بدون دیدگاه

روش هایی برای برطرف کردن مشکلات پوستی از جمله اگزما،پسوریازیس و آکنه

اگر به دلیل داشتن حساسیت پوست از کرم های غیر  معطر و تسکین دهنده استفاده می کنید و هنوز از این حساسیت رنج می برید بدانید که تنها نیستید، چون بیش از ۴۰ درصد از افرادی که در یک پژوهش مورد آزمایش قرار گرفتند نیز همین مشکل را داشتند.  بنابراین می‌بینید که این مشکل تا چه هست فراگیر است. در حقیقت شاید برنامه زیبایی که برای خود طراحی کرده اید عامل حساسیت پوست تان نباشد و عوامل دیگری در بروز این مشکل دخیل باشند. پس نکات ساده زیر را مورد توجه قرار دهید تا شاید مشکلتان برطرف شود.

روش هایی برای برطرف کردن مشکلات پوستی از جمله اگزما،پسوریازیس و آکنه
روش هایی برای برطرف کردن مشکلات پوستی از جمله اگزما،پسوریازیس و آکنه

روش های زیر می توانند برای برطرف کردن مشکلات پوست از جمله اگزما، پسوریازیس و آکنه نیز مورد استفاده قرار گیرند:

  1. صابون که عموما برای شستن صورت استفاده میشود پوست را بیش از حد خشک می کند. پس با یک ماده پاک کننده دیگر صورتتان را بشویید.  اما اگر پوست بدنتان نیز حساس است به جای صابون از یک شامپوی بدن ملایم تر استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید با صابون خودتان را بشویید از نوع ارگانیک حاوی گلیسیرین( مرطوب کننده طبیعی که از اکثر صابون های تجاری حذف می شود)استفاده کنید.  صابون تهیه شده از جو نیز می تواند به کاهش حساسیت کمک کند. در ضمن برای تسکین بخشیدن سریع به پوستتان می توانید مقداری جو در یک کیسه پارچه ای بریزید و آن را در زیر دوش آویزان کنید.
  2.  هرگز با آب خیلی داغ پوستتان را نشویید. برای شستن دست و صورت خود از آب سرد یا ولرم و برای دوش گرفتن از آب گرم استفاده کنید.
  3.  تا آنجا که می توانید از پودر لباسشویی استفاده نکنید. در عوض از پودر صابون( که دارای مواد پاک کننده طبیعی است) استفاده نمایید: آنها را در کیسه مخصوص ریخته و در ماشین لباسشویی قرار دهید، خواهید دید که لباسها را واقعاً تمیز می کنند. ما در آزمایش هایمان متوجه شدیم  که لباس ها با آبی در دمای۳۰ درجه سانتی گراد کاملا تمیز می شوند. بنابراین توصیه می کنیم از دمایی بسیار پایین تر برای شست و شوی لباس ها استفاده کنید. امتحان کنید!
  4.  ما به جای نرم کننده های رایج در بازار از سرکه سیب استفاده می کنیم. البته سرکه سیب بوی  مطبوع نرم کننده( که کاملا مصنوعی است) را ندارد. اما لباس ها را بینهایت نرم می کند. همه ما در فصل گرم لباس هایمان را بیرون بر روی طناب خشک می کنیم که البته  سبزترین گزینه است. همچنین میتوانیم بعد از استفاده از نرم کننده به مدت ۵ دقیقه لباس ها را در خشک کن بریزیم.
  5.  از مواد شوینده خانگی که  فاقد مواد شیمیایی قوی هستند استفاده کنید. این کار می تواند  به بهبود آلرژیتان نیز کمک نماید. از به کار بردن پودرهای لباسشویی دارای عملکردهای بیولوژیکی بپرهیزید چون اغلب موجب حساسیت های پوستی میشوند. به جای شامپو های بدن  از روغن‌های حمام استفاده کنید. شما می توانید خودتان با روغن های پایه ارگانیک و روغن های اسانس دار آنها را تهیه نمایید.
  6.  هوای اطراف تان را مرطوب نگه دارید چون هوای خشک پوست را خشک میکند. البته رطوبت بیش از حد نیز باعث رشد کپک می شود و در هر دو حالت  دچار اگزما خواهید شد. بنابراین سطح نوبت هوا را بر روی ۵۰ درصد تنظیم کنید. شما می توانید یک دستگاه مرطوب کننده هوا خریداری نمایید. اگر احساس کردید هوا هنوز خشک است چند ظرف آب نزدیک وسایل گرما بخشتان بگذارید یا لباس های شسته شده را برروی رادیاتورها پهن کنید. این کار به طور چشمگیری به افزایش  رطوبت هوا کمک می کند.
  7.  دمای اتاق یا محل کارتان را پایین نگه دارید، بدین ترتیب هم هوا زیاد خشک نخواهد شد و هم در مصرف سوخت صرفه جویی کرده اید. اگر سرد تان شد لباس گرم تری بپوشید و به جای یک جا ایستادن و لرزیدن کمی بالا و پایین بپرید و یا برای افزایش جریان خون بدنتان قدم بزنید.
  8.  در معرض دود سیگار قرار نگیرید چون هم برای پوست و هم برای بقیه اعضای بدنتان ضرر دارد.
محتوای پیشنهادی
Tags: , ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست