بدون دیدگاه

وحید رهبانی: غیر از بازیگری، کشاورزی و دامداری هم می‌کنم

وحید رهبانی: غیر از بازیگری، کشاورزی و دامداری هم می‌کنم

وحید رهبانی: غیر از بازیگری، کشاورزی و دامداری هم می‌کنم
وحید رهبانی: غیر از بازیگری، کشاورزی و دامداری هم می‌کنم

من خیلی دوست دارم نظر خود محمد اصلی که من دارم نقش او را بازی می‌کنم چیست؟ امیدوارم وقتی نگاه می‌کند، لذت ببرد و من نزدیک به آن چیزی که او هست باشم و از طرف همه بچه‌های گاندو از آنها بایدتشکر کرد.

«وحید رهبانی» بازیگر  نقش محمد سریال گاندو پیش از این در سریال «خانه ما» (۱۳۷۹) حضور داشت که نقش آفرینی در این سریال از او تصویر ماندگاری نزد مخاطبان سیما باقی گذاشت. رهبانی در مورد علت دوران غیبتش می‌گوید: من برای ادامه تحصیل به کانادا رفتم و حدود شش سال در آنجا بودم اما وقتی برگشتم تئاتری اجرا کردم که توقیف شد و و بعد به خاطر آن توقیف مسیر کاری من عوض شد و کمتر توانستم فعالیتم را ادامه بدهم. بیشتر وقتم را در خانه گذراندم و شاید اگر تدریس و تمرین تئاتر نبود خیلی از خانه بیرون نمی‌رفتم و اغلب مشغول به مطالعه، نوشتن و ترجمه کردن بودم. اما از عرصه بازیگری دور نشدم فقط شاید در سریال‌های تلویزیونی نبود. گاندو به خاطر اینکه از شبکه سوم سیما پخش می‌شود و مخاطب خوبی هم جذب کرده و نیما خانه ما دوباره یادآوری می‌شود.

وحید رهبانی: غیر از بازیگری، کشاورزی هم می‌کنم

محمدرهبانی در ادامه گفت: گاندو پس از «خانه ما» پر دیدارترین کاری است که من در این سال‌ها انجام دادم. در این سال‌ها وقتی بچه‌های سینما می‌آیند و تئاترهایی که کار کردم را می‌بینند اولین چیزی که به من می‌گویند این است که: اِ…، تو ایران هستی؟ به خاطر اینکه من بیشتر وقتم را در خانه گذراندم. می‌شود گفت که خیلی حضوری نداشتم و گاه‌بیگاه پیشنهاداتی رسیده بود که آن جذابیتی لازم را نداشت، اما در میان این پیشنهادات نقش‌هایی قشنگی وجود داشت که کسی به جای من رفت بازی کرد و سیمرغ گرفت.

مطب پیشنهادی :
دیالوگ هایی ماندگار و زیبا از خسرو شکیبایی

باید به کارگردان و نویسنده گاندو جایزه و لایک داد

بازیگر فیلم سینمایی دوئل اشاره کرد: در سریال گاندو هم برای نقش منفی سریال با من صحبت کردند برای نقشی که پیام بازی می‌کند. گفتند تو انگلیسی بلد هستی و این کاراکتر باید انگلیسی صحبت می‌کند. جلسه‌ای با آقای افشار گذاشتیم و گفتم اگر قرار است که این نقش را بازی کنی باید وزن اضافه کنی. ریسکی بود و در گپ‌های بعدی رسیدیم به محمد. اگر محمد امروز آن محبوبیتی منم در فضای مجازی و در خیابان احساس می‌کنم میان تماشاچی‌های خودش پیدا کرده این جایزه را به آقای افشار باید داد. چون انتخاب درست یک هنرپیشه ۵۰ درصد از کارگردانی است و چون خودم کارگردان هستم این مسئله را مطرح می‌کنم. اگر محمد سریال گاندو به دل ما می‌نشیند و دوستش داریم و باورش می‌کنیم دلیلش انتخاب ویژه و درست آقای افشار است و البته کاراکتری که آرش قادری نوشته است. من مخالف بودم محمد را در زندگی خصوصی‌اش ببینیم اما بعدتر وقتی خودم به عنوان تماشاچی دارم سریال را نگاه می‌کنم به قول امروزهای یک لایک بزرگ به آرش (قادری) می‌دهم که اتفاقاً محمد را برد به خانه و فضای زیست او که ما تصور کنیم این کاراکتر می‌تواند همسایه ما هم باشد، کسی که بزرگترین پرونده ضد جاسوسی را حل می‌کند. این‌ها چیزهایی است که محمد را بشدت محبوب کرده است و به آرش باید تبریک گفت. به خاطر این چیزهاست که یک شخصیت، شخصیت می‌شود.

وحید رهبانی: غیر از بازیگری، کشاورزی هم می‌کنم

رهبانی یادآور شد: من می‌دانستم که آرش قادری و جواد افشار درباره این دوستانی که ما نقش آن‌ها را بازی می‌کنیم، تحقیقاتشان را انجام داده‌اند و ما در این سریال در دست‌ها امنی هستم.یعنی هم دست آرش که متن را نوشته و به ویژه آقای افشار که می‌دانستم حواسشان هست که چگونه من کارم را انجام بدهم. از طرف دیگر همه ما عاشق جیمزباند و شرلوک هولمز و کاراگاه علوی هستیم. عاشق کاراگاه‌ها هستیم که ماجراهای بزرگ را حل می‌کنند و حالا این مزیت ویژه به این نقش اضافه می‌شود که گمنام است. یعنی این چیز خیلی جالبی است که شما نقش یک نفری را بازی می‌کنید که مدال به او نمی‌دهند، حتی عکسش را هیچ کجا نشان نمی‌دهند که مثلاً فلان مامور ما توانست فلان پرونده که امنیت ملی را تضمین می‌کند، حل کند. من خیلی دوست دارم نظر خود محمد اصلی که من دارم نقش او را بازی می‌کنم چیست؟ امیدوارم وقتی نگاه می‌کند لذت ببرد و من نزدیک به آن چیزی که او هست باشم و از طرف همه بچه‌های گاندو از آنها تشکر باید کرد، این مسئله را نمی‌شود انکار کرد.

مطب پیشنهادی :
زندگینامه ترانه علیدوستی

من از آن جمله آقای کیارستمی خیلی خوشم می‌آید که می‌گوید: هالیوود از ارتش آمریکا قدرتمندتر است، بهش باور دارم. چون تاثیرش را دیدم. ما باید همان قدرت هالیوود را داشته باشیم، که واقعیت‌هایی را نشان بدهیم. همانقدر که جنگ نظامی مهم است، جنگ رسانه‌ای نیز مهم است.

وحید رهبانی: غیر از بازیگری، کشاورزی هم می‌کنم

محمد رهبانی درباره محتوای سریال گاندو گفت: یک آقایی مثل جیسون (رضائیان) این شانس را دارد که رسانه قدرتمندی پشت اوست، من از آن جمله آقای کیارستمی خیلی خوشم می‌آید که می‌گوید: هالیوود از ارتش آمریکا قدرتمندتر است، بهش باور دارم. چون تاثیرش را در هندوستان و چین و ایران دیدم. سینمای آمریکا با آن شکل از قهرمان سازی و تکنیک که دارند، توانستند ذهن‌ مردم را هدایت کند. به همه این موارد شما تلویزیون‌هایشان را اضافه کنید. من نمی‌توانم با آن‌ها بجنگم. البته به همکلاسی‌ها و معلم‌هایمان و همسایه‌هامان در کانادا می‌گفتم که ایران اینگونه که رسانه ما می‌گویند نیست، ولی ما هم باید همان قدرت را داشته باشیم اگر می‌خواهیم بجنگیم. ما باید همان قدرت هالیوود را داشته باشیم، که واقعیت‌هایی را نشان بدهیم. این کار را باید چه کسی بکند، من نمی‌دانم. اما می‌دانم باید اتفاق بیفتد، همانقدر که جنگ نظامی مهم است، جنگ رسانه‌ای نیز مهم است.

و در پایان اشاره کرد: امروز از اینکه مردم هر شب ساعت ۹ به ما نگاه می‌کنند و احساس غرور به آن‌ها دست می‌دهد، من خیلی حالم خوب است. اما باید اشاره کنم یک قسمت دیگری از زندگی من، مثلاً به کشاورزی و دامداری می‌گذرد. درسته که خودم بیل نمی‌زنم و اتفاقاً دوست دارم که خودم بیل بزنم. یک بخشی از زندگی من جدای از نوشتن، ترجمه و بازیگری به کشاورزی می‌گذرد. آنقدری که هم که فکر می‌کنید بزرگ نیست، خیلی محدود است اما دوست دارم که قسمتی از من درگیر این کار باشد.

مطب پیشنهادی :
فیلم پاسخ شیلا خداداد به حاشیه های پیرامون ازدواجش

سینما آنلاین

وحید رهبانی: غیر از بازیگری، کشاورزی و دامداری هم می‌کنم

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست