بدون دیدگاه

رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری
رابطه جنسی در دوران بارداری

داشتن رابطه جنسی را می توان از مهم ترین علل پایداری و افزایش صمیمیت و علاقه بین زوج ها دانست. از جمله مشکلاتی که اغلب زوج هایی که بچه دارند با آن دست و پنجه نرم کرده اند؛ داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری است؛ باور های متفاوتی در رابطه با داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری وجود دارد که قصد داریم تا به بررسی آنها در این مطلب بپردازیم. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

به موازات پیشرفت دوران بارداری به صورت طبیعی ، داشتن مقاربت جنسی هر زمان که لازم باشد بدون مانع است. اما تمایل به این عمل در دوران بارداری دچار تغییر می شود. ابتدا به دلیل نوسانات هورمونی، خستگی یا تهوع ، باعث کاهش این تمایل شود. د ر طول سه ماه دوم به دلیل افزایش جریان خون در اندام تناسلی و سینه ها ممکن است تمایل شما برای مقاربت را افزایش می دهد. و مجددا در سه ماه سوم به دلیل افزایش وزن ، درد کمر و سایر علائم بار دیگر احساس شما را نسبت به مقاربت کاهش می دهد.

دوران بارداری خطرات رابطه جنسی در بارداری تاثیرات رابطه جنسی در دوران بارداری پوزیشن مناسب رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری و سقط جنین!پیامبر خدا (ص) در قسمتی از توصیه های خود به حضرت علی (ع) که درباره آداب نزدیکی است می فرمایند: یا علی! اگر همسرت باردار شد، با او آمیزش مکن مگر آن که با وضو باشی؛ زیرا اگر میانتان فرزندی تقدیر شود کوردل و بخیل خواهد شد. از این فرمایش رسول گرامی اسلام (ص) چنین استنباط می گردد که آمیزش در زمان حاملگی اشکالی ندارد به شرطی که همراه با وضو باشد. اصولا بهتر است در هر عمل نزدیکی، زن و مرد با وضو باشند ؛ وضو آثار فراوانی دارد که یکی از فواید وضو شادی روح انسان است.

مطب پیشنهادی :
غذاهایی برای باروری بهتر

معمولا زوج ها می خواهند بدانند که آیا فعالیت جنسی به جنین صدمه می رساند یا خیر. آمیزش جنسی و انزال، هیچ یک در بارداری عادی خطری برای مادر وجنین نخواهد داشت. جنین در محفظه عضلانی رحم و درون یک کیسه محافظ به نام کیسه آمنیوتیک قرار دارد. این کیسه حاوی مایعی به نام مایع آمنیوتیک است که جنین را در برابر ضربات و صدمات احتمالی محافظت می کند. به علاوه یک پوشش مخاطی ضخیم دهانه رحم را می پوشاند که مانع از انتقال عفونت نیز می شود. با این حال اگر هنوز نگرانید و پرسشی در این باره دارید، می توانید نظر پزشک خود را در این زمینه جویا شوید.

دوران بارداری خطرات رابطه جنسی در بارداری تاثیرات رابطه جنسی در دوران بارداری پوزیشن مناسب رابطه جنسی در دوران بارداری دوران بارداری خطرات رابطه جنسی در بارداری تاثیرات رابطه جنسی در دوران بارداری پوزیشن مناسب رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران باراداری با فراز و نشیب هایی همراه خواهد شد که از جمله می توان به کاهش میل جنسی در سه ماهه اول بارداری اشاره کرد که علل مختلفی را در بر می گیرد البته این گفته در رابطه با همه بانوان صدق نمی کند و برعکس باعث افزایش میل جنسی در آنها می شود.

به طور کلی اگر منعی برای رابطه جنسی در بارداری نیست تعامل و تماس لازم است و نوازش کردن خانم ها در دوران بارداری به آرامش فکری و روانی آنها کمک می کند و موجب می شود فرزند شادتری به دنیا بیاورند و پس از زایمان نیز زودتر به زندگی زناشویی خود بازگردند. بعد از تولد فرزند نیز عموما چند هفته (4 تا 6) طول می کشد تا مادران بتوانند در کنار رسیدگی به نوزاد خود را برای رابطه جنسی آماده کنند، به خصوص در اوایل رشد بچه ممکن است زوجین حریم خصوصی نداشته باشند تا احساسات جنسی خود را بروز دهند. توصیه می کنم حتما به حفظ این حریم خصوصی در هر مرحله از زندگی بپردازید تا زندگی جنسی و به دنبال آن سایر نقاط زندگی مشترک را با نشاط در کنار هم طی کنید.

مطب پیشنهادی :
4 بار سونوگرافی در دوران بارداری ضروری و مهم است

رابطه جنسی در این شرایط ممنوع!شرایطی نیز وجود دارد که افراد باید از آمیزش جنسی اجتناب کنند. اگر سابقه زایمان پیش از موعد در فرد وجود دارد، خون ریزی و لکه بینی در فرد دیده شده، مشکوک به پارگی کیسه آب، پایین واقع شدن جفت در رحم، نارسایی دهانه رحم، آغاز پیش از موعد دردهای زایمانی و درد به هنگام آمیزش جنسی است، در این موارد باید از نزدیکی اجتناب کرد.

دوران بارداری خطرات رابطه جنسی در بارداری تاثیرات رابطه جنسی در دوران بارداری پوزیشن مناسب رابطه جنسی در دوران بارداری دوران بارداری خطرات رابطه جنسی در بارداری تاثیرات رابطه جنسی در دوران بارداری پوزیشن مناسب رابطه جنسی در دوران بارداری دوران بارداری خطرات رابطه جنسی در بارداری تاثیرات رابطه جنسی در دوران بارداری پوزیشن مناسب رابطه جنسی در دوران بارداری

تاثیرات مثبت رابطه جنسی در دوران بارداریمتخصصین معتقدند که داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری در صورت عدم وجود ممانعت پزشکی بسیار مفید بوده و می تواند تاثیرات مثبتی را در تمامی ابعاد (روحی و جسمی) داشته باشد و همچنین کمک شایانی را به بهبود راوبط بین زوجین بکند؛ تاثیر داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری بر سهولت روند زایمان بسیار قابل توجه است!

۱. ارگاسم راحتجریان خون میل جنسی را افزایش می‌دهد. در واقع برخی از زنان برای اولین بار در طول بارداری رسیدن به ارگاسم را تجربه می‌کنند.

 ۲. کاهش کالریمقاربت یکی از راههای سوزاندن کالری در بدن است. در هر ۳۰ دقیقه ۵۰ کالری یا بیشتر سوزانده می‌شود.

 ۳. کنترل فشار خونتحقیقات نشان داده که مقاربت فشار خون را کاهش می‌دهد. از آنجا که فشار خون بالا با پره اکلامپسی از عوارض بارداری در ارتباط است، این راه روش خوبی برای جلوگیری از آن است.

 ۴. مسکن دردارگاسم، اکسی توسین (یا هورمون عشق) آزاد می‌کند که تحقیقات نشان داده تحمل درد را تا ۷۴% افزایش می‌دهد.

 ۵. خواب راحتبرای مادر: مقربت آرامش می‌آورد بنابراین بر خواب آرام شما نیز موثر است.

مطب پیشنهادی :
مراقبت پيش از بارداری برای افزايش بهبود كيفيت زندگی

برای کودک: کودک حین مقاربت به خواب می‌رود.

 ۶. تقویت سیستم ایمنییک تحقیق نشان داده که مقاربت موجب تولید آنتی باکتری می‌شود که از سرما خوردگی و عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

دوران بارداری خطرات رابطه جنسی در بارداری تاثیرات رابطه جنسی در دوران بارداری پوزیشن مناسب رابطه جنسی در دوران بارداری دوران بارداری خطرات رابطه جنسی در بارداری تاثیرات رابطه جنسی در دوران بارداری پوزیشن مناسب رابطه جنسی در دوران بارداری دوران بارداری خطرات رابطه جنسی در بارداری تاثیرات رابطه جنسی در دوران بارداری پوزیشن مناسب رابطه جنسی در دوران بارداری دوران بارداری خطرات رابطه جنسی در بارداری تاثیرات رابطه جنسی در دوران بارداری پوزیشن مناسب رابطه جنسی در دوران بارداری

 ۷. تقویت روحیه و شادابیارگاسم اندورفین را آزاد می‌کند که باعث شادی و آرامش شما و کودکتان خواهد شد.

 ۸. افزایش علاقهدوباره باید از اکسی توسین تشکر کنیم که موجب عشق می‌شود.

 ۹. کاهش دوره نقاهت پس از بارداریارگاسم در طول بارداری لگن را برای زایمان آماده می‌کند که به نوبه خود بهبودی پس از زایمان را سرعت می‌بخشد.

پوزیشن های مناسب رابطه جنسی در دوران بارداریبهتر است خانم بارداری، در حالتی قرار گیرد که فشاری بر شکم وی وارد نشود و مرد بهتر بتواند میزان دخول را کنترل کند.

دکتر سلام

محتوای پیشنهادی
Tags:

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست