بدون دیدگاه

خواص توت خشک

توت خشک و خواص درمانی آن به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  خانواده توت‌ها بسیار متنوع هستند از جمله توت سفید، شاه توت، تمشک، بلوبری و گوجی بری که میوه‌هایی بسیار مفید برای سلامت بدن هستند.

توت سفید یکی از مفید‌ترین میوه‌ها برای حفظ سلامت بدن است.

توت سفید را می‌توان به صورت تازه یا خشک شده مصرف کرد.

توت خشک را می‌توان به عنوان تزئین شیرینی و کیک ها، به عنوان میان وعده همراه با ماست.

طعم دهنده در کنار نوشیدنی هایی  همچون چای و یا به عنوان یک تنقل به تنهایی مصرف کرد.

  مزایای توت سفید برای سلامتی

 توت سفید حاوی آنتی اکسیدان هایی همچون آنتوسیانین و رزوراترول است که هر 2دارای خواص ضد التهابی، کاهش فشارخون، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، قابلیت بهبود جریان خون و نیز جوان سازی پوست هستند.

فیبر موجود در توت سفید یک منبع عالی برای حفظ سلامت بدن به ویژه دستگاه گوارش، کاهش قند خون و جلوگیری از ابتلا به دیابت و چاقی است.

اگر دچار کم خونی یا کمبود انر‍ژی برای انجام فعالیت‌های روزانه هستید می‌توان با مصرف آن مشکل خود را برطرف کنید.

توت خشک منبع بسیار غنی از آهن و پروتئین است و می‌تواند در رفع کم خونی و نیز افزایش انرژی مورد نیازبدن بدون نگرانی از چاقی واضافه وزن موثر باشد.

باوجود تمامی مزایای توت برای سلامتی قبل از مصرف باید به طور کامل شسته و ضدعفونی شود، همچنین آن را باید تنها از مراکز عرضه کننده معتبر خریداری کرد، زیرا به شدت مستعد کرم خوردگی است.

مطب پیشنهادی :
توصیه های لازم درباره حواس پرتی درکتاب حواس پرتی

بهتر است توت تازه را گرفته به صورت خانگی خشک کنید و در یک بازه زمانی کوتاه مصرف کنید، این ماده خوراکی خوش طعم را می‌توانید در یخچال یا فریزر برای مصارف بعدی نگهداری کنید.

افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف توت حد اندازه و استاندارد را رعایت کنند، زیرا با وجود دارا بودن قند میوه، فروکتوز امکان دارد در این دسته از بیماران مصرف بیش از حد آن باعث بالا رفتن قند خون شود.

سایر اعضای خانواده توت از جمله تمشک، شاه توت و بلوبری نیز دارای خواص مشابهی با توت سفید هستند و به دلیل دارابودن ترکیبات آنتی اکسیدان می‌توانند از بدن در مقابل عوامل بیماری زا و ابتلا به سرطان محافظت کنند.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی مصرف

میوه‌ی توت سفید خشک شده جزء تنقلات بسیار محبوب آدم‌های مختلف به شمار می‌رود

مصرف بیش از اندازه‌ی آن ممکن است به واکنش‌های منفی غیر منتظره‌ای در بدن‌تان منجر شود.

۱. از آن‌جا که توت خشک حاوی مواد خون‌کافت (همولیتیک) و آلرژی‌زا، و هم‌چنین اسید هیالورونیک است، مصرف بیش از حد آن ممکن است به ایجاد التهاب روده‌ی بزرگ همولیتیک منجر شود.

۲. کودکان نباید در مصرف توت خشک زیاده‌روی کنند؛ زیرا این خوراکی حاوی مقدار بالایی اسید تانیک، مهار کننده‌ی تریپسین، است که می‌تواند بر جذب آهن، کلسیم، روی، و سایر مواد در بدن تاثیر منفی بگذارد.

۳. افرادی که از اسهال ناشی از ضعف طحال رنج می‌برند نباید توت خشک مصرف کنند، زیرا این خوراکی دارای طبیعی سرد است.

۴. افراد مبتلا به دیابت نیز باید از مصرف توت خشک پرهیز کنند؛ زیرا توت خشک مملو از قند است.

محتوای پیشنهادی
Tags: ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست