بدون دیدگاه

زیبایی چقدر در ازدواج مهم است

چرا ملاک پسر ها برای ازدواج زیبایی دختر است

همسر ایده آل در جامعه شناسی به معنای تصوری که جوانان از ویژگی های فرد موردنظرشان جهت ازدواج در ذهن خود می سازند، به کار می رود. درواقع وقتی از معیارهای ازدواج صحبت می کنیم، منظور همان تصورات ذهنی فرد از همسر مطلوبش است.

چرا ملاک همه پسرها برای ازدواج، زیبایی دختر است؟ چرا حتی اگر دختر نجابت، خوبی، مهربانی، شغل و در مجموع ملاک های خوبی داشته باشد؛ ولی از نظر آدم ها چهره زیبایی نداشته باشد، او را برای ازدواج انتخاب نمی کنند؟ چون من فکر می کنم از نظر دخترها، اگر چهره پسر دلنشین باشد، کافی است، دلنشین یعنی ممکن است زیبا نباشد، ولی دختری که ویژگی های عالی دارد، به علت چهره اش مورد پسند واقع نمی شود!

خواهر گرامی

در ازدواج و انتخاب همسر قطعا بایدنگاه سیستمی داشته باشیم و تمامی ویژگی های مثبت و منفی گزینه مورد نظر را رصد کنیم و چنانچه از مجموع ملاک هایی که هرکسی برای ازدواج دارد، فرد مورد نظر70 درصد یا بیشتر را داشت ، می تواند گزینه مناسبی باشدو یقین داشته باشیم فردی ایده آل با100 درصد ویژگی های مورد نظر ما یافت نمی شود چون خود ما هم ایده آل نیستیم وکسانی که دنبال گزینه ای ایده آل می گردند باید بپذیرند که ایده ال وجود ندارد و ایده آل فقط خداوند است و بس! پس با نگاه سیستمی و جامع، گزینه ای که بیشترین تناسب و تشابه را داشته باشد، می تواند گزینه مطلوبی باشد،کسانی هستندکه نگاه خطی به گزینه های مورد نظر خود دارندو ملاک اصلی آن ها برای گزینش، مثلا زیبایی طرف است و به دیگر ویژگی های مهم و حیاتی برای شریک زندگی نمی نگرند یا فرد می گوید همسرم باید کارمند باشد، این گونه خطاها در همسرگزینی کاملا پرخطراست و به این گونه ازدواج ها که صرفا زیبایی، کارمند بودن، مدرک تحصیلی یا پولدار بودن پدر و غیره مدنظر است، ازدواج بر اساس وابستگی گفته می شود که ممکن است حداقل پایداری را داشته باشد زیرا اگر ملاک اصلی مثلا زیبایی به هرعلتی مشکل دار شود دیگر انگیزه ای برای تداوم زندگی نمی ماند! بنابراین زیبایی ظاهر و حداقلی باید مورد توجه طرفین باشد؛ ولی نگاه ایده آلیستی به هرمقوله ای ازجمله زیبایی می تواند نوعی خطی نگری تلقی شود! در همه ملاک ها از جمله فنوتیپ، ضروری است فرد، اول ازچهره خود نیم رخی داشته باشدو بعد گزینه ای در سطح و اندازه خود انتخاب کند! این که فردی بدون توجه به چهره خود دنبال گزینه ای بسیار زیبا می گردد، می تواند نگاهی خودخواهانه باشد، پس تناسب و تشابه حداقلی می تواند منطقی و عقلانی باشد، هرچند نباید فراموش کنیم، زیبایی طرف مقابل به دیدگاه افراد بستگی دارد، ممکن است فردی که شما او را زیبا نمی دانید از نظر فرد دیگری کم نظیر باشد! مسئله ای که درباره زیبایی مطرح کرده اید جای تامل و بحث دارد، خداوند هیچ کس را ناتوان و زشت نیافریده و هرکسی توانایی و جاذبه و شایستگی هایی دارد.

مطب پیشنهادی :
پاسخ جالب رضا رفیع، شاعر و طنزپرداز، به حمایت سلبریتی‌ها از رامبد جوان

ازدواج

ملاک ازدواج

مشکل اصلی آن جاست که فرد خودپذیری نداشته باشد و به خود نمره قبولی ندهدکه در این صورت در کمند ناامیدی و درماندگی گرفتار و با عزت نفس پایین با خواستگاران خود روبه رو می شود که بسیار از جذابیتش کاسته می شود و شانس انتخاب شدن را از دست می دهد! اعتماد به نفس از زیبایی و ثروت و غیره برتر است که باید در خود حفظ و تقویت کنیم. برای زوج ها، فنوتیپ در ملاقات های اول و زمان خواستگاری پررنگ می شود؛ ولی ادامه زندگی امن و پایدار به سیرت زیبا بستگی دارد که گاهی مغفول می ماند، به فرمایش حضرت سعدی:

صورت زیبای ظاهر هیچ نیست ای برادر سیرت زیبا بیار

دوست عزیز امیدواریم توضیحات کارشناس محترم به شما برای تغییر نگرش فعلی تان کمک کند. برای حل مسئله مورد نظر شما بسیار مهم است که زشتی و زیبایی و اهمیت و تاثیر آن در زندگی، نزد شما چه معنایی دارد؟
نکته بسیار مهم دیگری که نه تنها در این موضوع که در تمام شئونات زندگی تان از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، احساسی است که نسبت به خودتان دارید. این که شما خود را دوست داشته باشید، خود را همان گونه که خلق شده اید، بپذیرید و باور داشته باشید که شرایط ظاهری شما هرطور که باشد ذره ای از ارزش، حرمت و جایگاهتان کم نمی کند. آن چه برای همه جذاب و قابل احترام است، شخصیت شماست. ما انکار نمی کنیم که درصد بالایی از تفکرات رایج در جامعه با مسائل ظاهری گره خورده است؛ اما عمیقا به شما تاکید می کنیم اگر خودتان برای خودتان ارزش و احترام قائل باشید و خودتان را دوست داشته باشید، مطمئن باشید همین تاثیر را بر دیگران هم خواهیدداشت بدون کمترین و کوچک ترین تردیدی! بیش از آن که به این موضوع اصرار کنیم، پیشنهاد می کنیم این نگرش را تجربه و امتحان کنید، اگر پشیمان شدید، چیزی را از دست نداده اید.

مطب پیشنهادی :
واردات انسان دست دوم از چین به کشور

مجله اینترنتی نمناک

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست