بدون دیدگاه

مکان های زیبای باستانی ترکیه

یکی از مواردی که می تواند برای شما سفری خاطره انگیز را تداعی کند این است که در سفر خود از تمام دیدنی های شهر بازدید به عمل آورید. ترکیه به تنهایی دارای بهترین جاذبه های گردشگری دنیا می باشد که باید از سفر کردن به این کشور غافل نشوید. در ادامه در مورد مکان های زیبای باستانی ترکیه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

کاخ رویایی Tapkapi

ساختار کلی کاخ توپکاپی بدین شکل است که در هر چهار طرف آن محوطه عظیم وجود دارد و در این بین نیز شاهد برخی ساختمان‌های نسبتا کوچک هستیم. گفتنی است که یونسکو این مکان را یک نمونه روشن از قصر‌های تیمی دامنه عثمانی خوانده است. از بالای اندرون این کاخ، دید زیاد خوبی به  شاخ زرد رنگ (مسیر یک رودخانه) و دریای مرمره وجود دارد.

مکان های تاریخی ترکیه
گفتنی است که این کاخ به مدت ۴۰۰ سال (از سال ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۶) محل اسکان امرا عثمانی بوده است و حتماً در این مکان تشریفات بسیار فراوانی نیز برگزار شده است. در حال کنونی کاخ توپکاپی یکی از برترین جاذبه‌های قدیمی استانبول به‌شمار می‌رود و سالانه اشخاص فراوانی از آن دیدار می‌کنند. معماری جالب این بنا نیز برای گردشگران خیلی هیجان‌انگیز است.

مکان های تاریخی ترکیه
آثار خطاطی شده‌ای  در این کاخ وجود دارند که در کنار لباس‌ها و ظروف شهروند چین ظروف آبگینه ای جلب نگرش می‌کنند. گفتنی است که در کاخ توپکاپی بسیاری از آثار منزه دنیای اسلام نیز محافظت می‌شوند.

مکان های تاریخی ترکیه
مسجد عرب

خابان کالیون در گالاتا واقع شده است و بزرگترین عبادتگاه در این ناحیه به حساب می آید.

مطب پیشنهادی :
شناخت شخصیت افراد از روی عکس پروفایل تلگرام

برمبنا اسطوره ها قرن ها قبل از دخول ترک ها به ترکیه این مسجد را زمانیکه اعراب استانبول را اسیر کرده بودند ساختند. با این حال شواهد باستانی نشان می دهد یک کلیسا که در همین مکان بوده که در سال ۱۴۷۵ توسط پادشاه مِحمِت فاتیح به مسجد دگرگون شده است و نام آن را مسجد گالاتا نهادند.

مکان های تاریخی ترکیه
زمانیکه اعراب مهاجر در سال ۱۴۹۲ از اسپانیا به این کشور رسیدند در اطراف این صومعه منزل کردند.

در آن لحظه بود که نامش به معبد اعراب دگرگون یافت. از آن لحظه بارها این بنیاد بازآفرینی شده و یا دگرسانی ساختاری یافته است.

مکان های تاریخی ترکیه
سنگ های قبر تنوع که انباشته از نقش های مختلفی است و نشان هایی که در طی بازسازی سال ۱۹۱۳ در این محل یافت شده است به موزه باستان شناسی انتقال یافتند. اغنیا این مسجد مستطیل شکل است و معماری اندرونی و خارجی آن به سبک گوتیک می باشد. برج ناقوس کلیسا به گلدسته تغییر یافته و همگونی اضافی به مناره های مسلمانان اسپانیایی دارد.

موزه رویایی آنتالیا

اگه به سرگذشت و فرهنگ ترکیه علاقه دارید، پس این موزه زیبا انتالیا رو از دست ندهید!

این نمایشگاه خیره کننده کلیه آثار تاریخی و زیرگذر آنتالیا رو به ارائه می گذارد.داخل نمایشگاه با سرگذشت ترکیه آشنا می شوید. بخش باستان شناسی موزه، خرابه های مربوط به دوران برنز تا بیزانس رو به عرضه می گذارد.

منبع:جاده سبز

محتوای پیشنهادی
Tags: ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست