هرگز با این نوشیدنی افطار نکنید

بنر وطن کالا
vote
Article Rating

برای افرادی که به نوشیدن قهوه عادت دارند قطع مصرف ناگهانی آن به خاطر ماه رمضان می‌تواند سخت باشد، اما می‌توانید با رعایت راهکارهایی از این نوشیدنی خوش طعم بدون عوارض جانبی درماه رمضان لذت ببرید.

مصرف قهوه برای برخی از افراد یک نوشیدنی روزمره برای آغاز روز، رفع احساس خستگی، درمان سردرد، افزایش تمرکز و برطرف کردن خواب آلودگی است، اما درماه رمضان به خاطر تغییر در ساعات مصرف مواد غذایی برخی افراد که به خوردن قهوه عادت دارند با مشکل سردرد، کاهش تمرکز و خستگی مواجه می‌شوند.
برای برطرف کردن این مشکل موارد زیر را رعایت کنید
کافئین یک ماده محرک طبیعی است که عطر و طعم منحصربفردی دارد، همچنین حاوی انواع آنتی اکسیدان‌های ضروری برای بدن است که سبب ایمنی از ابتلا به برخی بیماری هاو مبارزه با باکتری‌ها می‌شود.
برای استفاده از قهوه و خواص درمانی آن در ماه رمضان، ابتدا ازچند روزمانده به این ماه سعی کنید مصرف قهوه خود را کم و از لیوان و فنجان‌های کوچک و در بازه‌های زمانی طولانی از یکدیگر استفاده کنید، همچنین می‌توانید از قهوه فاقد کافئین استفاده کنید تا بدنتان به تدریج به مصرف کم قهوه عادت کند.
کارشناسان توصیه می‌کنند بهترین زمان برای مصرف قهوه درماه رمضان دو الی سه ساعت پس از افطار است، هرگز روزه خود را با مصرف قهوه باز نکنید، زیرا این ماده سبب اسیدی شدن سریع معده، بروز سوء هاضمه و سوزش سر دل می‌شود، بهترین نوشیدنی برای بازکردن روزه در افطار یا نوشیدن در وعده سحر آب گرم یا چای کمرنگ است.
در صورت تمایل به مصرف قهوه می‌توانید این نوشیدنی را پس از صرف شام و به همراه مقدار کمی شکر و افزودن شیر مصرف کنید تا علاوه بر بالا بردن سطح تمرکز و دریافت انرژی آسیبی به معده نیز وارد نشود.
کارشناسان در عین حال توصیه می‌کنند افراد از نوشیدن قهوه به میزان زیاد در ماه رمضان خودداری کنند و در عوض این مایع از شکلات یا سایر ترکیبات حاوی قهوه استفاده کنند، مصرف نوشیدنی قهوه آماده و صنعتی نیز می‌تواند باعث مشکلات گوارشی در فرد شود.
vote
Article Rating
مطب پیشنهادی :
دستور طرز تهیه کوکوی جوانه ماش مخصوص با طعمی خوشمزه

نوشته های مشابه

دنبال کردن نظرات این مطلب
باخبر شدن از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
بستن