینده‌های بسیار مضری هستند که به محض مصرف تاثیر خود را روی سیستم عصبی و ایمنی بدن بروز می‌دهند تا جایی که قرار گرفتن مداوم درمعرض آنها شما را تا چند قدمی مرگ هم خواهد برد.

نازایی، سقط جنین و اختلال رشد:

حتما از سرب موجود در رژلب و کرم‌های آرایشی شنیده‌اید اما اگر بدانید این فلز خطرناک چه بلایی بر سر میزان باروری و زاد و ولد شما می آورد حتما در مورد آن کمی محتاط‌تر عمل می‌کنید،‌ چون این ماده علاوه بر تغییرات هورمونی، روند رشد را مختل کرده و حتی گاهی به مرگ و میر بافت‌های بدن منجر می‌شود. از طرفی این ترکیب بعد قرار گرفتن روی پوست صورت و لب باعث بروز خشکی‌های مزمن و دردآور می‌شود.

سرطان از نوع پوست و ریه:

لوازم آرایشی که مستقیما با چشم‌های شما سر و کار دارند نباید ذره‌ای از ترکیبات خطرناک با پایه کربنی مانند قطران زغال‌سنگ با عناوینی مانند کربن یا استیلن سیاه، چنل‌بلک و ترمال بلک در خود داشته باشند، چون این مواد اغلب باعث عفونت‌های خطرناک چشمی، سرطان‌های پوست و حتی سرطان ریه می‌شوند.

ضعف جسمانی:

میکا ماده خطرناک دیگری است که نوع ضعیف شده آن در لابراتورها برای تولید محصولات آرایشی ۲۴ساعته و دوام رنگ آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید بدانید که تماس با این ماده در مدتی کوتاه شما را دچار مشکلات تنفسی، ضعف و حتی کاهش وزن خواهد کرد.

آسیب به غدد:

برخی محصولات حاوی مواد نگهدارنده و روغن‌های تصفیه نشده‌ای است که با تجمع آنها روی پوست وارد بدن شده و منجر به مشکلاتی مانند اختلال در روند فعالیت غدد و آسیب به ریه و کبد می‌شود. پس اگر در میان ترکیبات مواد آرایشی با اسم‌هایی مانند کادمیوم، اتیلن‌اکسید، کروم و آرسنیک مواجه شدید، بهتر است دور مصرف و خرید آن را برای همیشه خط بکشید.

مطب پیشنهادی :
چگونه لب های زیبایی داشته باشیم؟

راه حل:

مصرف نکنید:

برخی شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی هیچ نام و اثری از ترکیبات مضر مانند سرب، جیوه و دیگر مواد شیمیایی روی محصولات خود درج نمی‌کنند، به‌همین دلیل توصیه ما این است که به جای اعتماد، مصرف و خرید آنها را به حداقل برسانید. این تنها راهی است که می‌توانید خود را در برابر آسیب‌های این مواد خطرناک و سرطان‌زا ایمن کنید.

مشورت کنید:

از آنجا که هر فروشنده یا آرایشگری اطلاعات کافی پزشکی و بهداشتی برای ارائه و معرفی محصول به شما را ندارد، بهتر است برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی به گفته‌ها و شنیده‌ها اعتماد نکنید و خوب و بد هر محصول را با حساسیت از طریق پزشک متخصص پوست و مشاوران سلامت و زیبایی جویا شوید. به‌ویژه اگر پوستی حساس و آسیب‌پذیر دارید.

استاندارد بخرید:

بهتر است محصولات آرایشی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌هایی معتبر با برندهای شناخته شده خریداری کنید تا ضمن بررسی پروانه بهداشتی و اصالت محصول، تمام ترکیبات محصول موردنظر خود را از بابت مضر یا مفید بودن با کمک کارشناس‌های فروش مجرب بررسی کنید.

 

 

محتوای پیشنهادی
Tags: ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست