بدون دیدگاه

شهرستان کلیبر با طبیعتی بکر و دوست داشتنی

شهرستان کلیبر با طبیعتی بکر و دوست داشتنی

شهرستان کلیبر از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است.

شهرستان کلیبر دارای آب و هوای معتدل کوهستانی بوده و سراسر منطقه را جنگل‌های تنک و مراتع سرسبز پوشانیده و محل ییلاق عشایر دشت مغان و ارسباران (قره داغ) می‌باشد.این شهرستان تحت تأثیر آب و هوای خزری بوده و اغلب اوقات کوهستان هاای مرتفع را مه غلیظ می‌پوشاند. رود ارس از شمال آن می‌گذرد.

یک گردشگر کانادایی کلیبر را اینگونه توصیف می‌کند، “شهری دورافتاده و خواب آلود در میان کوه‌های آذربایجان… مکانی است عالی؛ به طراوت و سر سبزی انگلیس و ورای ذهنیت ما از طبیعت کویری و خشک ایران.

این جملات قابل تعمیم به اکثر قسمتهای شهرستان می‌شود که در غرب کلیبر واقع شده‌اند. در مسیر جاده کلیبر به عاشقلو، ییلاق‌هایی همانند چپرلی وآغداش قرار دارند که می‌توانند در صورت ترویج مناسب شهرستان را در موقعیتی منحصر بفرد قرار دهند.

افرادی که از پایتخت قصد بازدید از این بهشت زیبا را دارند باید پس از کرج وارد اتوبان زنجان شوند و مسقیم به سمت تبریز (620 کیلومتر) بروند.

از همان ابتدای ورودی تبریز تابلویی به سمت اهر و کلیبر وجود دارد که باید وارد جاده ای دو طرفه بشوید و حدود 210 کیلومتر را بپیمایید تا به شهر کلیبر برسید. ورودی شهر یک میدان کوچک و شیب دار است که سه جهت بیشتر ندارد: راهی که وارد شهر شده اید، خیابان سمت چپ که شما را به داخل شهر و بافت قدیمی آن می رساند و خیابان سمت راست که شما را به خانه های نوساز شهر می رساند.

شهرستان کلیبر

طبیعت شهرستان کلیبر

زیبا ترین مناطق ایران

زیبا ترین مناطق آذربایجان شرقی

طبیعت آذربایجان شرقی

مناطق گردشگری کشور

مناطق گردشگری کشور

مطب پیشنهادی :
طبیعت زیبای روستای شلهه ثوامر آبادان+تصاویر

زیبا ترین مناطق ایران

در صورتی که شما عکسها و اطلاعات بیشتری در مورد شهرستان کلیبر دارید میتوانید برای ما ارسال کنید.

شما هم میتونید از طبیعت و جاذبه های شهرتون مطلب و عکس تهیه کنید و برای ما ارسال کنید که در مجله اینترنتی زردآلو منتشر کنیم برای ارسال مطلب و عکسهاتون از طریق های زیر میتونید اقدام کنید:

ارسال به ایمیل:architcture@gmail.com

و ارسال از طریق فرم

محتوای پیشنهادی
Tags:

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست