بدون دیدگاه

چطور یک خانه زیبا داشته باشیم؟

چطور یک خانه زیبا داشته باشیم

چطور یک خانه زیبا داشته باشیم؛ امروزه یکی از مهمترین اهداف روزمره خانم ها و البته آقایان داشتن یک خانه زیبا است، خانه زیبا آرزوی هر انسانی است، زیرا انسان ذاتا زیبایی را دوست دارد. پس با زردآلو همراه باشید تا راز داشتن یک خانه زیبا را به شما بگویم.

سادگی و اجتناب از شلوغی

 ساده بودن محیط خانه و عدم شلوغی آن سبب می‌شود که فضا و محیط خانه به دل بنشیند توجه کرده اید هنگامی که به خانه های بسیار شلوغ را می روید ناخودآگاه احساس بدی نسبت به آنجا پیدا می‌کنید؟

از نظر روانشناسی شلوغی سبب ایجاد حس منفی نسبت به آن محیط می‌شود. پس تا میتوانید از شلوغی و وسایل زیاد در محیط و دکوراسیون خانه پرهیز کنید.

چطور یک خانه زیبا داشته باشیم
چطور یک خانه زیبا داشته باشیم

 هر چیزی را در جای مخصوص به خود قرار دهید

 در یک خانه زیبا باید تمام وسایل در جای مخصوص به خود باشند. گلدان ها در کنار پنجره سبب زیبایی دوچندان به محیط خانه می‌شوند علاوه بر آن گل ها به نور خورشید نیاز دارند، داشتن یک گل بسیار معطر و شاداب جلوه خاصی به خانه می دهد.هر قاب عکسی مناسب قسمت های مختلف خانه است. عکس شخصی شما و همسرتان مانند عکس عروسی مخصوص اتاق خواب است نه پذیرایی! پس سعی کنید هر چیزی را در جای خود قرار دهید.

روش داشتن یک خانه شیک و زیبا
روش داشتن یک خانه شیک و زیبا

 ترکیب رنگ ها

هر رنگی تاثیر خاصی بر روی بیننده می گذارد و واکنش افراد نیز متفاوت است به عنوان مثال استفاده از رنگ های نزدیک به قرمز سبب افزایش حس نشان قدرت و افزایش ضربان قلب بیننده می‌شود. توجه کرده اید که در مطب دندانپزشکی ها معمولا از طیف رنگ های استفاده میکند که جوی آرامش دهنده و سکوت اجباری را به وجود می آورد؟ این ناشی از تاثیر رنگها بر روی مغز انسان است. به عنوان مثال رنگ سبز حس تازگی، طراوت و آرامش را به ارمغان می آورد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب از چه رنگهایی در زیبایی خانه استفاده کنیم؟ را بخوانید.

مطب پیشنهادی :
تصاویری از میز کنسول چوبی

تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری وسایل خانه را جدی بگیرید؛ اگر قسمتی از خانه نیاز به تعمیر و مرمت دارد در اسرع وقت آن کار را انجام دهید. به پشت گوش انداختن آن برابر است با بد جلوه دادن خانه و هزینه های بیشتر در آینده. اگر رنگ قسمتی از دیوارها خراب است یا در فاصله های دورتر ظاهر آن خوب نیست با یک نقاش یا رنگ کار صحبت کنید و کار را به او بسپارید. اگر نگ قسمتی از میز عسلی کنده شده یا کم رنگ در اولین زمان ممکن آن را برطرف کنید.

نظافت و گردگیری

 انسان ذاتاً تمیزی و نظافت را دوست دارد؛ داشتن خانه ای زیبا و چشم‌نواز بدون نظافت آن، جلوه و زیبایی را ازآن می‌گیردم نظافت منزل را به موقع انجام دهید قبل از مهمانی گرفتن حتما نظافت منزل را انجام دهید. به این فکر کنید که چند گلدان زیبا در کنار پنجره توجه یکی از مهمانان را به خود جلب کرده است، هنگامی که به نزدیک آنها می‌رود بر روی روی گلدان ها و برگهای آنان گرد و غبار نمایان می شود. در این هنگام حس مثبت به وجود آمد تبدیل به حس منفی میشود.  به صورت کلی داشتن یک خانه زیبا در گرو رعایت یکسری کارهای ساده و پیش پا افتاده است، شما با رعایت تمامی کارهای ذکر شده به راحتی می توانید خانه بسیار زیبا و دلربا داشته باشید. به شما پیشنهاد میکنیم سایر مطالب زردآلو را مطالعه کنید. شما نظر و راه بهتری درباره داشتن خانه زیبا دارید؟ در قسمت نظرات بیان کنید.

مطب پیشنهادی :
عکس تی وی روم جا تلویزیونی شیک دیواری گچکاری سری اول

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست