بدون دیدگاه

برای رفع بوی بد یخچال چه کنیم‌؟

براي رفع بوي بد يخچال چه کنيم‌؟

برای رفع بوی بد یخچال چه کنیم‌؟

برای رفع بوی بد یخچال چه کنیم‌؟

آخرین خبر/ برای رفع بوی بد و تمیزی یخچال چه کنیم‌؟
یخچال را خاموش کرده و تمام مواد غذایی خام و پخته را خارج کنید و قفسه‌ها و کشوهای آن را با محلول آب گرم و جوش شیرین که یکی از بهترین مواد ضدمیکروبی است بشویید و گندزدایی کنید. دیواره‌ها و لاستیک دور در یخچال را با ابر آغشته به این محلول یا با محلول آب و سرکه سفید بشویید و با حوله خشک کنید و اگر ذره‌ای از مواد غذایی به لاستیک یا دیواره‌های یخچال چسبیده و جدا نمی‌شود، مرطوبش کنید تا براحتی جدا شود. نتایج تحقیقات نشان داده‌ است داخل یخچال از کف خانه کثیف‌‌تر است.
بهترین راه برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع یخچال استفاده از چند تکه زغال است. زغال را درون یک فنجان یا کیسه توری قرار دهید و در گوشه‌ای از یخچال بگذارید. ضمن این که مقداری جوش‌شیرین یا قهوه آسیاب شده نیز می‌تواند بوی مواد غذایی درون یخچال را رفع کند.
این را هم بدانید همیشه مواد غذایی پرچرب در مقایسه با سایر غذاها استعداد زیادتری برای بو گرفتن دارند. پس حتما این نوع غذاها را درون ظروف دردار نگه دارید و از ماندگاری طولانی مدت مواد غذایی بودار در داخل یخچال اجتناب کنید و برای آن که آب بطری و پارچ، بوی مواد غذایی معطر را نگیرد حتما در آنها را ببندید.
* یخچال را خاموش کنید و تاریخ مصرف همه مواد داخل یخچال را چک کنید. تاریخ گذشته‌ها را بی‌هیچ تردیدی روانه سطل آشغال کنید.
* مخلوطی از جوش‌شیرین و آب گرم درست کنید. نصف لیوان جوش‌شیرین و حدود ۴ لیتر آب می‌تواند یک یخچال بزرگ را تمیز کند.
* تمام قفسه‌ها، کشوها و قطعات متحرک یخچال را در بیاورید و آنها را به طور کامل با این محلول بشورید. دیواره، کف و داخل در یخچال را از قلم نیاندازید.
* بعد از خشک شدن دیواره‌ها و طبقات در یک ظرف کوچک مقداری جوش شیرین بریزید و بگذارید گوشه یخچال بماند. این ظرف برای همیشه با بوی ماندگی و بد موادغذایی داخل یخچال خواهد جنگید. هر ماه این سنگر ضد بو را با جوش‌شیرین تازه تقویت کنید.
* سرکه سفید هم مانند جوش‌شیرین بوها را خنثی می‌کند. اگر جوش‌شیرین نداشتید می‌توانید در همه این مراحل از سرکه سفید استفاده کنید.
* جو، قهوه و زغال هم می‌توانند نقش یک بوگیر طبیعی را برای یخچال بازی کنند. در یک کیسه توری یا یک جوراب تمیز زنانه، مقداری جو یا دانه قهوه یا چند تکه ذغال بریزید و بگذارید برای همیشه در یخچال بماند

مطب پیشنهادی :
دکوراسیون پذیرایی مدرن 2020

برای رفع بوی بد یخچال چه کنیم‌؟

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست