بدون دیدگاه

چگونه آکنه یا جوش غرور جوانی را درمان کنیم

چگونه آکنه یا جوش غرور جوانی را درمان کنیم

هیچکس جوش ها را دوست ندارد، اما اکثر ما انسان ها، چه زن و چه مرد، در مرحله ای از زندگی که لزوماً دوران بلوغ نبوده از وجودشان رنج برده ایم. ای کاش می توانستیم بگوییم یک راه‌حل کاملاً معجزه‌آسا برای این مشکل وجود دارد، اما حقیقت این است که برای درمان این جوش ها باید از روشی منسجم و مستمر پیروی کنید و صبور باشید. در اینجا توصیه هایی را از متخصصان در پوست برایتان عرضه کرده‌ایم.

چگونه آکنه یا جوش غرور جوانی را درمان کنیم
چگونه آکنه یا جوش غرور جوانی را درمان کنیم

از خوردن شیر و فرآورده های آن اجتناب کنید

 تحقیقات گسترده اخیر نشان می دهد که نوشیدن دو یا سه لیوان  شیر در روز می تواند آکنه را تشدید کند و این به خاطر هورمون های موجود در آن است. به خاطر داشته باشید که تمام انواع شیر از حیوانات بارداردوشیده می شود که لزوماً با بدن انسان،  چه در خردسالی و چه در بزرگسالی، سازگار نیست. شما می توانید به جای شیر حیوانات ت از شیر های بادام ، برنج و جوی ارگانیک غنی شده با کلسیم، استفاده کنید( شیر سویا با معده بعضی سازگار است اما عده ای به آن حساسیت دارند) در تحقیقات مشخص شده که نوشیدنی های آماده برای صبحانه، بعضی نوشابه های گازدار و پنیر خامه ای آکنه را تشدید می کنند.

از خوردن پرتقال و دیگر مرکبات و نوشیدن آب آن ها پرهیز کنید

طبق نظر یکی از متخصصان بهداشت، خوردن مرکبات می تواند باعث التهاب در پوست شود .در ضمن روزانه پنج هزار واحد ویتامین آو بین پانزده تا سی میلی گرم زینک ( روی)مصرف کنید.

بدنتان را در معرض نور خورشید قرار دهید

نور خورشید به تولید ویتامین های آ و دی در بدن کمک می کند که به نوبه خود باعث بهبود پوست می شود. اما یادتان باشد اعتدال را رعایت کنید.

مطب پیشنهادی :
بیوگرافی صدف بیوتی

از خوردن مواد تحریک کننده اجتناب کنید

موادی مثل چای، قهوه و شکر سطح قند خون را مختل می کنند و این اختلال بر  هورمون ها تأثیر می گذارد.

خوردن چای گیاهی برای درمان آکنه
خوردن چای گیاهی برای درمان آکنه

چای گیاهی  بنوشید

یکی از متخصصان طب گیاهی به نام اندرو  شوالیه توصیه می کند به مقدار مساوی از شبدر قرمز ، کلورز  و گل همیشه بهار( از نوع خشک آن ها) را به مدت ده دقیقه در یک قوری دم نموده  و آن را با عسل شیرین کنید. روزانه تا ۴ فنجان از این چای را بنوشید.

طب چینی را امتحان کنید

درمان های جسمی/ ذهنی همچون هیپنوتیزم بالینی و مدیتیشن  نیز می‌توانند در معالجه این بیماری ها موثر باشند.

اثر باقی مانده از آکنه را مداوا کنید

ژل آلوورا خالص( یا مایع چسبناک داخل برگ آن) را بر روی موضع بمالید و به مدت سه تا چهار ماه دو بار در روز  دو عدد کپسول آلوورا بخورید. روغن خالص ویتامین ای یا روغن گل سرخ نیز می‌تواند به بهبود جای جوش ها کمک کند. برای شادابی پوست یک کپسول را باز کنید و محتویاتش را بر روی پوستتان بزنید.

روش های فوری برای رفع خستگی پوست

اگر پوستتان خسته و کدر به نظر برسد و باعث شود احساس بدی داشته باشید چه کاری برای آن انجام می دهید؟ ما در این قسمت راهکارهایی ارزان و  بعضاً رایگان را برای شفافیت سریع پوست آورده ایم.

با تنفس شروع کنید که پایه و اساس همه چیز است.

تنفس صحیح شما را آرام میکند و سر حالتان می آورد. پس اگر می خواهید با نشاط شوید این تکنیک ساده و سریع را ۲ بار در روز برای پنج دوره یا بیشتر انجام دهید.در مکانی آرام به حالت نشسته، ایستاده یا خوابیده قرار بگیرید و در صورت امکان چشمهایتان را ببندید. دست ها و پاهای تان را باز نگه دارید. با قرار دادن زبان در پشت دندان های بالا با ۴ شماره هوا را به درون شکم تان وارد کنید. هوا را برای ۷ شماره( بدون تکان دادن شانه های تان) نگه دارید. با ۸ چت شماره عمل بازدم را انجام دهید. این نوع تنفس برای کنترل استرس عالی است.

مطب پیشنهادی :
ماسک عسل و زردچوبه ماسکی عالی برای پوست

در صورت امکان ۲۰ دقیقه در هوای آزاد پیاده روی کنید.

اگر نمی توانید بیرون بروید درجا قدم بزنید. سپس با سرعت از پله ها بالا و پایین بروید. می توانید در جا بالا پایین بپرید.

چند قطره آبلیمو در یک لیوان آب جوشیده گرم بریزید و آن را جرعه جرعه بنوشید.

این کار را حداقل ۸ بار در روز بین وعده های غذا انجام دهید مواد مغذی موجود در غذا به طور کامل به بدنتان برسد.

روش هایی آسان برای بازیابی انرژی
روش هایی آسان برای بازیابی انرژی

روش هایی آسان برای بازیابی انرژی

آیا به قدری احساس خستگی می کنید که نمی توانید از رختخواب بیرون بیاید؟ در این صورت می توانید روش های ذیل را در هر کجا که می خواهید به کار بگیرید.

  •  آرام و عمیق نفس بکشید. با چشم ذهن خود رنگ مورد علاقه تان را ببینید.
  •  به مدت دو دقیقه یوگای مختص تنبل ها را انجام دهید: در حالی که روی تخت دراز کشیده اید دست‌هایتان را به طرف بالای سر و پاهای تان را به طرف پایین بکشید. به مدت ۱ دقیقه پای راستتان را بر روی زانوی پای چپ بگذارید. عکس این حرکت را نیز انجام دهید
  • روی لبه تخت بنشینید و موهایتان را با استفاده از نوک انگشت از قسمت جلو به طرف پشت گردن شانه بزنید. این کار را چندین بار با حرکات آهسته تکرار کنید. البته می توانید آن را کمی محکم تر نیز انجام دهید.
  • کاسه سرتان را از قسمت جلو تا قسمت پشت نزدیک گردن با حرکات زیگزاگ ماساژ دهید.
  • از انگشتان و کف دستتان برای فشار دادن قسمت پایین فک ها، شقیقه ها و سراسر جمجمه استفاده کنید.
  • با استفاده از دو انگشت میانی و یک در میان به وسط پیشانی تان ضربه های ملایم بزنید تا ذهنتان آسوده شود و استرس تان از بین برود.( به مرور متوجه خواهید شد که خط وسط پیشانی تان کم عمق تر می شود).
  • با استفاده از انگشت اشاره و شست ابروهایتان را با نیشگون های ملایم به طرف خارج ماساژ دهید. سپس زیر فک هایتان را نیز به همین روش نیشگون گرفتن ماساژ دهید.
  • اگر وقت دارید با نوک انگشتان تان روی استخوان های ناحیه دور چشم، استخوان های گونه و شقیقه های خود ضربه بزنید. اگر هم عجله دارید می توانید به آرامی گونه هایتان را نیشگون بگیرید و به آنها ضربه بزنید تا بلافاصله یک درخشش صورتی زیبا در آنجا ایجاد شود.
محتوای پیشنهادی
Tags: , ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست