بدون دیدگاه

تصاویر آزمایش سریعترین قطار جهان در ژاپن

تصاویر آزمایش سریعترین قطار جهان در ژاپن

تصاویر آزمایش سریعترین قطار جهان در ژاپن

سریع‌ترین قطار جهان با نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت در کشور ژاپن در حال آزمایش است و به زودی مورد بهره‌برداری کامل قرار می‌گیرد.

مهندسان ژاپنی موفق به ساخت قطاری با توانایی رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت شدند. این قطار که شبیه به گلوله است هم اکنون در حال طی آخرین آزمایش‌های کنترلی برای ورودی موفق و ایمن به صنعت حمل و نقل ریلی ژاپن است.

قطار گلوله‌ای به دلیل قدرت بی‌نظیر خود در رسیدن به سرعتی برابر ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت توانسته است تا کنون خود را به عنوان سریع‌ترین قطار جهان معرفی کند. از هفته گذشته تا کنون رسانه‌های ژاپنی جنجال‌های زیادی را در مورد معرفی سریع‌ترین قطار جهان در این کشور به پا کرده‌اند و ضمن انتشار اخبار مربوط به این قطار ار توانایی‌های فوق‌العاده آن گفتند. این قطار گلوله‌ای، ALFA-X نام دارد و احتمالا تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سازندگان این قطار عادی‌ترین سرعت حرکت آن برای جابه‌جایی مسافران را ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت دانستند. به طور قطع اگر تا سال ۲۰۳۰، قطاری سریع‌تر از این قطار در جهان ساخته نشود، ALFA-X به عنوان سریع‌ترین قطار جهان شناخته خواهد شد. مدیر ارشد پروژه ساخت سریع‌ترین قطار جهان به یکی از رسانه‌های ژاپنی گفت: علت عدم عرضه این قطار در آینده‌ای نزدیک انجام تست‌های ایمنی در شرایط مختلف است، زیرا حتی کوچک‌ترین اتفاق برای ALFA-X می‌تواند نتایجی فاجعه‌بار در پی داشته باشد.

دماغه گلوله‌ای شکل این قطار طولی برابر ۲۱ متر دارد. علت این شکل از طراحی برای دماغه قطار کمک به شتاب هر چه بیشتر در حرکت و شکافتن راحت‌تر هوا است. در واقع مهندسان ژاپنی با کم کردن سطح مقطع دماغه این قطار، اصطکاک هوا را در برخورد با قسمت جلویی ALFA-X به پایین‌ترین سطح ممکن آن رسانده‌اند.

تصاویر آزمایش سریعترین قطار جهان در ژاپن
تصاویر آزمایش سریعترین قطار جهان در ژاپن

ژاپنی‌ها با سرمایه گذاری گسترده در صنعت حمل و نقل ریلی قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ قطار سریع السیر دیگری را با نام the Shinkansen N700S را معرفی کنند. بر طبق خبر‌های منتشر شده از این قطار حداکثر سرعت آن ۳۰۰ کلیومتر بر ساعت است و هرچند در مقایسه با ALFA-X از سرعت پایین‌ترین برخوردار است، ولی با توجه به مشخصات فنی و توانایی حرکت با چنین سرعتی از سریع‌ترین قطار‌های جهان محسوب می‌شود.

مطب پیشنهادی :
برملا شدن دروغگویی من‌وتو توسط یکی از عوامل شبکه ماهواره ای ایران فردا+ عکس

تصاویر آزمایش سریعترین قطار جهان در ژاپن

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست