بدون دیدگاه

سلامت جنسی و عوامل موثر بر آن

سلامت جنسی و عوامل موثر بر آن

سلامت جنسی و عوامل موثر بر آن

مجله اینترنتی زردآلو پیام آور سلامت

هر انسان یا موجودی یک طبیعت و ذات جنسی دارد. بی شک یکی از نیرومندترین غرایز در انسان نیروی جنسی و جلوه های ظاهری آن است. این نیرو که از ابتدای تولد در وجود انسان به ودیعه گذاشته شده است تا زمان ظهور جوانه های بلوغ ، همچنان دوران آرام و بی تحرکی را پشت سر می گذارد ، اما آرام آرام و به محض شروع دوران نوجوانی زمان بیداری و شکفتگی آن فرا می رسد.

یکی از زیبا ترین و مقدس ترین امیال در انسان میل جنسی یا غریزه جنسی است  که خداوند به انسان و دیگر موجودات زنده بخشیده است. قدرت جنسی و توان جنسی باید به عنوان یک عنصر مهم و نشاط آفرین ، پاس داشته شود. نشاط جنسی بستگی به الگوی رفتار و زندگی جسمی افراد دارد. سلامت جسمی و روحی نقش مهمی در سلامت جنسی دارد.

پس هر عاملی که سلامت جسمی و روحی ما را تقویت کند ، سلامت جنسی ما را بهبود میبخشد.  تغذیه مناسب ، ورزش ، خواب کافی ، عادت های خوب و روحیه سالم از جمله این عوامل هستند.

تقویت مستمر قوای جنسی به روش های طبیعی می تواند توانمندی جنسی فرد را تا آخر عمر تضمین کند .

 تقویت جنسی باید به صورت مداوم و منظم انجام گیرد و یک برنامه ریزی دقیق و کارآمد و بدون عارضه را لازم دارد یک مرد عاقل و منظم ، حتما باید برای ارتقا و تداوم بخشیدن به قوای جنسی اش ، برنامه ریزی دقیق و اصولی و مفیدی داشته باشد. قدرت جنسی هنگامی در اوج قرار دارد که تمامی حالات از نعوظ و توانایی کنترل زمان و جلوگیری از انزال زودرس و اندازه مناسب آلت تناسلی در بهترین کیفیت باشد.

برای تقویت قوای جنسی باید کمبودهای عمومی و اختصاصی قوای  جنسی را شناخت.

یکی از بهترین و موثرترین روشهای تقویت قوای جنسی و  نیز درمان ناتوانی های جنسی استفاده از غذاهای مقوی ، مفید و انرژی زا است که می تواند نقش بسیار مهمی در برطرف نمودن مشکلات جنسی زنان و مردان داشته باشد. این غذاها باید از لحاظ ویتامین ها ، مواد معدنی و آلی غنی بوده تا انرژی لازم جهت تقویت قوای جنسی را فراهم آورد.

تغذیه صحیح  در افزایش فعالیت های جنسی شما تاثیر دارد
تغذیه صحیح در افزایش فعالیت های جنسی شما تاثیر دارد

تغذیه صحیح  در افزایش فعالیت های جنسی شما تاثیر دارد. اگر بدن شما بر اثر تغذیه نامناسب ضعیف شود ، بی گمان بر فعالیت‌های جنسی شما نیز اثر سوء دارد. مصرف روزانه میوه ها و سبزی ها( 5 الی9 عدد میوه و مقادیر مورد نیاز سبزی) سلامتی شما را تضمین می‌کند. ویتامین ها و موادی به نام آنتی اکسیدان که در میوه ها ، سبزی ها و ماهی و… وجود دارند، باعث می‌شوند جریان خون در اندام های جنسی شما به شکل مناسبی برقرار باشد. همچنین این مواد به سلامت رگ‌ها از جمله رگ‌های اندام های جنسی کمک می‌کنند.

بسیاری از مشکلات جنسی مانند فقدان میل جنسی ، ناتوانی جنسی ، ارضای زودرس ، ناباروری و دیگر مواردریشه در عدم تعادل مواد شیمیایی وهرمون ها در بدن دارد. برخی از عوامل که در تمایلات جنسی اثر می گذارند. عبارتند از دیابت ، چاقی ، خستگی ، رژیم غذایی نامناسب ، فشار خون کنترل نشده ، کلسترول بالا(چربی خون بالا)کمبود  برخی از ویتامین ها مانند ویتامین های گروه ب ،ویتامین آ ، ویتامین ث و ویتامین ای ،مصرف بیش از اندازه نوشیدنی های کافئین دار ،مصرف بیش از اندازه چربی های اشباع شده و مصرف دخانیات، به ویژه سیگار

تغذیه صحیح در افزایش فعالیت های جنسی شما تاثیر دارد.


مهمترین مواد طبیعی مورد نیاز بدن در تقویت قوای جنسی عبارتند از ویتامین ای ،ویتامین های گوه ب ،ویتامین آ ،ویتامین ث و مواد معدنی مانند روی ،منیزیم ،سانیم،مصرف اسید های چرب ضروری.

همچنین انجام مرتب و منظم فعالیت های ورزشی از جمله پیاده روی و کاهش وزن اضافی ،خود داری از مصرف دخانیات و مواد مضر، مهار استرس ،و پیشگیری از بروز دیابت،کنترل و کاهش چربی خون ،کنترل و درمان فشار خون بالا،مصرف فراوان میوه ها و سبزی های تازه،کاهش مصرف غذاهای چرب ،مصرف ماهی در برنامه غذایی برای رسیدن به شرایط جنسی مطلوب موثر هستند

مطب پیشنهادی :
زیاده روی در مصرف این سبزی برای قوای جنسی مضر است!

رابطه جنسی سالم در زندگی زناشویی در بر گیرنده ابزار آگاهانه و مثبت انرژی جنسی در راستای افزایش عزت نفس ،سلامت جنسی ،رابطه عاطفی و تعالی شخصیت یا منفعت دو سویه است.

رابطه جنسی سالم به معنی توانابی در لذت بردن و کنترل رفتار جنسی و تناسلی است

عاری از هر گونه احساس ترس ،شرمساری ،گناه و باور های غلط ، رابطه جنسی سالم ،کامل ترین شکل ابراز عشق است که از طریق آن همسران احساسات،افکار و لذتشان را مبادله میکنند ،یک رابطه جنسی سالم در زندگی زناشویی ،مستلزم چنین شرایطی است:رضایت،برابری،احترام،اعتماد،ایمنی و مسئولیت

نشاط جنسی بستگی به الگوی رفتار و زندگی جنسی افراد دارد.

مهمترین تاثیر روابط جنسی سالم در زندگی زناشویی عبارتند از :کاهش افسردگی ،ایجاد زناشویی بهتر و عمیق تر بین زن و مرد،تسکین درد ،افزایش قدرت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن ،کنترل بهتر مثانه ،سلامت پروستات ،افزایش جریان خون ،بهبود شرایط قلب ،و عروق ،کمک به همسران برای زندگی ،کاهش استرس،کاهش فشار خون،بهترین را برای سوزاندن کالری های اضافی بدن،افزایش صمیمیت و عشق ورزی،کاهش خطر ابتلا به سرطان،داشتن خواب بهتر و…

سلامت جنسی و عوامل موثر بر آن

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست