بیوگرافی رابعه اسکویی و همسرش | علت بازگشت به ایران + تصاویر

بیوگرافی رابعه اسکویی و همسرش | علت بازگشت به ایران + تصاویر

رابعه اسکویی که همیشه در کارهای طنز حضور داشته ، متولد دهه 40 میباشد. وی فعالیت خود را از سال 75 آغاز کرده.

بیوگرافی رابعه اسکویی
بیوگرافی رابعه اسکویی

بیوگرافی رابعه اسکویی
نام : رابعه
نام خانوادگی : اسکویی
متولد : 1345
شغل : بازیگر
وضعیت تاهل: مجرد

زندگینامه رابعه اسکویی
رابعه اسکویی بازیگر توانمندی که با ورود به شبکه ماهواره ای جم تی وی حسابی خود را در حاشیه ها فرو برد ، بعد از بازگشت مجدد به ایران با دریافت مجوز مجددا فعالیت هنری خود را آغاز کرده است. در ادامه بیشتر به جزییات زندگی وی و جریان بازگشت مجدد به ایران میپردازیم.

رابعه اسکویی بازیگر سینمای ایران که مدتی را نیز به کشور ترکیه مهاجرت کرد و به بازیگری در شبکه جم پرداخت متولد 1345در تهران میباشد.

رابعه اسکویی بازیگر فیلم های طنز به خاطر در رابطه با دوران کودکی اش گفته است که تفاوت سنی او و برادرش ده ماه بوده و برای اینکه سوء تغذیه نگیرد به او غذاهای زیادی میداند و همین موضوع سبب چاقی وی شده است .سیگار را ترک کرده و به سبب رژیم غذایی وزن کم کرده است .

دوره بازیگری را زیر نظر استاد سمندریان گذرانده است ودارای مدرک تحصیلی دیپلم است .

بیوگرافی رابعه اسکویی

همسر رابعه اسکویی
رابعه اسکویی مجرد است و تا کنون خبری مبنی بر ازدواج وی شنیده نشده است.

کشف حجاب رابعه اسکویی :
رابعه اسکویی سومین بازیگری است که بعد از چمن ماه و مانی کسرائیان راضی شده برای شبکه ای فعالیت کند که در ستیز رودرو با دین، اخلاق و انسانیت ایرانیان برنامه سازی می کند.
رابعه اسکویی برای بازی در شبکه جم کشف حجاب کرد و در مصاحبه ها و فیلم هایش بدون حجاب اسلامی ظاهر شد و باعث شد بسیار خبر ساز شود

بیشتر بدانید روایت رابعه اسکویی از شبکه جم از آنچه بر او گذشته است
در بیوگرافی رابعه اسکویی آمده است «یک درصد فکر نمی‌کردم از ایران خارج شوم اما شرایط این شد که من آمدم و الان فکر می‌کنم راه من یک راه عجیب و غریبی بوده که بعد از این همه سال تجربه، یک قدر دیوانگی می‌خواهد که ۲۵ سال سابقه کاری و محبوبیت را بگذاری و بیایی و بخواهی برای یک کاری شروع کنی. نمی‌دانم سرنوشت برای من چه رقم زد.»

این بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید: «کوچ کردم به یک جایی که یک کاری انجام دهم. نوع نگاهمان با همدیگر فرق می‌کند. الان که از بیرون نگاه می‌کنم، باید تصمیم بگیرم که چکار باید کنم.

بیوگرافی رابعه اسکویی

علت بازگشت رابعه اسکویی به ایران
برای همین افکارم مشوش است. باید به خودم سروسامان بدهم که اصلاً می‌خواهم بازیگری را ادامه دهم یا نه؟ من چون تازه از شبکه جم بیرون آمده‌ام، باید یک مقدار استراحت کنم ولی ترجیحم این است با شبکه‌های ایرانی که یک بار اشتباه کردم، دوباره اشتباهم را تکرار نکنم.»

مطب پیشنهادی :
شرحی مختصر از زندگی امام رضا(ع)

رابعه اسکویی با انتشار عکسی در اینستاگرام نوشت:
من بر گشتم… ایرانم… اومدم… اینجام، همینجا… یه وقتایی یه چیزایی هست که گفتنش محاله، نه که نخوای بگی، نه.. می خوای… حتی واژه هم براش داری… ولی نمی شه، به زبون میاد، ولی به گوش هیچ کس نمیاد… دلتنگی، خونه، دوست، فامیل، رفیق، صدا، هوا، خاک… خاک… خاک… وطن…!

من اینجام، تهرانم… برگشتم به عشق این خاک، به عشق مردم… رفتم به خیال هوای تازه و روزای بهتر، رفتم که نباشم… که زندگی کنم… دیدم، اما نمی شه… هرجا میرم باز اینجام، دلم، جونم، نفس.. نفس… نفسم اینجا بود… بی تاب بر گشتن، بی قراره بودن. بودن با مردمم… دلم زیارت خواست، چشمی سبک کنم به چار قطره اشک پای ضریح، عطر گلاب، وقت اذان، حضرت عشق… من اینجام… برگشتم… ایرانم…

بیوگرافی رابعه اسکویی

آیا رابعه اسکویی ازدواج کرده؟
همینجا.. تهران… هوامو دارن، پام رو زمینه، دوستم دارن این مردمی که عشق و روح و نفس و دلیل برگشتنم به خونه ن…. یقین کردم و برگشتم… اینجام… پام رو زمینه، خونه م. همینجاست، هوامو دارن… خدایا به خاطر راهی که پیش پام گذاشتی تا برگردم، آدمایی که منو درک کنن، کمک کنن اینجا باشم ازت سپاسگزارم… الهی قربونت برم… خداوند بخشنده ی مهربان… شیشه را در بغل سنگ سپردم به خودت… دستم به دعا و چشمم پره اشک… خدایا دوستت دارم… سلام ایران من. سلام مردم من… سلام زندگی… سلام. سلام… سلام.

اینستاگرام رابعه اسکویی
رابعه اسکویی نیز در اینستاگرام پیج شخصی خود را دارد و در جوامع مجازی نیز فعال است.

مصاحبه ی خواندنی با رابعه اسکویی
رابعه اسکویی بازیگر سینما و تلویزیون در تازه ترین گفتگوی خویش از تصمیم جدی خود برای لاغر شدن می گوید. وی که گویا سه ماهی می شود دست به یک رژیم لاغری زده در گفتگویی که با رعنا زارعی در «نسل امروز» انجام شده از این مساله سخن گفته که هرچند سالها بود که اضافه وزن داشت و به چاقی اش هم عادت کرده بود اما به یک باره و برای ایجاد تنوع در زندگیش هم که شده تصمیم گرفته که وزنش را کم کند. بخشهایی از گفته های اسکویی را در ادامه می خوانید:

بیوگرافی رابعه اسکویی

وقتی وارد کلاس شدم، بچه ها به من گفتند سلام خانم معلم
من از بچگی چاق بوده ام. از آنجایی که فاصله سنی من با برادر کوچکترم تنها 10 ماه است برای اینکه دچار کمبود مواد غذایی نشوم بیشتر از حد معمول تغذیه شدم و سلولهای چربی در بدنم زیاد شد. البته پدر مرحومم درشت هیکل بودند اما در خانواده هیچکس چاق نیست. یکی از خاطرات دوران نوجوانی ام برمی گردد به کلاس سوم راهنمایی که وقتی وارد مدرسه شدم بچه های سال اولی به من گفتند:«سلام خانم معلم» یعنی از هم سن و سالان خودم درشت تر و تپل تر بودم.

مطب پیشنهادی :
پوشش متفاوت ریحانه پارسا در فیلم جدید پیمان قاسم خانی!

سه ماه پیش از رابعه اسکویی که بودم خسته شدم و تصمیم گرفتم تغییر کنم و الان مطمئنم که تا چند ماه دیگر شما با یک رابعه اسکویی جدید با چهره و اندامی کاملا متفاوت آشنا می شوید. دوست دارم در کنار تغییر فیزیکی، اصلاحات روحی هم داشته باشم. من بطور کلی آدم تنوع طلبی هستم، به همین خاطر است که در تمامی اقشار جامعه دوستان زیادی دارم. چند وقت پیش از خودم خسته شدم. با خودم فکر کردم که خب یک مدت از عمرت را به این شیوه سپری کردی با این نگاه، با این تفکر، با این فیزیک، با این مدل کار و کلا همه چیز، از خودم خسته شدم و تصمیم گرفتم تغییراتی ایجاد کنم و منشا این تغییرات خودم بودم.

بیوگرافی رابعه اسکویی

سیگار را هم کنار گذاشتم
قبل از اینکه تصمیم به لاغری بگیرم سیگار را کنار گذاشتم. در حال حاضر هر چیزی را که عاشقش هستم، ترک می کنم. من اصولا در هر کار زیاده روی می کردم. مثل زیاد خوردن یا سیگار کشیدن. گاهی شبها 5 نخ سیگار داشتم و می خواستم فیلم ببینم و برای اینکه مبادا وسط فیلم بدون سیگار بمانم و دیگر گیرم نیاید اول می رفتم سیگار می خریدم تا خیالم راحت شود. الان هم نمی گویم سیگار را ترک کردم، می گویم جایش را در مغزم عوض کردم. چون وقتی می گویی ترک کردم انگار یک سد جلوی خودت می گذاری که باید شکسته شود. الان به جایی رسیده ام که وقتی کنار یک سیگاری می نشینم بویش اذیتم می کند و به خودم می گویم قبلا که افراد غیر سیگاری کنارم می نشستند چقدر از این بو در عذاب بوده اند!

نحوه آشنایی رابعه اسکویی با سبک غذایی خام گیاهخواری
آقای دکتر مزدافر مومنی، همسر خانم معصومه کریمی، بازیگر تئاتر و تلویزیون سبب آشنا شدن من با سبک تغذیه خام‌گیاهخواری شدند. در جایی ‌مهمان بودیم و من دیدم این زوج غذا نمی‌خورند و تنها از سالاد استفاده می‌کنند. دلیل را پرسیدم و ایشان گفتند در چله رژیم خام گیاهخواری هستند.

مطب پیشنهادی :
بهنوش طباطبایی با طعنه طلاقش را تایید کرد

با اینکه از هیچ رژیمی دل خوشی نداشتم اما کنجکاو شدم و شروع کردم به سوال و ایشان هم با حوصله و دقت به سوال‌هایم را پاسخ دادند.

بیوگرافی رابعه اسکویی
بیوگرافی رابعه اسکویی

جالب اینکه وقتی رژیمم را شروع کردم به ایشان زنگ زدم و اطلاع دادم و ایشان هم ابتدا سکوت کردند و بعد گفتند «اصلا فکر نمی‌کردم این کار را بکنی چون معمولا مردم در مواجهه با این سبک غذایی ابتدا هیجان‌زده می‌شوند اما خیلی زود حتی فکرش را هم رها می‌کنند». وقتی شروع به گرفتن چله سوم کردم ایشان گفتند باید اسمت را در کتاب گینس ثبت کنیم.

فیلم‌شناسی
تمام من (۱۳۹۵)
پیاده‌روهای خالی (۱۳۹۵)
نیمه شب اتفاق افتاد (۱۳۹۴)

دزد و پری (۱۳۹۳)
سه بیگانه (۱۳۹۳)
یحیی سکوت نکرد (۱۳۹۳)
شیر تو شیر (۱۳۹۰)

ننه نقلی (۱۳۹۰)
دزدان خیابان جردن (۱۳۸۹)
آینه‌های روبرو (۱۳۸۸)
پوپک و مش ماشاالله (۱۳۸۸)

بیوگرافی رابعه اسکویی

دلقک‌ها (۱۳۸۸)
چشمک (۱۳۸۷)
میزاک (۱۳۸۷)
زن بدلی (۱۳۸۵)

سوغات فرنگ (۱۳۸۵)
چپ دست (۱۳۸۴)
سرتو بدزد رفیق (۱۳۸۴)
شاخه گلی برای عروس (۱۳۸۳)

عروس فراری (۱۳۸۳)
ماجراهای اینترنتی (۱۳۸۳)
تارزن و تارزان (۱۳۸۰)
سگ کشی (۱۳۷۹)
یکی بود یکی نبود (۱۳۷۹)

تلویزیون
۱۳۷۵ صد سال به این سال‌ها
۱۳۷۵ ببخشید
۱۳۷۶ دردسر بزرگ
۱۳۷۷ مهربانی
۱۳۷۸ پلاک ۱۴
۹۰ قسمت
۱۳۷۸ دانی و من
(سری دوم)

رابعه اسکویی
رابعه اسکویی

۱۳۷۹ آبدارشاه
۱۳۷۹ میهمانی از بهشت

۱۳۷۹ به همین سادگی

۱۳۷۹ آتش و شبنم

۱۳۸۰ مسافری از اعماق

۱۳۸۱ مهر خاموش

۱۳۸۱ فرمان

۱۳۸۲ این سه نفر

۱۳۸۲ هنگامه

۱۳۸۳ فرار بزرگ

۱۳۸۳ خاله جون کوکب و غنچه

۱۳۸۴ ارث بابام
۱۳۸۴ من و پوتی

۱۳۸۶ به همین سادگی
۱۳۹۱ بیدارباش

۱۳۹۲ بوی باران
۱۳۹۸ گاندو

شبکه نمایش خانگی
شوخی کردم (۱۳۹۲–۱۳۹۳)
ویلای من (۱۳۹۱–۱۳۹۲)

تئاتر
آلفرد، به کارگردانی هادی عامل، تماشاخانه ایرانشهر (۱۳۹۸)

جوایز
کاندید سیمرغ بلورین «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» در دوره نوزدهم جشنواره فیلم فجر برای فیلم «سگ کشی» (۱۳۷۹)

بیوگرافی رابعه اسکویی

ایران بانو

بیوگرافی رابعه اسکویی و همسرش | علت بازگشت به ایران + تصاویر

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست